Environmental sustainability and Libraries Viabilité environnementale et bibliothèques.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Agri-ProFocus /IPER Atelier de réflexion et de plannification IPER 9 & 10 Décember 2010 Lapproche APF-IPER ! Hedwig Bruggeman.
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Les problèmes en vacances
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Starting up an experience-based training process Commencer un processus de formation basé sur lexpérience ABVV - FGTB Belgium – Belgique.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
Madagascar French 4 Madagascar. Objectifs du Millenaire pour le Developpement (Millenium Development Goals) Il ya 8 bjectifs que tous le membres de l’ONU.
Minor Road Property June 23, Great news! As of this morning the last legal obligations were completed: Waterside is now the owner of the two parcels.
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
Développer durablement les capacités nationales NTI en minimisant les coûts (Sustainable low cost approach to ICT and e-commerce capacity building ) 3ème.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
L’infinitif By: Cassandra Lieberman and Alexa Bleicken.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Serving the underprivileged French Senior Volunteers ctions de enévoles pour la oopération et le a b c d éveloppement NGO Listed by the French Government.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
Développement Durable
Les Mots Interrogatifs
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Welcome everyone.
Revue de la leçon 4a et 4b. Ecrivez les réponses sur votre ardoise blanche. Utilisez le mouchoir pour effacer les réponses.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Lundi 6 avril – Ms. Gruensfelder Français I Citation: "Les orateurs élèvent la voix quand ils manquent d'arguments." Cicéron, homme politique et orateur.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
We all ready know two French verbs. What are they?
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Negative sentences Questions
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Passé Composé with Etre Il est allé au parc. Elle est revenue au chateau. Ils sont allés à la campagne. Elle est partie.
Do now: Translate: 1.Les places sont complètes, donc il y a des gens debout dans le train. 2.Il a raté son train. 3.Les compartiments ont des lits et une.
Les endroits I can talk about places.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
FSL 9 – Unité 3 RÉVISION.  He is 16 years old.  We are scared!  You guys are wrong.  I am very hungry!  She needs the homework. TRADUISEZ  Il a.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
UNITE 14. Devoirs – Lundi 27 Vocabulaire exercices: 12 donner en classe 25 sur MFL.
What’s the solution?. What’s the best way to stop people cheating in exams? What should the punishment be?
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
Combien coûte? Ça fait combien?
Les formes et les couleurs
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Les Mots Intérrogatifs
Transcription de la présentation:

Environmental sustainability and Libraries Viabilité environnementale et bibliothèques

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 2 Foreword / Avant-propos “ The question is no more to know if we’re going to the best of worlds, but to know toward which best of the worlds we’re going.”  Jean Rostand, “ La question n'est plus de savoir si nous allons vers le meilleur des mondes, mais de savoir vers quel meilleur des mondes nous allons.” Jean Rostand, 1967.

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 3 At first/ Pour commencer  Environmental Sustainability is the 7 th of the Millennium Development Goals (U.N.)  The role of humanity in climate change and the notion of sustainable development are core concerns of the society  Viabilité environnementale est le 7ème des Objectifs du Millénaire pour le Développement (ONU)  Le rôle de l’humanité dans le changement climatique et la notion de développement durable sont au coeur de la société

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 4 Who are we ? Qui sommes-nous ?  74 th IFLA Congress in Quebec (Canada) in august 2008  Librarians from differents countries  A global Approach  74è congrès IFLA à Quebec (Canada) en août 2008  Des bibliothécaires du monde entier  Une approche globale

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 5  Advocating sustainable development for libraries, especially environmentally What do we want ? / Que voulons- nous ?  Défendre la notion de développement durable pour les bibliothèques, tout particulièrement sous l’angle environnemental

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 6 Provoke change How to do ? / Comment faire ? Act, don’t talk Answer to challenge Activate all librarians Promote best practises Realize promises Provoquer le changement Agir, faire + que parler Relever les défis Activer tous les bibliothécaires Promouvoir les bonnes pratiques Réaliser les promesses

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 7 Today (1) / Aujourd’hui (1)  sustainability-and-libraries sustainability-and-libraries  ENSULIB   IFLA 2009

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 8 Today (2) / Aujourd’hui (2) BUT … There are no members from Asia, Africa and South America MAIS … Nous n’avons pas de membres en Asie, Afrique et Amérique du sud

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 9 Tomorrow / Demain Participation in the IFLA Congress for the next 3 years to come ( ) with a 2 hours meeting and discussion Participation au congrès de l’IFLA pour les 3 prochaines années ( ) au moyen de meeting et discussion de 2 heures

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 10 WE NEED YOU ! NOUS AVONS BESOIN DE VOUS !

August, 26, 2009 Environmental Sustainability and Libraries IFLA SIG page 11 To become / Pour devenir  A group of reference on sustainable development and libraries  To strenghten our presence within IFLA  To realize the library of the future  …  Un groupe de référence sur le développement durable et les bibliothèques  Pour renforcer notre présence au sein de l’IFLA  Pour réaliser la bibliothèque du futur  …

Vincent Bonnet Merci pour votre attention ! Thanks for your attention !