Le mardi - mercredi 28 – 29 octobre. Faites Maintenant 1. Comment t’appelles-tu? ______________________________________ 2. Comment ça va? ______________________________________.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Bonjour!.
Le Calendrier The Calendar.
Learning objectives Say hello and goodbye Give your name Ask someone their name Say hello and goodbye. Give your name. Ask someone their name.
FR1_Classwk_Homewk2_Oct3 Dimanche 26 septembre 2010
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
Expressions Quotidiennes
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Les salutations et les courtoisies
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!. Thème et Objectifs In this unit, you will learn: To say hello and good-bye To introduce yourself and say.
Français La mémoire (3) phrases et dialogues. Comment Sheet NameWords (s)he forgot. Words (s)he pronounced wrong. Did (s)he look confident? Did (s)he.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Qu’est-ce que ça veut dire?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Bonjour. Je m’appelle Diane Koffi. Je suis d’Abdijan
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Le français.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Salut! Bonjour! La Conversation!.
Introductions Self & Others
Français I lundi, le 11 août 2014 Cul de sac, fiancé, Président, hôpital, and hors d’œuvre Define the following in complete sentences:
Bonjour! Comment ça va?? Ça va bien! Ça va mal!
LES JOURS DE LA SEMAINE.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unit 1 – Greetings and Salutations
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
UNIT 1: GETTING ACQUAINTED
Se Presenter en Anglais
Tu as quel âge? C’est quand, ton anniversaire?
Le Français: 4 e cours.
«J’ai demandé à la lune» Indochine «J’ai demandé à la lune» Indochine.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
La Date continued Les jours de la semaine (the days of the week)
Que veut dire…? How are you? (inf.) Comment ça va?
Conversation Française
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Au café ou au fast-food? Unité 4 Leçon A. Entrée le 4 décembre Where did french fries come from? When did Quick Burger open in France? Write out the following.
Les questions communes
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Translation/ Traduction
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Salut! Ça va?.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Lire P 8. Jouer la rencontre Visionner première partie 23’ (11h05 max)
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Se présenter / accueillir. 1ère rencontre avec la personne: Nice to meet you : ravi de faire votre/ta connaissance. = It’s a pleasure to meet you. = It’s.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
French 2 Bon jour!. VOCABULARY FRENCH LEVEL 2 RÉVISION A FRENCHENGLISH VoilàHere is Sandrine est français.Sandrine is French. Elle est très intelligente.She.
Les mots interrogatifs. Qui? Quand? O ù? Qu’est-ce que…?
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Les mois, les jours et les dates
Transcription de la présentation:

Le mardi - mercredi 28 – 29 octobre

Faites Maintenant 1. Comment t’appelles-tu? ______________________________________ 2. Comment ça va? ______________________________________ 3. Quel âge as-tu? ______________________________________

D’où es-tu? Je suis de Somerset.

Quelle est ta nationalité ? Je suis américain(e).

Quelle est ta nationalité ? Je suis français(e).

Guided Practice Quelle est ta nationalité? D’où es-tu?

Nationality Project On your nationality person, you will write the following information in French : - Hello - Your name - How you are feeling - Your age - Where you are from - Your nationality - Goodbye Due: Day A: Tuesday October 28, 2014 Day B: Wednesday October 29, 2014