Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Être et Avoir To be and to have.
Advertisements

Tu es comment?.
Tu es comment?.
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Les descriptions physiques
Description Physique Vocabulaire un chapitre 3
Comment es-tu? Je suis petit Je suis grand.
Comment sont-ils? (What are they like?)
Tu es comment?.
J’ai les yeux bleus J’ai les yeux marron J’ai les yeux verts
Tu es comment?.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
WALT: to describe what you look like. P. 30 of Metro 1 Ex. 1b.
I can describe someone’s size, hair and eyes
Tu es comment?.
Objectif: to say where you live
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Tu es comment?.
Jeu de 4 Couleurs Hold up the color card that represents the answer that you think is correct.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Il est comment? Vrai ou faux?
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Describing People Je suis grand. Il est tres grand.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Adjective agreement the wizard way
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Beauty, Age, Goodness, Size
Hair and Eye COLOR + avoir. roux(rou sse) blond(e) brun(e) Emma Stone est…
 Tu as quel âge?  J’ai ____________ ans.  Il/Elle a quel âge?  Il/Elle a __________ ans.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Vocabulaire Les buts: Réviser les mots de vocabulaire pour décrire quelqu’un Utiliser les mots de vocabulaire pour décrire les personnes dans les photos.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
DESCRIPTIONS.
J’ai … Tu as les yeux de quelle couleur? les yeux bleus.
Les cheveux Les yeux La taille
VOCABULAIRE DE LA DESCRIPTION
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Objectives: You will revise colours and learn new ones. You will learn to describe yourself and someone else.
Il/Elle est comment?.
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Comment es-tu? Je suis grand Je suis petit. Comment es-tu? Je suis mince Je suis gros.
Transcription de la présentation:

Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description of your family – grade F Be able to give a detailed description of your family and yourself and give your opinion – gradeE Be able to give a detailed description of your family and yourself, give your opinion and justify it – grade D

How much do you remember? In your exercise book, match up the question and the answers in French Translate both the questions and answers in English J’ai les cheveux noirs et frisés J’ai les yeux bleus Mon anniversaire c’est le 13 février J’ai quinze ans Je suis grand et mince Quelle est la date de ton anniversaire? Quel âge as-tu? Tu es de quelle taille? Tu as les cheveux de quelle couleur? Tu as les yeux de quelle couleur?

COPY AND TRANSLATE IN YOUR BOOK! Les yeux et les cheveux COPY AND TRANSLATE IN YOUR BOOK! Tu es comment? J’ai les yeux marron J’ai les yeux bleus J’ai les yeux verts

COPY AND TRANSLATE IN YOUR BOOK! J’ai les cheveux blonds J’ai les cheveux châtains J’ai les cheveux bruns J’ai les cheveux noirs J’ai les cheveux roux

COPY AND TRANSLATE IN YOUR BOOK! J’ai les cheveux raides J’ai les cheveux ondulés J’ai les cheveux frisés J’ai les cheveux rasés COPY AND TRANSLATE IN YOUR BOOK!

COPY AND TRANSLATE IN YOUR BOOK! J’ai les cheveux courts J’ai les cheveux mi-longs J’ai les cheveux longs COPY AND TRANSLATE IN YOUR BOOK!

CHECK IF ALL THIS IS IN BOOK! IF NOT MAKE SURE IT IS!! J’ai les yeux marron bleus verts Use this flow chart to help you give a description of yourself. Je suis chauve CHECK IF ALL THIS IS IN BOOK! IF NOT MAKE SURE IT IS!! J’ai une barbe J’ai les cheveux bruns blonds noirs et courts longs raides frisés ondulés roux gris J’ai une moustache Don’t forget to use connectives such as et (and), mais (but), aussi (also)…can you list anymore? J’ai des tâches de rousseurs Je porte des lunnettes

copy them in your book and translate. A bit more about physical description… copy them in your book and translate. Look at the following slides Remember to use www.collinsdictionary.com

Je suis grand. Je suis petit.

Je suis grande. Je suis petite.

Je suis mince. Je suis rondelé.

Je suis mince. Je suis rondelette.

Je suis de taille moyenne.

Je suis beau. Je suis moche.

Je suis belle. Je suis moche.

WRITE ON ALTERNATE LINES Write in your exercise book a description of yourself and two or more members of your class. Example: Je suis grand et j’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux blonds et longs, mais frisés. J’ai….. Je suis…. Jack a… il est…. Sarah a… elle est… Remember: J’ai = I have Tu as = you have Il / elle a = he/she has Nous avons = we have Remember: Je suis = I am Tu es = you are Il/elle est= he/she is Nous sommes = we are Ils/elles sont = they are Try and use GCSE ways to start your sentences: Je dirais que – I would say that Je pense que – I think that Je crois que – I believe that À mon avis – it is my opinion that WRITE ON ALTERNATE LINES