Révisons! Français 1441 Ch. 4 Révision d’examen. 4-1 Au Grand Magasin Listen to the following comments made in a department store. For each question or.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes réfléchis Discussing daily routines. What is a reflexive verb? Many verbs begin with se. These are called reflexive verbs. se réveiller (to.
Advertisements

À quelle heure il se lève?
Dessine et parle Example:
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Lheure Partie II: Midi, Minuit, et quart, et demi(e) avec lhorloge de 12 heures avec lhorloge de 12 heures.
Chapitre 6 Révision d’Examen
Rien n’est parfait Alyse Treesh
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Chapter 5 Lesson 8 Essential Questions: How do you say to sleep, to go out, and to leave? How do you use them correctly in a sentence?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
C’est quelle image? Je me réveille Je lève Je me lave
I can tell time in French!
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: To talk about the internet in French.
Les Mots Interrogatifs
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Reflexive verbs usually (but not always) have the sense of something being done to oneself or to one another. In French, they are recognised by the ‘se.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les verbes réfléchis au passé composé
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Ce matin, le 23 avril 2013.
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Le passé composé: Avoir ou Etre?. En Bref:  Review:  Passé composé = avoir/ être* + past participle - 5 verbs can be conjugated with either : -descendre,
© Boardworks Ltd 2003 Present tense of aller Here is the whole of the verb aller. It means ‘to go’ in English. Je Tu Il / Elle Nous Vous Ils / Elles vais.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Reflexive verbs. Overview Reflexive verbs indicate that the subject of the verb is performing the action upon himself, herself, or itself. Reflexive verbs.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Décidez si la phrase est logique ou pas logique:
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
QUELLE HEURE EST-IL? (What time is it?) Pages Nicole Fecteau, Timothy Edwards Middle School, December 2015.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
Révisons! Chapitre 6 Révision d’Examen. A) Ecoutez! Écoutez les invitations et choisissez la meilleure réponse. Exemple: “Il va faire beau ce week-end!
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Welcome to the world of adjectives! To be an expert in French, you need to master the art of adjectives. These are words which are used to describe nouns.
Les articles de toilette: On se brosse (les dents) avec une brosse à dents et du dentifrice. On se peigne avec un peigne. On se brosse les cheveux avec.
Les endroits I can talk about places.
Révision du passé composé : Remember some verbs are conjugated with avoir and some with être in the passé composé. – Je suis rentrée chez moi. – Elle a.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

Révisons! Français 1441 Ch. 4 Révision d’examen

4-1 Au Grand Magasin Listen to the following comments made in a department store. For each question or statement you hear, circle the best réponse. E.G. You hear, “C’est de quel tissu, cette robe?” Choices: a) C’est cher! b) Elle est bleue. c) c’est de la soie. E.G. You hear, “Tes vêtements sont très chic!” Choices: a)Oui, c’est vrai. b) Oh, pas vraiment c) J’ai des bottes à la mode. Pgs ( )

4.2 Préparatifs After shopping, Virginie and her friend Jennifer are going to a party. Listen as they describe what they will wear and when they plan to arrive. Complete the chart in English. Same pages as first slide, plus ( ) Clothing and ColorsArrival Time Virginie Jennifer

4.3 Des Comparisons Virginie wants to adopt a cat. Help her compare the cats that are up for adoption. Complete the sentences below, using information from the chart ( ) Minou est _________________ Princesse (Calme) Princesse est _________________ Norton (Gros) Fifi est ___________________ Minou (Grand) Norton est _________________ Fifi (Vieux) ÂGEPOIDSCARACTÉRISTIQUES Norton24 KilosCalme, sociable, très intelligent Minou13 KilosAgité, indiscipliné, bête Princesse44 KilosSociable, Calme, un peu bête Fifi55 KilosGrande, Disciplinée, intelligente *Be sure to modify adjective for Masculine or Feminine

4.4 La Routine Virginie is describing her routine and that of her family. Choose a logical verb from the list below to complete each sentence. (All new verbs presented in chapter) – Se brosser Sortir se dépêcher s’endormir – Se laver Partir Mettre se raser 1.Mon père ne veut pas de moustache, alors il ___________. 2.Vous ___________ souvent une robe pour aller à l’église? 3.Avant de manger, on _________ les mains! 4.Nous __________ très facilement parce que nous sommes toujours très fatigués. 5.Et toi, tu ____________ pour la fac vers quelle heure, d’habitude? 6.Ma soeur ___________ les dents après chaque répas. 7.Je _____________ en ville avec mes amis le vendredi soir.

4.5 Questions Personelles Virginie is asking you questions. You’d better respond or she’ll think you’re stupide! (Complete sentences) Types of Questions: Vêtements: E.G. Quels vêtements est-ce vous portez/mettez pour aller à la fac (2 choses minimum)? Temps (mettre): E.G. Combien de temps mettez-vous pour aller au travail? Vers Quelle Heure: E.G. Vers quelle heure est-ce que vous vous couchez (Pendant la semaine? le week-end)? Sortir: E.G. Où est-ce que tu sors le week-end? Partir: E.G. Est-ce que vous partez souvent en vacances avec votre famille? Expliquez!

4.6 L’Heure et les articles de Toilette) Answer Questions about Clothing and Fashion (It means a lot to some people) Write what time it is (digits) and A.M. and P.M. Il est huit heures vingt du soir: _______________ Il est dix heures et quart du matin: _____________ Il est midi moins le quart: _______________ Il est quatre heures et demie de l’après-midi _______________ Articles de Toilette! (122/144) – Pour se brosser les dents ___________________ – Pour se laver les mains _____________________ – Pour se raser _____________________________ – Pour se maquiller _________________________ – Pour se laver la figure _____________________ – Pour s’essuyer ___________________________

4.7 Lecture (Un Questionnaire sur la mode!) Read the questionnaire (you can fill it out for fun but are not required to) and answer the questions in English. KEY WORDS! Branché –vs– Débranché Placard Peut-être Complexes Ennuyeux (ennuyeuse)

4.8 Mon meilleur ami (Ma meilleure amie) et moi Compare yourself to your best friend. There are three catagories. In fact, there’s a chart you can fill out to help you write but you DON’T HAVE TO!!! Go for 2 sentences per category. Use any of the following: plus…que, moins… que, aussi….que, autant…..que, Mieux que Meilleur/e que, pire (moins bon, moins bien) que PréparationVousVotre ami/e Personalité Habitudes/Routines Activités préférées