Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

FR1_Classwk_Homewk2_Oct3 Dimanche 26 septembre 2010
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
Faire des plans, avoir des intentions, parler du futur Lui, il va courir. He is going to run.
Hello / Goodbye.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Faire maintenant! Do Now!
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Dans la Classe!.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unit 1 – Greetings and Salutations
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
6-7 Septembre.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
Let’s enjoy songs Session 5.
How is it conjugated in the present tense?
UNIT 1: GETTING ACQUAINTED
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
L’emploi du temps (how to schedule your time). Activité: using the table as a guide, interview a classmate to find out what days of the week he/she has.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Répondez dans une phrase complète.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Leçon 1.2.
Les salutations.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Welcoming Someone Bienvenue chez moi! Bienvenue chez nous! Merci.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
We all ready know two French verbs. What are they?
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
«C’est la Fête» La Belle et le Bête. Le journal d’échauffement le 13 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 What is your name? 0 My name is Isabelle.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Se présenter / accueillir. 1ère rencontre avec la personne: Nice to meet you : ravi de faire votre/ta connaissance. = It’s a pleasure to meet you. = It’s.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Les endroits I can talk about places.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
French Family and Friends Year One
Transcription de la présentation:

Cette semaine…

Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question

How are you? Comment allez vous? Vs Comment ça va? Qui est formelle? Je vais bien Je suis heureux/euse Bien, merci! Ça va (bien) Pas mal Je suis triste Demande une camarade de classe!

How do you greet? En France: Les personnes toujours disent, “Bonjour!” même à la vendeur/euse. Aussi, faire la bise ou se serrer la main, l’un ou l’autre

Formez un question Est-ce que Est-ce que vous nagez? Inversion Nagez-vous? Intonation Vous nagez? N’est-ce pas? Vous nagez, n’est-ce pas? Can you spot one of these methods in the first pages of our book?

Les devoirs Use what you have learned in class to obtain information about your family and how they are. (Comment allez-vous vs comment ça va?) You may create a log, or a concept map to keep your notes on what you find out. ***Attention: Utilisez le question approprié pour les membres de sa famille. (parents vs. siblings) (formal vs. Informal)