Je me présente Objectif: to learn how to describe yourself (height)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les descriptions.
Advertisements

La famille (f)! Ma famille (f)!
L.O. – how to give information about yourself in French
La famille de Lisa.
LE VERBE ALLER AU PRESENT
The Present Tense être (to be) Present Tense of être je suisnous sommes tu esvous êtes Il,elle estIls,elles sont.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Vous désirez? E.Morel. Mercredi dix-huit janvier Objectives: To learn how to order a drink from a French café.
Vocabulaire Une graine de café = A coffee bean Cest vrai = Thats true. Aussi = Too / Also Parle à / de = Talk to / about Ses amis = His friends.
Le petit déjeuner.
Write a paragraph to introduce yourself
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
Des autres choses à considérer….. Ce nest pas trop compliqué !
Tu es comment?.
Les Adverbes Cest facile smacile. Quest-ce quun adverbe? Sarah brushed her hair quickly as she prepared frantically to leave on time. « youre always late.
The Angry Family Mrs Mildly-Angry Carrot-Face Bonjour ! Je mappelle Mrs Mildly- Angry Carrot-Face. Hello. My name is Mrs Mildly-Angry Carrot-Face.
Être – to be.
Se lever je nous tu vous il ils elle elles Exit. se lever je nous tu vous il ils elle elles.
La Revision du Chapitre 1
Ma routine Le matin.
Chapter 1 Mots 1 brun brune amusant amusante.
La Famille Français 1. J’ai une famille nombreuse.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
10/8/2014.  Le mot du jour: mes amis  L’objectif: Falcons can describe themselves and understand how adjectives and nouns agree.  La question: Tu es.
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
4 Le Pronom Y Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: -How does the pronoun “Y” translate into English? -What does the.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les adjectifs possessifs
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Reliez les questions et les réponses
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Create a Voki for yourself that speaks French.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
Le Passé Composé et L’Imparfait
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
La Comparaison Avec Les Adjectifs
How is it conjugated in the present tense?
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
Français II: les notes #3. Le passé composé des verbes réfléchis ALL reflexive verbes have être as the helping verb (like VANDERTRAMPS) You also may have.
Vous désirez? E.Morel. Mercredi dix-huit janvier Objectives: To learn how to order a drink from a French café.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Unité – Profil personnel Tu es comment?. To ask this question, we use the verb “es”. It is the verb to be. In French, être.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Français 30 septembre 2013 Ecrivez une phrase pour chacque exemple sur le “C.D.O” á la page 26. Sois honnête. What did the hamburger name her daughter?
Série 1.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
Le Temps Expressions with Faire: Le Temps. Faire: To Do/Make Je fais Tu fais Il/elle fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
Section 1 Part A (Video in book)
Vous jouez a avec Votre presenteur contrairescomparer etre decrire.
Le Passé Composé Des verbes réfléchis. La Norme:  Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through comparisons  Les questions essentielles:
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Tu es comment?. Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va regarder un PowerPoint, Puis on va faire des jeux et des compétitions. Enfin on va.
F102 Premier Examen Révision. Avoir + expressions ___ 1.avoir enviea) to be x years old ___ 2.avoir faimb) to need ___ 3.avoir soifc) to want, to be in.
Révision LO: TO REVISE FOR THE TEST. _14/Mes_tempslibre_COfmx.htm Games to play and revise at the same time.
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
S1 descriptions You are going to create a comic in French with others in your class. You will use what you have learned to describe a comic character of.
Transcription de la présentation:

Je me présente Objectif: to learn how to describe yourself (height)

Un peu de culture… Qui est Lucky Luke? Lucky Luke is a Franco-Belgian comics series. Set in the American Old West, it stars the titular character, Lucky Luke, the cowboy known to shoot faster than his shadow.

Voici les Daltons, les ennemis de Lucky Luke!

Je suis très petit. Comment es-tu Joe?

Je suis assez petit. Comment es-tu William?

Je suis assez grand. Comment es-tu Jack?

Je suis très grand. Comment es-tu Averell?

Je suis très petit. Je suis très grand. Je suis assez grand. Je suis assez petit. Comment sont les Dalton?

Donc… Assez = quite Très = very