The BIODIVERSITY The problems caused by the road building The measures taken in favor of the nature preservation.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Technologies et compétence traductionnelle :
Advertisements

Les pronoms compléments
The implementation of the « Trames Vertes et Bleues » The example of the « biological corridors contracts » Alain CHABROLLE Vice –President « Health-Environment »
Communications pour le Voyage détude à Strasbourg (29-31 mars 2009) / Information about the study trip to Strasbourg (29th-31st March 2009) Château de.
Les prépositions.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 France.
Les aménagements du port de Rotterdam
Observatory on Local Autonomy
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Christiaan Hastings et Thierry Jesko. Imparfait Passé composé régulier Passé composé irrégulier Passé composé avec être.
Les Adjectifs Interrogatifs
Techniques de leau et calcul des réseaux séance 2a Michel Verbanck 2012.
Thémes de recherche géographiques Em P lacement et localisation R égion I nteraction M ouvement E nvironnement.
Le subjonctif.
Wala K. Maître Assistant Ecologie appliquée Université de Lomé
Passé Composé Teagan Ringstad.
L’environnement Protection de la planète. Checklist Shade each box red, yellow or green to identify areas for revision rouge jaune vert.
Vision Globale Domaine d’application Objectif
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
“ Bonjour, je m’appelle Nyanga et je viens de Libreville au Gabon ”
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
1. THE RELATIVE PRONOUN “QUI”. The relative pronoun qui is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
The Andy Griffith Show avec Andy Taylor et Barney Fife.
Observation des concentrations et flux d’azote atmosphériques
Français III projet cinématique (votre film). les critères Create a 3 minute film with a 1 minute introduction. The introduction must explain briefly.
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Institut français des sciences et technologies des transports, de l’aménagement et des réseaux Institut français des sciences et technologies.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
L’environnement WALT: To be able to produce an environmental campaign poster WILF: A range of complex phrases and tenses for grade C+ 13/04/2017.
Wednesday, April 16 Aujourd’hui: Scènes de la Vie de Bohème - Chapitres 6 et 14 La Grisette Musette et Mimi Présentation: Bohemianism, the Cultural Turn.
Le KF Sonia Quirion et Brigitte Laflamme C.S. Beauce- Etchemin.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Jeudi vingt-six avril 2012 L’environnement va mal! Objectif: to be able to talk about the environment Starter: reliez les mots francais aux mots anglais.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Environmental Assessment Évaluation de l`environnement Environmental Assessments (EAs) promote good environmental planning by assessing potential impacts.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
LO: To be able to talk about global issues in French.
Aim: learn rules and regulations
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Student should take a set of pictures of the building (one for a pair)  They listen to what I did, and.
Remaining LHCb related tasks during LS1 with DT involvement LHCb/DT meeting, May 19, 2014.
Confederation of European Forest Owners Confédération Européenne des Propriétaires Forestiers Family Forestry in Europe – building partnerships on common.
TAX ON BONUSES. Cette présentation appartient à Sefico. Elle est protégée par le code de la propriété intellectuelle : toute reproduction ou diffusion.
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1.
FAIR AND EFFICIENT ENFORCEMENT - Changing role of the enforcement agent in society RECOUVREMENT JUSTE ET EFFICACE - Le nouveau rôle de l’agent d’exécution.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Point de départ Like other commonly used verbs, the verb faire (to do, to make) is irregular in the present.
INTRODUCTION TO PHOTOGRAMMETRY AND AIR SURVEY
Révision: p60-61 dans le cahier
 L’impératif FSF3U. L’impératif L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous  We use.
What are conjunctions?. Let’s review conjunctions in English! Regardez cette vidéo en anglais. Répondez à la question: What are conjunctions?
Contractions with the Prepositions à and de. Differences and Similarities Faire du vélo Faire de la vidéo Jouer au golf Jouer aux cartes Each verb takes.
Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through comparisions.
La classe de français January 4, 2016 Journal – qu’est-ce que tu as fait pendant les vacances? (10 choses)
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
PIPE SUPPORTS 1 Pipe supports inside the compression station and pumping stations AUGUST 2014.
Critères Environnementaux Critères sociétaux Critères économiques
WP4 : Meso-and macro-scale models, tools and options for decisions
Français 3/7/16 Ecrivez six invitations avec trois “turn downs” et trois “accepts.” Eight Canadian geese walk into a bar. What do they order? Descendre.
Transcription de la présentation:

The BIODIVERSITY The problems caused by the road building The measures taken in favor of the nature preservation

Presentation of the site (carte1) VEGETATION: Forests Bocage Moor FAUNA: Big mammals (Roe Deer,Boar) Small mammals (Fox,Otter…) Batratians Avifauna, reptiles, invertebrates…

The Forestry clump Main moving of Mammals National road RENNES Forest of Rennes Forest of Chevre Forest of Liffre FOUGERES Movements of big mammals in the forestry clump(carte2)

The road causes the fragmentation or isolation of habitat and population(carte3)

The necessary measures to restore the exchange quality: Creation of an ecological network of connected hedges like bocage Building fauna ways through the road Building walls along the road in order to avoid collisions

The necessary measures to protect the interesting areas  Classification as N.D. in the Plan of Soil Occupation (P.O.S.)  Biotope Order  Land acquisition financed by the public service  Contract between the State and farmers

The destruction of habitats and population The Cornilla varia:Expropriation order The moor of “Beauge”: A Floristic inventory must be compiled before any measures are taken What are the necessary measures to limit the road impact?

Way for fauna above the road(carte4)

Bibliography Carte1:Acte des troisiemes rencontres “routes et faune sauvage”.Ministere de l’ammenagement du territoire et de l’environnement Carte2-4:Instruction mixte a l’echelon central.A83 Rennes- Avranche. Ministere de l’equipement des transports et du tourisme.Direction des routes Carte3: L’autoroute des estuaires et la dynamique de l’agglomeration rennaise.Impact sur le massif des marches de Bretagne.Office National des Forets.Direction Regional de Bretagne(1992).