ÉCOLE POLYTECHNIQUE CONCOURS 2010 Workshop NSERC scholarship application 23 avril 2015 École Polytechnique.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
On Part en Vacances! (Plus Passé Composé with Être) Français 1441 Leçon 5.2.
Advertisements

Le Passé Composé avec ETRE 3/4ths of french verbs use avoir to make past tense. = Jai mangé une banane. HOWEVER there are some that (for whatever reason)
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Success Criteria Français Learning objectives
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
ÉCOLE POLYTECHNIQUE CONCOURS 2010 Atelier de révision Demandes de bourses CRSNG 7 juin 2014 École Polytechnique.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
IB Language B French and German
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Steps to Success: Be creative Be part of an experiment into spaced learning Pay close attention during the input sections -Do your best to learn from and.
La norme Iso26000 La norme ISO définit comment les organisations peuvent et doivent contribuer au développement durable. Elle est publiée depuis.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Sister Dalton Fireside Make the most of your BYU experience!
Français 10/3/11 Ecrivez six phrases. Utilisez les six formes d’aimer. Regardez page 33. What did the hamburger name her daughter? Désolé(e) – sorry. Je.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
mardi quatorze octobre Les Vacances CA L/O To know how to reach target grade in writing by developing memorisation and language points Starter: Read the.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Warm up Traveling is often fun; write five sentences about your best vacation; where did you go and what wonderful memories you still remember. ( use.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Français 2, 21 Janvier 2013 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 4. Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
Write your answer in French
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Negative sentences Questions
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Merci de remplir le formulaire et de le renvoyer à avant le 16 mai 2016 Please complete and send to
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Samples for evaluation from All Charts & Templates Packs for PowerPoint © All-PPT-Templates.comPersonal Use Only – not for distribution. All Rights Reserved.
mardi, le douze septembre
Transcription de la présentation:

ÉCOLE POLYTECHNIQUE CONCOURS 2010 Workshop NSERC scholarship application 23 avril 2015 École Polytechnique

Internal selection September 24, 1 st draft (PDF via ) September 30 and October 1 – Workshop October 1 to 7 – Corrections October 7 – Deadline for transcripts (SEP, C-240) and reference letters October 8 at 17hoo – Deadline for online submission 23 avril 2015 École Polytechnique

23 avril 2015 École Polytechnique

Internal selection October 10 to 17– Revision by the reading comittee October 18 to 25 – Corrections October 25– Deadline for all corrections November 5-6– Selection comittee meeting November 10 to 15– Corrections November 19– Applications sent to NSERC 23 avril 2015 École Polytechnique

Form (pages 1 to 5) Ensure that your application is complete and error-free. Ensure that each section is filled with full info (dates/name/program). Put your PIN (if you have on) in header of all free form sections. Don’t give only position’s held title but give some info on the work done. Use plain, accessible language. Write an application that the reviewers will enjoy reading. Aim for nothing less. Give a maximum of info in the given space. 23 avril 2015 École Polytechnique 3

Outline of proposed research Give details on work importance (to science, society) Cite one or two publications (if applicable) Maximum one page for research proposition Add subtitles, subsections, make some space! Respect NSERC format for publications! Margins: 1.9 cm Thesis completed or in progess mandatory for Ph.D. applications: use all the space. Add subsections. 23 avril 2015 École Polytechnique 4

Nom et NIP 23 avril 2015 École Polytechnique 5

23 avril 2015 École Polytechnique 6

Contributions and statements Take out all contributions not yet submitted. Add technical repports. Specified refereed and non-refereed contributions. Add pages for articles. Respect sections order and maximum pages. Use NSEC subsections. Use only sections for which you have contributions. 23 avril 2015 École Polytechnique 7

Contributions and statements Most significant contributions to research and development (only PhD)  Describe your role in the research and acquired skills Applicant's statement  Describe the scientific or engineering abilities that you have gained through your past research experience  Give exemples  Detail your experience and acquired skills  (leadership, projet management, communication) What did you learn? Which skills did you acquired? 23 avril 2015 École Polytechnique 8

23 avril 2015 École Polytechnique 9

23 avril 2015 École Polytechnique 10 0

23 avril 2015 École Polytechnique Pendant mon premier stage, j’ai effectué un projet de recherche sur les impacts de l’utilisation de structure communes pas les grands réseaux (eau, transports, électricité, etc.). Cette première expérience de travail m’a permis de me familiariser avec les différents intervenants impliqués dans l’organisation des mesures d’urgence. J’étais en charge de préparer les rapports d’évaluation pour chaque structure et de monter une base de données pour les répertorier. Dans mon deuxième stage, j’ai poursuivi ce travail. De plus, j’ai eu l’opportunité de proposer des mesures d’amélioration et de voir à leur mise en place. À la fin de mon stage, j’ai rédigé un rapport sur le travail effectué. J’ai également présenté les résultats de nos travaux lors de la conférence annuelle sur la sécurité civile. J’étais en charge de préparer la présentation, de la présenter et de répondre aux questions. Stage 1 : Projet de recherche sur la co-utilisation des grands réseaux Projet de recherche réalisé avec différents intervenants impliqués dans l’organisation des mesures d’urgence. Tâches réalisées : préparer les rapports d’évaluation pour chaque structure et monter une base de données pour les répertorier. Acquis : Connaissances des grands réseaux, gestion et utilisation d’une base de données. Stage 2 : Implémentation de solutions pour réduire les risques de la co- utilisation Poursuite du travail débuté pendant le premier stage, proposition de solutions et implémentation des solutions. Tâches réalisées : Proposition de mesures pratiques suite à l’analyse des données récoltées. Présentation et rédaction d’un rapport. Acquis : Rédaction technique et présentation de résultats de travaux de recherche à un auditoire.