Bonsoir à tous!. Advanced French dropbox A way for me to share resources A way for you to catch-up on anything missed.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Bien paraître, ça rapporte !. Questions de compréhension 1.Enumérez toutes les avantages dêtre beau, selon larticle. 2.Quelles qualités attribue-t-on.
Talking about what you did and used to do. Français 1412 Chapître 7 Compétence 3.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Le passé composé :. Pourquoi?? Pour dire le passé, naturellement!! Hier La semaine dernière Lannée dernière Il y a trois jours il y a 5 ans.
Maintenant ouvert à Paris!
Monsieur verbe auxilliaire
Core French 908 – M. MacDonald
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (élu meilleur de 2007)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Lundi le 17 mars 2014
Le Passé Composé How to express actions that took place in the past.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
WARM UP ÉCHANGEZ AVEC VOTRE PARTENAIRE! Peer Edit – Menu 1. Does the person have a title for their restaurant? 2. Does it have a theme? 3. Is there an.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Les adjectifs possessifs
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
Les Pronoms Direct & Indirect.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
I walks to the store. He read a book. We goes to the pool.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Les titres: la leçon 1: le pronom ‘Y’ la leçon 2: Demander le chemin et indiquer le chemin.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Warm up Now that we have studied Martinique and Louisiana, if you had to choose between both places, which one you would prefer to live at? (explain in.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Sharing confidences and consoling others; asking for and giving advice.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Passé Composé Participes Passés.
Warm up Students list five TV shows and movies on the board, then give their opinions for each one, using expressions they already know.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Mardi 11 août – Français III-IV
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
We all ready know two French verbs. What are they?
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Notes le 19 novembre AVOIR (to have) j’ainous avons tu asvous avez il/elle/on ails/elles ont.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
Mise en train: Révision!!! Conjuguez les verbes suivants: AIMER, DÉTESTER, VOULOIR, POUVOIR & DEVOIR.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Le faire causatif The causative faire construction = faire + infinitif LgLg.
Les pronoms indirect. Indirect object pronoun Here is a list of the indirect object pronouns: Singular Plural to me me/m’ to us nous to you te/t’ to you.
Transcription de la présentation:

Bonsoir à tous!

Advanced French dropbox A way for me to share resources A way for you to catch-up on anything missed

How to join? Give me your address and I will send you a link to install it. Do you have dropbox? Then follow this link Advanced French dropbox

L’actualité de la semaine (dernière)

1 - la Pyramide de chaussures 2 - Bienvenue à l'Insep 3 - Il va y avoir du sport !

3 articles au choix (ou presque..) 3 articles / 3 groupes Choisis un article - Lis-le Partage ce que tu as appris avec ton groupe. Prépare une mini-présentation avec le groupe, tout le monde doit parler pendant une minute environ et présente l’article au reste de la classe.

#legrandepart* *il ne faut plus dire " hashtag " mais "mot-dièse"

Le Tour de Yorkshire? #legrandepart C’était comment? Vous l’avez vu passer dans votre village? * Les avantages * Les problèmes * L’avenir Discussion:

Pause-café

Recherche: Gemma Arteton Pourquoi est-elle célèbre en France en ce moment?

&cfilm= html

Pensez à un nombre entre 5 et 12 Maintenant écrivez une phrase avec ___ mots à propos de ce que nous avons fait aujourd'hui.