Particularité de l’UED Territoire et société Observer, interroger et connaître l’usager de l’espace Réfléchir à l’espace à partir de l’usager Enseignement.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Asking and Telling Where Someone Is From Page 6. Tu es de Paris? Oui, je suis de Paris.
Futur Proche au negatif By: Ruth & Louis. When you are not going to do something, then you put ne in front of the verb vais (meaning going) and pas after.
Décrire une Ville.
Le taux de natalité au pays est à la baisse et limmigration est responsable de 53 % de la croissance démographique Diversité au Canada Points saillants.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
SAVOIR CONNAÎTRE Conjugate em!!. Conjugate them! SAVOIR je sais nous savons Tu sais vous savez Il/elle/on sait ils/elles savent.
SAVOIR CONNAÎTRE Conjugate em!!. Try to conjugate them! SAVOIR Je Tu Il/elle/on Nous Vous Ils/elles.
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
Intercultural cities Joint action of the Council of Europe and the European Commission.
une programmation en géographie ?
RÉUNION PUBLIQUE // PUBLIC MEETING TAUX LOCATION TERRAINS SPORTIFS RENTAL FEES SPORTS FIELDS Hôtel de ville de Rockland City Hall 1560 rue Laurier Street.
Les Matières Scolaires
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Construction du nouveau lycée Jacques Brel Vénissieux.
Objectifs Revision rooms around the house Revision : There is / there are = il y a From a to the un le une la.
La salle de classe Aims for today: All: To share our opinions of different subjects with the class. To understand other peoples opinions of different subjects.
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
To be able to say what I think about different jobs for level 3.

What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
What is the nanotechnology History applications of nanotechnology Conclusion.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Strong Museum Musée National de Jeu Révisé, pour le rendre justice! By Lars Hansen and Phil Takats.
LE QUARTIER DE LA GARE EN IMAGES. Construction d’une médiathèque Réalisation d’un pôle d’échanges intermodal Réalisation d’espaces de logements, de bureaux.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
La formation et l’usage
Le Musée Rodin A Paris. Auguste Rodin lived from Considered the head of modern sculpture Compared to Michaelangelo Not educated at the Ecole.
La célèbre chaîne de magasins H&M a créé une collection entièrement inspirée par les forêts et les jardins. C'est précisément pour cela qu’elle a créé.
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
Résultat d’apprentissage  Définir le rôle des membres de la collectivité (y compris soi-même) pour ce qui est de la promotion de la sécurité et de la.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
La Présqu‘île scientifique de Grenoble: Un triangle de centre ville:

Positions Les pré-positions. Where is it ? Use prepositions to state the position of each object in the illustration relative to the other object(s) in.
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Journée d’information URBACT : D’URBACT II à URBACT III – Quels outils pour les villes ? Le cadre français pour la mise en œuvre des politiques et des.
Pre-incident planning in Luxembourg
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
Student Management Marks Gaston Berger University School Year Project on Mobile Application Development.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
Maximisation of building solar potential determined using Radiance Previous work / Motivation Methodology Results Conclusion Solar Energy and Buildings.
Environmental Assessment Évaluation de l`environnement Environmental Assessments (EAs) promote good environmental planning by assessing potential impacts.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Savoir et Connaître le français 3.
Let’s enjoy playground games Session 1. NC Purpose of study for KS2/3 Languages Learning a foreign language is a liberation from insularity and provides.
A WHITE PAPER ON RURALITY Gérard Peltre, president of R.E.D. 11 June 2015.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Nos établissements scolaires/Our schools Notre regroupement scolaire est composé par une école siège (Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
How can Building Bridges Between ELA and FSL Deepen Student Engagement and Learning? Ministère de l’Éducation, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche.
Netwin is supported by the EU Commission in the framework of the Recite II programme Le projet Netwin est soutenu par la Commission Européenne dans le.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through comparisions.
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
SCOR DATACAP Project Présentation club utilisateur 03/02/
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
This slide is used for start page and chaptering. Insert your image here (The image should cover the whole grey square by doing that you automatically.
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL FESTIVAL INTERNATIONAL DES FILMS.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
How does an ultrasound work ?
Savez-vous planter les choux. youtube. com/watch
REMOVE EFFECTIVELY YOUR HOME WITH CHEKS ECO-ENERGY Win in quality of life and save on your electicity bills by realizing a renovation of your home.
A future Espace des Arts Space in Cornwall
Transcription de la présentation:

Particularité de l’UED Territoire et société Observer, interroger et connaître l’usager de l’espace Réfléchir à l’espace à partir de l’usager Enseignement interdisciplinaire: sociologie, psychologie, architecture Thème du semestre: la nature en ville comme espace public de rencontres entre usagers

Specificity of the TUD Territory and society.Observe, question and know the user of space.Reflect on space from the user’s viewpoint.Interdisciplinary teaching: sociology, psychology, architecture. Semester theme: urban nature as public space for user encounters

Terrains d'étude: Yverdon une agglomération en chantier Quartier Les Moulins Une démarche participative Quartier de la Gare Un espace en réaménagement Ville Nouvelle (Gare-Lac ) Un projet d’avenir

Study area: Yverdon a conurbation in motion Quartier Les Moulins A participatory process Quartier de la Gare An area to be remodelled Ville Nouvelle (Gare-Lac) A project for the future

Yverdon

Observations Enquêtes Analyses d’usagers L’accès aux usagers est facilité par le Service jeunesse et cohésion sociale d’Yverdon Travail sur le terrain

Field work Observations Enquiries Analysis of users The access to users is facilitated by the Service jeunesse et cohésion sociale d’Yverdon

Nature urbaine et espaces publics Places publiques Pieds d’immeubles Jardins et parcs Places de jeux Rues Terrains de sports

Urban nature and public spaces Public places Building front areas Gardens and parcs Playgrounds Streets Sportgrounds

Quartier Les Moulins

Quartier de la Gare

Ville nouvelle (Gare-Lac)

Images : Philippe Cointault

Ville nouvelle (Gare-Lac) Images : Philippe Cointault

L’UED fait partie du Mineur en Développement Territorial et Urbanisme et est en lien avec plusieurs orientations: The UED is part of the Minor in Urban Planning and Territorial Development and is connected with several orientations: Logements collectifs Théorie et critique du projet MA1- prof. A. Streich Morphogenesis Théorie et critique du projet MA1_ prof. B. Cache Urban culture Théorie et critique du projet MA1_prof. I. Devanthéry-Lamunière Urban nature Théorie et critique du projet MA1 et 2_prof. H. Gugger Urbanisme Théorie et critique du projet MA1_prof. P. Viganò

Enseignants/Teachers : Kaj Noschis, psychologue Barbara Tirone, architecte Yves Pedrazzini, sociologue + intervenants (urbanistes, bureau d’architectes paysagistes, spécialistes de participation d’Yverdon)