Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma Routine.
Advertisements

Fêtes-tu L’action de grâce?
Poser des questions Asking questions.
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
Ma journée.
Quelle est la question?.
Ma journée A C B F D E G L’objectif: to be able to describe our morning routine during the week and at the weekend. Present tense verbs + times.
Qu’est-ce que nous allons étudier?.
Talking about what you do during a typical day
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
__________________________
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
PARTIE A: PREFERENCES.
À quelle heure il se lève?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Qu’est-ce que tu veux faire au jour de l’An 2014?
Ma journée:leçon 2.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Posez les Questions.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Objectif: comprendre et repondre a la question:-
Our, Your, Their and Si! Français 1441 Leçon 1.2-2,
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Match-up the numbers to the letters
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Ma routine Le matin.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
Je vais faire des courses a Meadowhall avec ma copine et sa mere.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
©2014 FrenchTeacherResources.com.
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Forming questions in French
Les adjectifs possessifs
Les Mots Interrogatifs
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les verbes réfléchis au passé composé
Demander les questions en Français
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
Starter Il est quatre heures. Il est cinq heures moins le quart.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
In this lesson you will review: how to talk about daily routine in French how to talk about sports and activities with regular –er verbs French4u.com.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Les endroits I can talk about places.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
Transcription de la présentation:

Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences using them and our new notre vie vocabulaire.

Some daily activities we may do with our family: Anglais- English 1.Get ready for work/school 2.Eat breakfast 3.Leave home 4.Work 5.Come home 6.Eat dinner 7.Watch t.v. 8.Do h.w. / chores Français 1.Préparer pour le travail / l’école 2.Manger le petit-déjeuner 3.Sortir 4.Travailler 5.Rentrer 6.Manger le dÎner 7.Regarder la télévision 8.Faire les devoirs / les tâches

Let’s ask questions… When you want to ask WHO?: – Ex: QUI prépare le petit-déjeuner? When you want to ask WHAT TIME / QUAND? – Ex: À quelle heure vous sortez pour l’école? When you want to ask WHAT?: – Que mangez-vous pour le dîner?

Let’s ask questions… When you want to ask WHERE?: – Ex: Où vas-tu pour l’école? When you want to ask WHICH? – Ex: Quelles émissions regardez-vous sur la télé?

Mes questions: Write the Q&A in your cahier! 1. À quelle heure préparez-vous pour école? – At what time do you prep for school? 2. Quel céréal mangez-vous pour le petit- déjeuner? – Which cereal do you eat for breakfast? 3. À quelle heure sortez-vous pour le jour? – At what time do you leave for the day? 4.Où vont tes parents pour travail? – Where do your parents work? 5. À quelle heure tes parents rentrent chez vous? – At what time do your parents return to your home? 6. Que mangez-vous souvent pour le dîner? – What do you eat often for diner? 7.Quelles émissions regardez-vous sur la télé? – What shows do you watch on t.v.? 8.Qui fait les devoirs? Qui fait les tâches? – Who does h.w. in your family? Who does the chores? 1.Je prépare pour l’école à_______________ du matin 2.Je mange _______________ pour le petit- déjeuner. 3.Je sors pour le jour à _________________ 4.Mon père travaille à______ / Ma mère travaille à_____ 5.Mes parents rentrent chez nous à_________ 6.Nous mangeons __________ souvent. 7.Je regarde ______________ ( et _______________) 8.Moi, je fais ____________ – Mon père fait… – Ma mère fait… – Mon frère fait… – Ma sœur fait…