* Our dreams are not written on stone; so write three careers that will make you happy anyway and why. Minimum five sentences!
** On page 132:the following cd 5 Tr. 2 is very, very important; make sure that you understand everything. Remember, we did played it before !!!
On p Asking and expressing intentions; expressing conditions and possibilities: To ask about intentions: Qu’est ce que tu as l’intention de faire in juillet? Qu’est ce que tu comptes faire cet été?
To express about intentions: J’ai l’intention de partir en vacances. Je compte passer mon permis cet été. To express conditions: Si je réussi mon bac. J’entrerai à l’université. Si j’habite à Dakar, je chercherai un travail. To express possibilités: Peut-être que je travaillerai. Maybe…
II se peut que je fasse un apprentissage. It might be that… * II est possible que je fasse des études de médecine. It’s possible that… ***Note that you use the subjunctive with the expressions II se peut que and II est possible que.
* On page 133, Do #7, Cd Tr. 3 ** Cahier d’activités, Act. 4-6 **Relearning the subjunctive of regular verbs. Review subjunctive on chapter 3 Handouts: Travaux p. de G. pp Act.5-7