 1. Je (choisir)  2. Tu (grandir)  3. Vous (grossir)  4. Nous (maigrir)  5. Elle (finir)  6. Ils (blanchir)  7. Je (rougir)  8. Vous (punir) 

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
-er, -ir, -re, & irregular verb endings
Advertisements

Passé Composé (être ou avoir. . .)
Vocabulaire de Français I
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
The Imperative Command Request Suggestion. Statement My sister eats chocolate..
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Using 2 Verbs in the Present Tense. When you conjugate ONE VERB in a sentence in the present tense, you should NOT conjugate following verbs. Leave them.
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Structure Lintonation: Simply make a statement and add intonation to imply a question. Tu aimes la glace? Tu joues au foot ce soir?
How to speak in the past tense
L’impératif.
Review of Verbs. What is an Infinitive? (other than my favorite word) An un-conjugated verb Has its endings – ir, er, re Has the “to” attached to the.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
-ER Verbs (Accepter) J’accept Tu accept Il/elle/qui/on accept
Qu’est-ce que tu vas faire?
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
6 Le futur simple Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
PRESENTATION 2.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Les devoirs avec < FAIRE > sont dus maintenant! Sortez-les!
Leçon 7.
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
French 2 Passé Composé.
Le verbe “aller”.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
5 Aller + l’infinitif - Le futur proche Les normes: Communication 1.2: Understanding the written and spoken language Comparision 4.1: Understanding language.
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
L’impératif! (Commands).
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
Direct and Indirect Shauna O.
Expressions with “Faire” ( Partie 1) Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
Le passé composé. Le passé composé is a verb tense used to discuss completed events in the past. This tense is composed of 2 words: A helping verb (avoir.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Les notes # Ir verb endings Je: -is Tu: -is Il/Elle: -it Nous: -issons Vous: -issez Ils/Elles: -issent.
Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
L’impératifL’impératif How to give formal and informal commands (How to order people around)
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Les salutations.
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
Français 1 Le verbe aller Means “to go” Français 1 Les pronoms sujets jeI tuyou ilhe elleshe onone, people nouswe vousy’all ils/ellesthey.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4B.2-1 Point de départ In Leçon 2A, you learned the pattern of -er verbs. Verbs that end in –ir.
To give commands and make suggestions.  In order to form the imperative in French, you simply use the tu or vous form of the verb in the present tense.
Les Infinitifs en –er Une Révision Une Feuille 1A) __________ 1B) __________ 2) ________ 3) __________ 4) ________ 5) __________ 6) __________ aimer adorer.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Amusons-Nous! Making Plans. Qu’est-ce que tu fais? Tu fais quoi? Aller-to go Je vaisNousallons Tu vasVous allez Il/Elle/On vaIls/Ellesvont Examples:Je.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.3B.2-1 Point de départ The conditional expresses what you would do or what would happen under certain circumstances.
RÉVISION – EXAMEN 1 French 10. Les Verbes Rebels  Quel verbe?  1. Tu (être/avoir) _____________ 3ans.  2. Nous (avoir/aller) _____________ en France.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Révision FSL10 – Unité 2. Qu’est-ce que c’est? 1. (The) ____________ 2. (A) ____________ 3. (A) ____________ 4. (The) ____________ Le plat à emporter.
Transcription de la présentation:

 1. Je (choisir)  2. Tu (grandir)  3. Vous (grossir)  4. Nous (maigrir)  5. Elle (finir)  6. Ils (blanchir)  7. Je (rougir)  8. Vous (punir)  9. Ils (obéir)

 Speaking to a friend (use tu form)  Note- with er verbs you drop the -s  Pense à prendre…  Prends…  N’oublie pas…  Speaking to more than one person or in a formal situation (use the vous form)  Pensez à prendre…  Prenez…  N’oubliez pas…

 Je vais faire du ski.  Je vais aller à la plage.  Je vais voyager dans la forêt tropicale.  Je vais jouer au tennis.  Je vais au théâtre.

 Give advice to each of the people in the boxes. Use a VARIETY of expressions.  Example: Jérôme, tu vas avoir froid!  Your response: Pense à prendre ton manteau.