WEST GREENE FRENCHIES! Français I mardi, le 02 septembre 2014 Write out the conjugation for Avoir – to have:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
As tu des freres et des soeurs
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
échauffement vendredi le 4 octobre
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
WEST GREENE FRENCHIES! Français II mardi, le 20 janvier 2015 Vous Tu Je Ils Elle Nous Il On Elles Traduisez le suivant et expliquez quand on les utilise.
Pas de Bellwork Study for Chapitre 4 Examen lundi, le 17 novembre Vocabulaire : Spelling changing verbs P.128 Les mots interrogatifs possibly –
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Conjugation for –er verbs
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 22 septembre Moi, J’aime ___ école. 2.Tu aimes ___ mathématiques? 3.Vous aimez __ biologie? (f.) 4.Elles.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
InfinitiveStem ParlerParl- ÉcouterÉcout- AimerAim- French verbs change endings with each subject. To form the stem to which the endings are added, you.
By Michelle and Jenn WHAT THEY MEAN IN ENGLISH  Être – To be  Avoir- To have  Faire- To do/make  Aller- To go.
C’est la rentrée! Objectif: a bit of revision to get you back into French!
WALT: To talk about the internet in French.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 29 septembre 2014 Quelle est la capitale de Québec? (P.73) La capitale de Québec est: a.Montréalb. Québec c.
Forming questions in French
What do you do on Wednesday at school?
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Leçon 7: Une Boum Unité 3.
Français I lundi, le 11 août 2014 Cul de sac, fiancé, Président, hôpital, and hors d’œuvre Define the following in complete sentences:
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Le Passé Composé The past tense. Intro Le passé composé is the verb tense used to describe events that have taken place in the past. It is formed with.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Regular “er” verb conjugation French I Steps for conjugating regular “er” verbs Subject pronouns “er” verbs Find the stem Verb endings for conjugation.
Français I Période 5 lundi, le 18 août Écrivez les numéros suivant en français: Write out the following numbers in French:
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I lundi, le 15 septembre 2014 Qu’est-ce que tu aimes lire? Qu’est-ce que tu aimes écouter? Qu’est-ce que tu aimes étudier?
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le premier décembre 2014 Qui est-ce que tu déranges souvent? Qui t’emmène à l’école ? Quand est-ce que tu commences.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Bienvenue (Welcome)! Please find your assigned seat, take out a sheet of paper, and respond to the following questions: 1.What is your name? 2.How old.
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
We all ready know two French verbs. What are they?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Section 1 Part A (Video in book)
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Object Pronouns me, te, nous, vous. The object pronouns me, te, nous, vous are direct and indirect object pronouns. They are used a lot in conversation.
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
ANSWERS. Leçon 5 Mes activités de la page 72 jusqu’à la page 81 Linguistics and grammar The infinitive Which of these words is the infinitive? 1 an ice.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
-er verbs French I.
Talking about people’s activities
Transcription de la présentation:

WEST GREENE FRENCHIES! Français I mardi, le 02 septembre 2014 Write out the conjugation for Avoir – to have:

WEST GREENE FRENCHIES! Français I jeudi, le 04 septembre 2014 Quelle heure est-il? Quel couleur est la porte? Combien de filles est-ce qu’il y a dans la salle de classe? Répondez aux questions suivants en phrases complètes en français: Respond to the following questions in complete French sentences:

WEST GREENE FRENCHIES! Français I mercredi, le 27 août 2014 Un garçon s’appelle Chat. Chat aime une fille. Chat parle à la fille en anglais. La fille n’aime pas Chat. Elle aime parler français. Chat parle français avec Sophie. La fille écoute. La fille aime Chat. Chat est content. Add endings to Parler and Translate the story: singularPARLERpluralTo speak Je -eJe parlNous -onsNous parl Tu -esTu parlVous -ezVous parl Il -e Elle -eElle parl Ils -ent Elles -ent Ils parl

WEST GREENE FRENCHIES! Français I jeudi, le 28 août 2014 Je veux faire do-do. (Baby talk – I want to go to sleep.) Il pleut des grenouilles. (It’s raining frogs.) À la calendes grecques. (Never. Calendars were Roman, not Greek). L’argot français: French Slang:

WEST GREENE FRENCHIES! Français I vendredi, le 29 août 2014 What colors do you see? What are the girls/boys doing? How do they feel? How many girls/boys are there? How old are they? Décrivez l’image en français: Describe the image in French: