Exit Interview. About Me Born and raised in Lindsay California Hispanic Family of 8 Work in fields.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms des objets indirects
Advertisements

Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Délit D’Amel Bent.
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
TIC au service de léducation, le portail Tarbiya.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Le système éducatif français The french educational system MAHIEU - LEGT Jean Monnet - STRASBOURG
Comment choisir un métier…
A one in a billion shot A AA A one in a billion shot Some people click cameras at exactly the right moment Can you imagine being in position to.
 Faire suivre s.v.p.!  Cela fait réfléchir et tout à coup que ce serait la chaîne de courriels qui ferait qu'on la retrouve?                     
Les Continents, Les Pays, Les Provinces, et Les Villes
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Sidney Bechet Sidney Bechet était un compositeur de musique Jazz qui jouait de la clarinette et du saxophone. Né à la Nouvelle Orléans en Louisiane en.
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Sister Dalton Fireside Make the most of your BYU experience!
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Juana Moreno Martinez MY EXIT INTERVIEW. ♦Michoacán de Ocampo, Mexique ♦Lindsay, CA ♦Elève du programme migrant ♦Ma famille AU SUJET DE MOI.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
Student Management Marks Gaston Berger University School Year Project on Mobile Application Development.
{ Après le bac Faire des projets. Après le BAC Temps? Que fait- on? Où va-t- on? Avec qui? Opinion/ Sentiments ? Après le BAC.
Les avantages et les inconvénients de métiers différents.
Tu aimes quelle sorte de musique?
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les Questions d’Information (Information questions)
Warm up The disease sida (AIDS) kills more than two millions people around the world each year; Why we do not hear much about this deadly disease anymore?
Tout le monde, il est beau!.
Trey Moon April 5, 2012 Legacy within the content of my family
ma mère mange de la salade mon père boit de l’alcool
4B at the English lesson.
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
By: Antonio Mendez.  I am 17  Born in Schuyler, Nebraska  Oldest of 5  Play soccer, tennis, and guitar  Speak French, Spanish, and English  Like.
By: Norma Vargas.  Born in Lindsay, CA  My family: My mother and I  My interest include:  Reading  Watching TV  Spending time with my friends and.
Contexte général Le GHANA situation géographique situation économique situation démographique événement central pour notre étude terrain d’étude.
Les Écoles de France AMUSEZ-VOUS BIEN!!!
CHAPITRE 2 Le 6, 10 octobre. L’emploi du temps Qui est présent? La feuille des verbes ER/(IR) Les remarques De nouveau vocabulaire Avant de commencer:
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
la classe de français le 11 mai, 2015
Après le college To know some key phases in the simple future to talk about what I will do after I finish school (c) To understand the difference between.
Pps Automatique "Amy's dragon" L’ami Dragon Texte de Dallas P. Bush Traduit par Papesquall.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
Traduisez les phrases négatives. Remplissez les espaces Laura ’a d’ami. Laura doesN’T have friends. n pas.
 My Exit Interview/Mon Interview de Sortie. "REAL power is in the mind and heart. Nowhere else. Know that about yourselves." - Scott Ramon Seguro Mescudi.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Les Choristes.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
Walking the Walk ALIGNING OUR PLANNING, TEACHING AND ASSESSMENT WITH THE COMPETENCIES.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
Français 10/26/15 Ouvrez vos livres á la page 52. Faites # 7 Ecoute. Why do seagulls live by the sea? Emmener – to take away or take along. Je t’emène.
Deysi Reyes. About Me  Je suis née au Mexique  J’ai deux petites soeurs  J’aime passer le temps avec ma famille et mes amis.
Tout à propos de moi!. Partie 1 Mon nom est Jennifer Bastarache. J‘ai 25 ans. Je mesure 5 pieds et 7 pouces. J’ai les cheveux blonds. J’ai les yeux bleus.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
SPACES AND EXCHANGES SEQUENCE 1 - TERMINALES.
+ Les verbes pronominaux Actions réciproques et expressions idiomatiques.
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
Plus tard… Les objectifs: To be able to talk about what you would like to do in the future. La grammaire: Le conditionnel Les objectifs: To be able to.
Les pronoms indirect. Indirect object pronoun Here is a list of the indirect object pronouns: Singular Plural to me me/m’ to us nous to you te/t’ to you.
A POWER POINT DEMONSTRATION. The End. Just kidding! This is serious stuff.
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
Verbe (Etre) au présent
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Mon rêve serait d’être chirurgien.
Transcription de la présentation:

Exit Interview

About Me Born and raised in Lindsay California Hispanic Family of 8 Work in fields

Parcours éducatif Ma carrière d'enseignement à Lindsay lycée: ◦ Clubs scolaires ◦ Programme de Guitare Honneurs de Lindsay High School ◦ Les cours de sciences ◦ Tutorat

My Goals Graduate Lindsay High School with a Diploma Attend a four year University ◦ UCLA ◦ Major in Biology Enroll in Medical school Give back to my community

Origine de "Mes objectifs"

Senior Project

Journal Entries I hated the idea of writing journals every month Over time I grew to enjoy them (Reflecting and setting goals)

Récit Autobiographique UC Invites ◦ Écrire au sujet de moi-même et comment j'ai surmonté l'adversité ◦ Une qualité particulière qui a un impact positif sur les autres

7 Modes Essays

Pourquoi la maltraitance des enfants? Développer la connaissance ◦ Perspective des victimes de la maltraitance des enfants ◦ Comment éviter les déplacements jamais la maltraitance des enfants ◦ Savoir si quelqu'un est victime de maltraitance Aidez-moi à l'avenir ◦ Aide dans la carrière de la médecine et des soins de santé ◦ Aider les enfants qui sont victimes de violence (gêne ou peur)

Visual Representation

Job Shadow Objectif ◦ d'acquérir des connaissances sur la carrière ◦ Stephen Lege Pro PT (Kinésithérapeute)

Job Shadow “The most rewarding part of my job is seeing the reaction of the patients when I am able to help them walk and feel normal again. The feeling I get from getting people back to their normal lives is priceless.” - Stephen Lege

My Motivation “I want the world to be better because I was here.” -Will Smith

Merci!