Cliquez sur une rubrique

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectifs réviser les activités à la maison
Advertisements

À quelle heure il se lève?
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Choisissez un mot pour décrire chaque personne
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Expressions Quotidiennes
Exercice New Live 5°, tel quil est proposé dans le WB p ( cette diapo nest pas animée )
Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure?
? ? L’animal mystérieux ? ?.
L’objet mystérieux ? ? ? ?. Le jeu Un objet mystérieux est caché derrière ce mur! 1) Tu poses une question “ * fermée” en français. Exemple: Est-ce que.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Français 2, 7 Mars 2011 Ouvrez vos livres à page 143. Faites #9. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce que je dis, mais.
Français 4/28/14 Ouvrez vos livres á la page 155. Faites #25 écoute. What did the rug say to the floor? La chair de poule – goosebumps. J’en ai encore.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
©2014 FrenchTeacherResources.com.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la sixième année – un Power Point pour pratiquer et développer.
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Chez le Médecin Exercise - Revision. What’s worrying me doctor is that I have difficulty swallowing, lack energy, have no strength, am depressed, my nerves.
Reflexive verbs usually (but not always) have the sense of something being done to oneself or to one another. In French, they are recognised by the ‘se.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Les verbes réfléchis au passé composé
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Les Questions ?. Les Objetifs Recognise question words in French Think about suitable questions to ask IICS French speakers.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Français 2, 20 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 208. Faites # 7. What kind of nut sounds like a sneeze? Être rangeé(e) – to be tidy; to be neat. La.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE Questions expression Vocabulaire LES QUESTIONS.
Are these sentences grammatically correct??? I request that he arrive at 6pm. I request that she be in her seat when the bell rings. Final Answer? YES!
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
SAYING HELLO SAYING HELLO.
COMMENT DEMANDER ET DONNER L’HEURE. How to ask and give time.
4B at the English lesson.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Read the following text. Answer the questions in English.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Qu’est-ce que tu portes?
Français 12/16/13 Ouvrez vos livres á la page 94. Faites # 1. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e) – important. C’est un homme important.
Time Although o’clock may be left out in English, the expression heure(s) must be used in French when giving time. It’s ten (o’clock) il est dix heures.
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
COMMENT DEMANDER ET DONNER L’HEURE. How to ask and give time. QUATRE ETUDIANTS CAUSENT. Four students are chatting.
Unité 3- Les fruits et les légumes. Petit jeu: les régles 1.J’ai caché une photo derrière des carrés. 2.Vous avez vu cette photo sur le WIKI. 3.Vous devez.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Français 3 – Les professions Que métier est-ce? le drapeau de la ville de Montréal.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
What's your favourite present? What presents did you get?
Français 10/12/15 Ouvrez vos livres á la page 40. Faites #6. Two flies are on a porch: which one is the actor? Se dépêcher – to hurry. Dépêche – toi. Hurry.
Negative sentences Questions
Le Cours-Les Questions 1.What is the verb in French for: “To join/enrol for a course” etc = 2.What type of course does she sign up for? 3.When does she.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
travailleravoir allervoyager commencernettoyer aiderdistribuer apporterpréparer classerobserver parlerlivrer porterapprendre finirranger to work to go.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Français 2, 19 septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 26. Faites le # 7. What does Mr. Buffalo say to Buffalo Jr. as he leaves for work? Flou/e – hazy,
Français 2, 10 octobre 2016 Ouvrez vos livres à la page 18. Faites le 21. How did the mouse feel after the cat chased it through the screen door? Mettre.
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Français 10/9/17 Ecrivez 8 phrases avec les six forms d’aimer.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Français 3/5/18 Ecrivez quatre phrases – chose que vous faites quand il fait beau, chaud, froid, et frais . Eight Canadian geese walk into a bar. What.
Français 2, 8 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 12. Ecrivez chacque question dans le C.D.O.. Repondez aux questions. How did the mouse feel after.
Transcription de la présentation:

Cliquez sur une rubrique Niveau 6ème: exemple de leçon (Apple Pie Ch. 7) Numérisation des documents. Mode d’emploi. Quitter Cliquez sur une rubrique

