Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage – good, wise. Elle a été sage cette année. Goals – Write about your vacation in French in the past tense. Begin 3-1.Review general dialogue for purchasing and food vocabulary. Les Devoirs –Dessinez le vocabulaire à la page 65.
Français 2, 6 janvier 2015 Dites- moi le nom. Utilize la page 62 et 63. How can you name the capitol of all the states in less than a minute? Illuminé/-e – lit up. Les rues sont déjà illuminées. Goals – work on new shopping dialogue. Les Devoirs - #9, à la page 66.
Français 2, 7 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 66. Faites # 10. Ecrivez-le. What happens when two city peanuts go for a walk in the evening? S’achever – to come to an end. Encore une année qui s’achève. Another year is coming to the end. Goals – Work on interactions with shop keepers. Learn more vocabulary. Les Devoirs – A la page 68, # 12..
Français 2, 8 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68.. Faites #11 Ecoute. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est la fin des haricots! It’s all over! Goals – Work on shopping for food items and new vocabulary. Les Devoirs – If you were going to prepare a meal what would you buy from these shops? In French – Which stores would you go to and what would you buy? E.G. “Je voudrais acheter une baguette à la boulangerie.”
Français 2, 9 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 76. Lisez le CDO. Regardez l’IWB. Choississez A ou B. Que – What. Que fais-tu ici? What are you doing here? What word if pronounced right is wrong but if pronounced wrong is right? Goals – Finishing video 3-2 analysis. Understand how to use indirect object pronouns. Les Devoirs – Page 84, #6,7.
Français 2, 9 Janvier 2013 Ouvrez vos livres à la page 69. Faites #Panorama Culturelle. Where do sheep go to get a haircut? Se réconcilier – to make up. Nous venons de nous réconcilier. We just made up. Goals – Work on memorizing new vocabulary, and talking to merchants. Les Devoirs – #13, à la page 68.
Français 2, 10 Janvier 2013 Ouvrez vos livres à la page 79. Faites #34. How do you spell composition with two letters? Faible – weak. Il n’a aucun point faible. He has no weak spot. Goals – Learning about Extending good wishes for various occasions. Begin work on Dialogue 3-3. Les Devoirs – Final Draft Dialogue 3-3.
Français 2, 11 Janvier 2013 Cinq minutes preparer à l’orale 3-3. What are the three food groups for a dog? Drôle – funny. Tu en fais une drôle de tête. You have a funny face. Goals – Practice for orale 3-3. Complete videos? Les Devoirs – Pas.