Guess the Covered Word Developed by: Joanne Whitley.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

GCSE Speaking Exam.
A partir d’un verbe Les Verbes Irréguliers.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Mercredi 20 octobre 2004 Habites-tu dans une maison ? dans ? Habites-tu en France ? en ? Habites-tu à Paris ? à ?
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
La Bonne Forme Les Verbes Réguliers au Passé Composé
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
OBJECTIFS Réviser lheure Apprendre 8 types de films Réviser le futur Parler des films au futur.
Objective: WILF:by the end of the lesson is for all of you to be able to sing the song with actions. This is because:if you sing something you are 10 times.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Je ne vais pas voyager cet été.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Dans les cahiers Ecrivez le verbe “aller” au présent Je, tu etc..
Ma famille.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Quest-ce qui sest passé??? What happened?????. Make as many correct (but maybe nonsense) sentences as you can in 3 minutes. Hierun trainabumon coca Aujourdhui.
This weeks objective. We will be able to describe members of our family. Success Criteria You MUST be able to say if you have a brother or sister. You.
La Famille Aujourd’hui, nous allons apprendre les membres de la famille avec l’assistance de la famille Jetson. (Today we will learn about family members.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Les questions Answer these questions based on yourself.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
Unit 3, Part 2. J’étais en train de dormir quand tu m’as téléphoné. Je suis partie pendant qu’il parlait.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
CONVERSATION Foundation: 4-6 minutes TOPICS Personal relationships Tourism The environment.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
* Our dreams are not written on stone; so write three careers that will make you happy anyway and why. Minimum five sentences!
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
La Comparaison Avec Les Adjectifs
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Que fait ton père/ta mère?
Day two Review. Jours de la semaine  lundi  mardi  mercredi  jeudi  vendredi  samedi  dimanche.
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
LA RENCONTRE !. Je vais au concert Je vais au match (de foot)
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Journal – mardi, le 6 janvier IV 1.I will come 2.They would come 3.She came 4.You used to come 5.We come 6.I just ate III En 4 phrases complètes, dites-moi.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
Français III et AP Mercredi, le 13 janvier. AP Verb fun 1.Il faut que tu (être) 2.Elle veut que nous (avoir) 3.Ma mère aime mieux que je (finir) 4.Ils.
Transcription de la présentation:

Guess the Covered Word Developed by: Joanne Whitley

Say It! Frère Frère quartier quartier inscription inscription prochain prochain Travaille Travaille chante chante

Ton frère est né en Espagne à Corella.

Mon quartier se trouve loin d’ici.

Je vais faire une inscription.

Le samedi prochain je vais Cuenca.

Son père travaille beaucoup.

Sentence with first word. Cover the word with the curtain.

Sentence with first word. Cover the word with the curtain.

Sentence with first word. Cover the word with the curtain.

Sentence with first word. Cover the word with the curtain.

Sentence with first word. Cover the word with the curtain.

Let’s review our words. Watch carefully because they will flash on the screen for just a moment. We will clap as we spell the word.

Banana

Type next word

GREAT JOB!