1. Numériser le document iconographique du manuel au moyen d’un scanner. 2. Numériser le texte : soit au moyen d’un scanner et d’un logiciel de reconnaissance de caractères, soit en le saisissant au moyen d’un logiciel de traitement de texte. 3. Numériser la bande son : connecter un lecteur de cassettes à l’entrée son de l’ordinateur et utiliser un logiciel * pour l’enregistrement et le découpage. * Goldwave est disponible à l’adresse suivante: http://logitheque.zdnet.fr/ Retour

Cliquez sur une rubrique Mode d’emploi: Cliquez sur une rubrique Diapo 4: expression orale: inférence. Diapo 4: écoute du texte (cliquer sur le haut-parleur): expression orale: compréhension globale. Diapo 5: des caches ont été appliqués à des mots ou groupes de mots du texte (ils peuvent être déplacés): - Le dialogue peut être entendu de façon continue (un clic sur le haut-parleur) ou fractionnée (un clic sur les liens hypertexte) pour des répétitions individuelles et collectives. - La diapo peut être imprimée et distribuée aux élèves: ils pourront alors remplir les espaces blancs. Diapo 6: le texte complet affiché permettra une correction de l’exercice précédent ainsi qu’un exercice collectif de repérage des verbes et marqueurs de temps : le pointeur de la souris peut alors être modifié en crayon. Diapos 7 à 10: les éléments repérés servent de base aux exercices de production orale guidée. Les diapos peuvent être imprimées pour une trace écrite ou des exercices à faire à la maison. Retour

Cliquer sur haut-parleur Retour

Mary : What time do you start work, Mr Smith? Presenter : Good evening ! Here is another one of your favorite programmes in our series “Guess their jobs”. So, Mary, ask the first question. Mary : What time do you start work, Mr Smith? Mr Smith : Well, I start very early. I get up at 4:30 and I start work every day at 6. But I finish early too, at 11:30. So I have time to watch television or go to the pictures. Jonathan : Do you wear a uniform? Mr Smith : Yes, I do, a grey one. Mary : Do you work in an office? Mr Smith : No, I don’t. I work outside. I go from door to door and I sell something. Presenter : So, Mr Smith works only in the morning, he works outside , he wears a uniform and he sells something. What does he do? Jonathan : Is he a milkman ? Presenter : Mr Smith, do you deliver milk? Mr Smith : Yes, I do. I’m a milkman. Cliquer sur les éléments soulignés ou sur le haut-parleur Retour

Presenter : Good evening, ladies and gentlemen Presenter : Good evening, ladies and gentlemen ! Here is one of your favorite programmes in our series “Guess their jobs”.So, Mary, ask the first question. Mary : What time do you start work, Mr Smith? Mr Smith : Well, I start very early. I get up at 4:30 and I start work every day at 6. But I finish early too, at 11:30. So I have time to watch television or go to the pictures. Jonathan : Do you wear a uniform? Mr Smith : Yes, I do, a grey one. Mary : Do you work in an office? Mr Smith : No, I don’t. I work outside. I go from door to door and I sell something. Presenter : So, Mr Smith works only in the morning, he works outside, he wears a uniform and he sells something. What does he do? Jonathan : Is he a milkman? Presenter : Mr Smith, do you deliver milk? Mr Smith : Yes, I do. I’m a milkman. Retour

Mr Smith’s routine start deliver everyday in the morning work go get up wear finish watch everyday in the morning very early in the afternoon at 4:30 from 6 to 11h30 at 11h30 he suite

Yes / no questions: answer: « yes! » A S V Yes / no questions: answer: « yes! » start deliver work go get up wear finish watch everyday in the morning very early in the afternoon at 4:30 from 6 to 11h30 at 11h30 he suite

Yes / no questions: answer: « no! » A S V Yes / no questions: answer: « no! » start deliver work go get up wear finish watch everyday in the morning very early in the afternoon at 4:30 from 6 to 11h30 at 11h30 he suite

WH questions: A S V start deliver work go get up wear When finish watch do When What time what he Retour

Retour