Basic Phrases Essential phrases for success in the exam role plays.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
GCSE Speaking Exam.
Advertisements

What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Objectifs réviser les activités à la maison
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Aider a la maison.
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Au petit-déjeuner, je mange
LA MAISON Location of house Rooms of the house Furniture.
Les questions Buts: Thinking about some questions we could be asked on the topic of house/town.
Write a paragraph to introduce yourself
Which of the little paragraphs on your sheet say:
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
2 b Parle- moi de ton village/ta ville/ta région
Talking about what you are going to do in the future tense! 
House … une cave 2.… une chambre 3.… une salle de bains 4.… une salle à manger 5.… une cuisine 6.… un salon 7.… un bureau 8.…
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Match-up the numbers to the letters
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
On pourrait aller … au stade au théâtre au Quick au cinéma
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Chapitre 5 Lesson 6 Essential Question: How can you describe where you live in French?
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
La revue de la leçon 26 Étudiez bien! Le test va être _______, le ________.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
Forming questions in French
Quels sont tes passes temps préfèrés?
What do you do on Wednesday at school?
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Reliez les questions et les réponses
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
WALT: how to talk about your timetable
CONVERSATION Foundation: 4-6 minutes TOPICS Personal relationships Tourism The environment.
Allez viens Leçon 6. Première Étape What are you going to do? Qu’est-ce que tu vas faire?
Allez viens Leçon 6. Première Étape What are you going to do? Qu’est-ce que tu vas faire?
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Les noms et les articles
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Module 1.
House and garden In this section you will revise how to talk about your house and what you do to help around The Objectives.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Les endroits I can talk about places.
HOME LIFE In your speaking exam you will have to do:
Transcription de la présentation:

Basic Phrases Essential phrases for success in the exam role plays

Basic phrases BonjourAu revoir S’il vous plaitMerci OuiNon Excusez-moiDesolé On peutOn ne peut pas

Hello Bonjour

Goodbye Au revoir

Please S’il vous plait

Thank you Merci

Excuse me Pardon / Excusez-moi

Yes Oui

No Non

Sentence starters Est-ce que… J’aime J’aimerais Je n’aime pasTu aimes? J’adoreJe deteste Je prefereTu preferes? J’aiJe n’ai pas deTu as? Je suisJe ne suis pasTu es? Je voudraisTu voudrais? Je peuxJe ne peux pasTu peux Je doisJe ne dois pasTu dois? Il y aIl n’ya pas deIl y a? C;estCe n’est pasC’est? C’etaitce n’etait pasC’etait? Ce seraCe ne sera pasCe sera ? Je joueJe ne joue pasTu joues?

Sentence Starters Je voudraisJe préfère J’aimeJe deteste J’aiJe suis Je voudraisJ’aimerais Je doisJe peux Je pense queà mon avis Il y aIl y avaitIl y aura C’estC’etaitCe sera Je suisJ’étaisJe serai J’aiJ’avaisJ’aurai To make a question, replace je with “est-ce que tu?” To say the opposite, say NE and PAS To talk about someone else, replace JE with IL or ELLE or ON

I like J’aime

I don’t like Je n’aime pas

I prefer Je prefere

I hate Je deteste

There is / are Il y a

There is not / aren’t Il n’y a pas de

Here is Voici

It is C’est A tree

It is not Ce n’est pas A tree

I have J’ai

I don’t have Je n’ai pas de

I am Je suis

I am not Je ne suis pas

He / She… Il / Elle est (eh) / a

I would like Je voudrais

I can Je peux

I can’t Je ne peux pas

I must Je dois

Introduces a question Est-ce que?

Do you like? Est-ce que tu aimes?

Do you have? Est-ce que tu as? (Avez-vous)

Are you? Est-ce que tu es?

Is/are there? Est-ce qu’il y a?

Where is/are? Ou est/sont?

Is it? Est-ce que c’est?

Would you like? Est-ce que tu veux? (Voulez- vous)

Can you? Est-ce que tu peux? (Pouvez- vous)

Let’s meet at … Rendez-vous à…

Shall we go/play? On va/joue?

Question Words What timeA quelle heure Five o’clockCinq heures How much?C’est combien WhoQui WhyPourquoi WhatQu’est-ce que WhenQuand Where is/are?Où est? Où sont? HowComment

Five o’clock Cinq heures

What time A quelle heure?

How much? C’est combien?

Who Qui

Why Pourquoi

What Qu’est-ce que?

When Quand

Where Ou

How Comment

Nous sommes nuls Nous sommes terribles Nous sommes affreux Et pénibles C’est ennuyeux Et c’est barbant C’est mauvais Et dégoûtant

C’est super, C’est génial C’est fantastique Et formidable C’est magnifique C’est délicieux C’est passionnant Et fabuleux Voila, ce sont mes opinions!

