Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
KS2 Yr4 French – Lesson 22 Weather.
Advertisements

Les devoirs pour le lundi 11 février
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-et-un janvier
Success Criteria Learning objectives
L/O: Be able to talk about how the weather was on holiday and talk about weather in different places _________________ Le temps en vacances STARTER: Find.
Exercice #18 Quelle est la date aujourd’hui? Quel age as-tu?
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
Quel temps fait-il? Today’s objective:
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Cest quel pays? 1la France 2le Portugal 3la Suède 4lAngleterre 5lIrlande 6lAllemagne 7lEspagne 8lItalie A B C D E F G H E Lundi 11 Octobre Quel temps fait.
Quel temps fait-il?.
La météo Il fait du soleil Il pleut Il neige Il fait chaud
Jeudi, el 25 de novembre 2010 La météo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
Brainstorm. Avec ton partenaire, écrivez le plus de phrases sur la météo.
Le temps.
Le futur et le temps (weather)
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: Recognise and write about weather in the past, present and future tenses. WILF: Accurate sentences in the 3 tenses for grade B.
Today’s objective: to prepare for our speaking assessments. Voici la météo.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School 2007
Français I – Leçon 5B Vocabulaire Quel temps fait-il?
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
1.… du soleil 2.… des nuages 3.… du brouillard 4.… des orages 5. … du vent Il fait… 6.… beau / chaud 7.… froid Il … 8.… gèle 9.… neige 10.… pleut Weather.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Bonjour! C’est l’automne
La météo.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Quel temps fait-il?.
Quel temps fait-il? ________________ ________________ ________________
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Corrigez les erreurs (Correct the errors in the future tense endings – however, some of them are correct) Je ne travailleras dans un supermarché Nous jouerez.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Le Temps Expressions with Faire: Le Temps. Faire: To Do/Make Je fais Tu fais Il/elle fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
FOLDABLE REVIEW #2= SEASONS, ACTIVITIES, WEATHER, CLOTHES, MONTHS.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
La Météo. Learning objectives  Learn to recognise and name the different types of weather.  To be able to produce a weather forecast  Remember at least.
To revise some activities we do To learn some new activities To say what we like to do depending on the weather.
Faites-le maintenant BUT : Quel temps fait-il pendant les quatre saisons?
Quel temps fait-il ? Bonjour ! Je m’appelle Mickey. Quel temps fait-il aujourd’hui ?
Quel temps fait-il? Talking about the weather in French. Il y a du brouillard.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Regarde le vidéo clip Décide quelle phrases sont correctes (vrai) ou incorrectes (faux)? 1.
Brainstorm. Avec ton partenaire, écrivez le plus de phrases sur la météo.
Quel temps fait-il?.
Voici la météo Today’s objective:
What’s the weather like?
Le temps (The weather) K. Holmes.
How do you say I like and I don’t like in French???
D’Accord 1 Leçon 5B Le Temps (Weather).
Transcription de la présentation:

Quel temps fait-il?

il y a du soleil

Il y a du brouillard

il pleut

Il y a des orages

il y a du vent

il neige

il fait froid

il fait assez froid

il fait très froid

il fait chaud

il fait assez chaud

il fait très chaud

Il fait beau

Il fait mauvais

Quel temps fait-il?

Quel temps fait-il?

La météo This lesson you will be weather forecasters for the UK on TV5 monde! You will be forecasting in pairs! Starter: In French 1) Write down how you will greet the audience and introduce each other (il/elle s’appelle…) 2) Write down this example and now write down 2 similar sentences, but changing all of the red parts: “À Edimbourg, aujourd’hui dans le nord-est de l’Ecosse, il fait beau.” 3) Note down how to sign off: “Merci d’avoir écouté. Passez une bonne journée” 4) When you finish all above, revise A) the UK countries B) the compass points C) the weather

La météo For level 4 speaking… 1) You must use everything in your starter and give an opinion on the weather: 2) C’est super/ terrible etc. 3) You must tell people in one of the city’s what they should do using “il faut…” For level 5 speaking… 1) You must do all of the above. 2) You must add 2 sentences in the future tense to say what the weather will be like tomorrow. eg. Demain- tomorrow Il y aura du soleil. It will be sunny Il fera froid. It will be cold Ce sera super! It will be great

La météo L4 This lesson you will be weather forecasters for the UK on TV5 monde! You will be forecasting in pairs! Starter: In French 1) Bonjour, il s’appelle… Elle s’appelle 2) 3 sentences like this : “À Edimbourg, aujourd’hui dans le nord-est de l’Ecosse, il fait beau.” 3) say an activity they should do due to the weather condition Il faut- you mustaller en ville/ aller au parc/ regarder la télé 4) Add an opinion on one of the weather. C’est super/ c’est terrible/ c’est affreux 5) You must sign off: “Merci d’avoir écouté. Passez une bonne journée”

La météo In French 1) Bonjour, je m’appelle… 2)“À Edimbourg, aujourd’hui, il fait beau.” (you need 2 different sentences like this) 3) C’est super/ terrible 3) “Merci et au revoir”

Il faut… regarder la télé/ les DVDs aller au cinéma écouter des CDs faire de la danse Faire du karaté Faire du vélo Aller en ville

Les directions Dans le nord Dans l’ouest Dans l’est Dans le sud

Les directions

Dans le nord Dans l’ouest Dans l’est Dans le sud

Dans le nordil fait beau Dans le sudIl fait chaud Dans l’ouest Dans l’estil pleut il y a du vent la météo

Dans le nord Dans le sud Dans l’ouest Dans l’est il il y a des il y a du il fait la météo

Dans l’ouestil neigeil y a du brouillard la météo