Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les repas.
Advertisements

Je mappelle Sabrina et jai quatorze ans. Jhabite à Paris dans un appartement. Normalement pour le petit déjeuner, je mange des cérèales et du pain grillé
When you talk about food, you will often want to say some potatoes or some coffee. To do this, you need to use different words in French. With masculine.
Unité 8-C. tea with milk du thé au lait tea with lemon du thé au citron.
Les groupes des aliments
BDI- CH6.1 Bon appétit!.
NOURRITURE.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Le petit déjeuner.
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
Que manges-tu au petit déjeuner? Et à boire?
Reliez les mots le fromage le poulet le poisson le pain le beurre
La confiture Les pommes de terre Le lait Les oeufs Le fromage La viande Les épinards Le poulet La pizza Le poisson Le pain Le.
Les produits et les magasins Du ketchup Du beurre.
Au petit déjeuner, je mange …
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Year 8 French - Le Petit Déjeuner WALT To talk about what you eat and drink for breakfast WILF To describe in detail what you eat & drink (level 4) To.
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
Salut ! What numbers are hidden in the lines ? Troischatcinqchienseptserpentneufsour isunoiseauelephantdeuxquatretortue Troischatcinqchienseptserpentneufsour.
En France on déjeune à midi.
1 AU SECOURS UNITÉ 14 AIM to learn how to understand a breakfast menu and order items from it.
Du pain.
Le petit-déjeuner américain :
Le Petit Déjeuner Exercises.
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Qu’est-ce que Mme Richard prend pour son petit-déjeuner?
Saying “some” in different ways
Les repas.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
«Chou wasabi» Julien Doré avec Mickey Green. Le journal d’échauffement le 25 février 0 Le but: Je peux décrire les fruits et ses quantités. 0 Donnez.
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Stage 10 – Petit Dejeuner. Before setting out to watch Le Tour some breakfast is required...
Chapitre 6 Au café.
Quelles photos correspondent au texte? Je prends le petit déjeuner vers 7h00. Je mange un croissant et un yaourt et je bois du chocolat chaud et du jus.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
La Nourriture.
OBJECTIF T To be able to say what you have for breakfast To be able to use adverbs of time.
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
QU’EST-CE QU’ON MANGE AU PETIT-DÉJEUNER ?
Qui Veut Être Millionaire? £1 Million £500,000 £250,000 £125,000 £64,000 £32,000 16,000 £8,000 £4,000 £2,000 £1,000.
J’ai soif!.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Le petit déjeuner Objectifs: -I will name the food I eat for breakfast -I will carry out a survey to know what people eat for breakfast.
Bienvenue le 25 avril (38) LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS -La nourriture française --IR verbs -Je peux parler de la nourriture À FAIRE MAINTENANT Complete.
Chapitre 6 – les notes Vouloir Le partitif -ir verbe révision Prendre Boire L’impératif.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Les repas = Meals Resources: EN 1 page 80 Objectives:  Understand written and spoken information about meals and mealtimes, and about the favourite dish.
Boire worksheet Je ________ la limonade. Il _________ le café. Tu ________ le chocolat chaud. Vous ________ l’eau. Elle _________ le lait. Nous _________.
Au petit-dejeuner Vocabulary French One Chapter 6.
The partitive article If we want to say ‘some’ or ‘any’ in French, for instance ‘some coffee’, ‘any bread’, we need what is called a partitive article,
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Vocabulaire électronique
Je déjeune.
En France, au petit déjeuner, on mange… En Angleterre,
Je déjeune.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Transcription de la présentation:

Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy for this lesson Lesson specific objective To learn what the words for what we eat for breakfast.

Les céréales

La tartine

Le pain grillé

Les croissants

Les petits pains

Le beurre

Le thé

Le café

Le chocolat chaud

Le lait

Le jus d’orange

Les œufs

La confiture

Le pain

Les fruits (pronounce le free)

Le miel

Task 1 5 minutes Try and translate the following-  Butter  Toast  Milk  Hot chocolate  Eggs  Jam  Honey

Past tense This is a table of what the words would look like Masculine du Je mange du pain. Feminine de la Je mange de la confiture. Plural des Je mange des œufs

Je mange des croissants avec de la confiture et je bois du chocolat chaud. Je mange du pain grillé avec du beurre et je bois du juis d’orange et du café Je mange des céréales avec du lait et je bois du jus d’orange Je mange des fruits et je mange de céréales avec du lait. Je bois du café Je mange des œufs avec du pain grillé et je bois du jus d’orange et du café Je mange du pain grillé ave du miel et je bois du lait Translate these in your books! (Task 2)

I ate croissants with jam and I drunk hot chocolate. I ate toast with butter and I drunk Orange juice and Coffee I ate cereals with milk and I drunk Orange juice I ate fruit and I also ate cereals with milk. I drunk coffee I ate eggs with toast and I drunk Orange juice and Coffee I ate toast also with honey. I drunk milk

Plenary:

Homework By next lesson, Write a few little paragraphs in your book on wjat you ate and drunk. Day 1 – Paragraph 1 Day 2 - Paragraph 2 Day 3 - Paragraph 3 Day 4 – Paragraph 4 Alltogether, you should have 4 paragraphs.  This will be due in 5 days