Opinions and links supernulOù génialterriblece qui / que fantastiqueaffreux formidablepéniblebien que magnifiqueennuyeuxmême si délicieuxbarbantquand passionantmauvaismais fabuleuxdégoutant*cependant

hier demain aujourd’hui normalement dernier prochain

FREJAM NormalementLe week-end dernier / Hier Le week-end prochain / Demain *Je fais*J’ai fait*Je vais faire *Je regarde*J’ai regardé*Je vais regarder *J’ecoute*J’ai écouté*Je vais écouter *Je joue*J’ai joué*Je vais jouer *Je vais*Je suis allé*Je vais aller *Je mange*J’ai mangé*Je vais manger

Normalement Je fais Je regarde J’écoute Je joue Je vais Je mange

Le week-end dernier / Hier J’ai fait J’ai regardé J’ai écouté J’ai joué Je suis allé J’ai mangé

Le week-end prochain / Demain Je vais faire Je vais regarder Je vais écouter Je vais jouer Je vais aller Je vais manger

Self, Family and Friends Describe yourself: Name, age, height, width, eyes and hair List the members of your family Describe one person in your family or your best friend Say what you think of your parents Say what you normally do with your family Say what you did last week-end Say what you are going to do next week-end Don’t forget opinions, plus when, who with and where

Personal Relationships Je suis / il est Grand Petite Gros Mince J’ai / Il a les cheveux bruns blonds frisés/raides Les yeux bleus Verts Gris Une barbe/une moustache/des lunettes Je suis / il est Sampa Méchant Bavard paresseux

School Describe your school: Name, where, age of pupils Timetable: Say when lessons start, when break and lunch are, and when school finishes. Say what subjects you do and give your opinion List the facilities + what you do there Say what you normally do at break Say what you did during lunch yesterday Say what you are going to do after school today Don’t forget opinions, plus when, who with and where

School S’appelle Se situe Grand Moderne mixte Une bibliothèque Une cantine Des laboratoires Un terrain de foot Des cours de tennis Un centre de sport L’anglais Le français Les maths Les sciences

Work Say what you are going to do next year Say what job you want to do later and why Say what jobs your parents do Don’t forget opinions, plus when, who with and where

Work Aller au lycée Faire un apprentissage fais du babysitting Distribue des journaux Lave des voitures Pompier Agent de police Sécretaire professeur travaille dans un bureau un collège Un hôpital

Leisure List the sports you like and don’t like and say why Say what sports you normally do Say what sports you did last week-end Say what sports you are going to do next week-end List the activities you like and don’t like and say why Say what activities you normally do Say what activities you did last week-end Say what activities you are going to do next week-end Don’t forget opinions, plus when, who with and where

Leisure J’aime Jouer au foot aux carted Faire du judo de la natation FREJAM La télévision Les émission de sport/de musique Les films romantiques/com iques La météo Les infos

TV List the TV programmes you like and don’t like and say why Say what type of programme you watched last night and give your opinion Say what type of programme you are going to watch tomorrow night and give an opinion. (e.g. un dessin animé qui s’appelle the Simpsons) Don’t forget opinions, plus when, who with and where

Daily Routine List all the things you do in the morning List the things you are going to do after school tonight Say what you did yesterday to help at home Don’t forget opinions, plus when, who with and where

My day Je Me lève Me lave Me douche Prends le petit déjeuner Vais au collège Passe l’aspirateur Fais le ménage Fais la vaisselle Range ma chambre

Food List all the foods and drinks you like and why List all the foods and drinks you don’t like and why Say what you normally eat for breakfast Say what you ate yesterday for lunch Say what you are going to eat tonight for dinner Don’t forget opinions, plus when, who with and where

Health List things you should do to be healthy List the foods/drink which are healthy and why List the foods/drinks which are unhealthy and say why Say whether you smoke or drink and say why Don’t forget opinions, plus when, who with and where

Food and health Je mange Un croissant Un pain au chocolat Des céréales De la pizza De la salade Des fruits Des légumes Je bois De l’eau Du café Du coca Du chocolat chaud Je joue au football Je prends de l’exercice Beaucoup de Vitamines Graisse sucre Je (ne) fume (pas) Je bois de l’alcool Je mange beaucoup de chocolat C’est Bon Mauvais Pour la santé

Town List places in your town Say where you normally go in town Say where you went in town last week- end. If you want, talk about a recent shopping trip Say where you are going in town next week-end Don’t forget opinions, plus when, who with and where

My town C’est Une Ville Un Village A la campagne Au bord de la mer Dans le sud-est Il y a Un Cinéma Une Piscine Un Parc Une plage Des magasins Un centre commercial Un aéroport On peut Se bronzer Nager dans la mer Faire du shopping Visiter le musée Aller à la pêche

The Environment Say what you should do to protect the environment Say what environmental problems there are in your town Don’t forget opinions, plus when, who with and where

The Environment and Social Issues Le plus gros problème c’est Le chômage Les mères célibataires La drogue Les cigarettes Le racisme L’immigration Il y a beaucoup de/trop de Touristes Pollution Mouettes Voitures Il faut Recycler les bouteilles Recycler le papier Utiliser les poubelles Conserver l’eau Conserver l’energie

The Environment Say what you should do to protect the environment Say what environmental problems there are in your town Don’t forget opinions, plus when, who with and where

House Say where you live and where it is List the rooms in your house Say what you do in one of the rooms List the furniture and things in your bedroom (!colours, size…) Say what you normally do in your bedroom Say what you did last night in your bedroom Say what you are going to do this evening in your bedroom Don’t forget opinions, plus when, who with and where

My Home J’habite Une grande maison Un petit appartement Mitoyenne jumelle Il y a Une cuisine Une salle à manger Un garage un jardin une entrée trois chambre une salle de bains une toilette une douche Un lit Une armoire Une table Une commode Un tapis Des rideaux Un ordinateur C’est Ils sont