HIGHER READING 2002 For these exercises you will need the test paper.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quelle est la question?.
Advertisements

Les problèmes en vacances
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
regarder écouter dormir jouer sortir finir
____________________________
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
FOUNDATION READING 2004 CLASSE DE 3 EME VRAI OU FAUX? A. Réservez ou achetez votre billet de train B. Consultez les horaires C. Commandez votre carte.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?
WALT: To talk about the internet in French.
Mes Vacances : Révision
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Adjectives Objectives: To explain what adjectives are and to practise their use. 1.Position 2.Agreement 3.Comparatives - superlatives.
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
5 – phrases au passé composé 4 – phrases pour exprimer la fréquence
WALT: how to talk about your timetable
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise preprositions.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise prepositions.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
La mémoire(1): Comment bien travailler
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE Questions expression Vocabulaire LES QUESTIONS.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
1. Normalement je me lève à sept heures. 2. Pour le petit déjeuner, je prends une pomme 3. J’adore regarder les films à la télé 4. Je regarde la télé.
Les noms et les articles
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Le conditionel OBJECTIVES Explaining the conditional and its uses.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Beauty, Age, Goodness, Size
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
OBJECTIFS: C: To know and use at least 6 verbs in the “je” form of the imperfect tense. B: To be able to form the “je” form of the imperfect tense yourself,
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Need more help? Click here to see the transcript as you listen. Mon établissement scolaire 1. Listen to the recording and note the correct answers (a/b/c):
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Many verbs that are irregular in the present also have irregular past participles. Therefore, no rule for formation, you need to memorize them. Each time.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Now ask questions … Name ? Age ? Date of birth ? Job ? > What’ s his name ? > How old is he ? > When is his birthday ? > When was he born ? >
BON VOYAGE VOCABULARY. VOCABULARY OF ALL CHAPTERS OF BON VOYAGE  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
L’imparfait: l’utilisation complète But: to understand when to use the imparfait when writing about the past.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Higher Listening VOCABULARY AND CORRECTION OF THE TEST 2002.
Transcription de la présentation:

HIGHER READING 2002 For these exercises you will need the test paper

VRAI OU FAUX? Question 3 a)C’est une publicité pour un hôtel b)Il y a seulement des chambres pour une personne c)c’est ouvert toute l’année d)On peut y aller en bus e)Il y a une station de bus place Masséna

a)c’est une publicité pour un hôtel b)Il y a seulement des chambres pour une personne c)c’est ouvert toute l’année d)On peut y aller en bus e)Il y a une station de bus place Masséna VRAI OU FAUX? Question 3

Écoute et Corrige les phrases – Question 4 a)A 10 mètres de Carcassonne b) Sur une ferme de 15 hectares c) Loin des vignes d) De grands oiseaux vivent e) Des singes de 20 kilos pondent des œufs de 1 kg a b c d e VERIFIE

a)A 10 mètres de Carcassonne b) Sur une ferme de 15 hectares c) Loin des vignes d) De grands oiseaux vivent e) Des singes de 20 kilos pondent des œufs de 1 kg VRAI OU FAUX? Question 4

Link the numbers to the letters Q4 1.On produit 2.Les œufs des autruches sont 3.Des autruches sont nées 4.On peut contacter la ferme 5.La ferme est A.A la ferme B.Près de Carcassonne C.Du vin dans la région D.Par fax E.Très gros F.Dix minutes VERIFIE

1.On produit 2.Les œufs des autruches sont 3.Des autruches sont nées 4.On peut contacter la ferme 5.La ferme est A.A la ferme B.Près de Carcassonne C.Du vin dans la région D.Par fax E.Très gros F.Dix minutes

Link the French and English – Q 5 a)Ici on peut avoir des images de la terre b)Ici on peut trouver des renseignements sur les écoles étrangères c)Ici on aura une idée du travail des détectives d)Ce site offre seulement des distractions e)Ici on verra beaucoup de publicités 1.Here you can see a lot of adverts 2.Here you can see pictures of the earth 3.This site offers only games 4.Here you can see what sort of job a detective does. 5.Here you can find information on foreign schools

Link the French and English – Q 5 a)Ici on peut avoir des images de la terre b)Ici on peut trouver des renseignements sur les écoles étrangères c)Ici on aura une idée du travail des détectives d)Ce site offre seulement des distractions e)Ici on verra beaucoup de publicités 1.Here you can see a lot of adverts 2.Here you can see pictures of the earth 3.This site offers only games 4.Here you can see what sort of job a detective does. 5.Here you can find information on foreign schools A) 2 B) 5 C) 4 D) 3 E) 1

a)Il y avait combien de petites filles dans la famille de François? b) François où habitait-il quand il était jeune? c) Avec qui a-t-il habité après le divorce? Question 6 - Text in the test paper Answer the questions in French in the boxes provided Click on the link if you don’t understand the questions

d) Quel était le travail de sa mère? e) A quel âge a-t-il commencé à jouer du piano? f) Où exactement est-ce qu’il composait sa musique? Question 6 - Text in the test paper Answer the questions in French in the boxes provided Click on the link if you don’t understand the questions

Traduction Q 6 a)How many girls were there in François’ family? b)Where did he live when he was a small child? c)With whom did he live after the divorce? d)What was his mother’s job? e)At what age did he start playing the piano? f)Where exactly did he compose his music?

Réponses aux questions Q 6 a) Il n’ y avait pas de filles dans la famille de François. b) François habitait à Clichy sous Bois quand il était jeune c) Il a habité en partie avec sa mère et en partie avec son père après le divorce d) Sa mère était infirmière dans un collège. e) Il a commencé à jouer du piano à l’âge de ans. f) Il composait sa musique dans une cave insonorisée.

Find the french for: (page 10) 1.I have 3 brothers older than me 2.She had prepared everything 3.I spent my childhood… 4.A block of flats 5.My mother was a nurse 6.From age To take lessons 8.I started to compose my first music… 9.In a sound-proofed cellar.

Find the french for: 1.I have 3 brothers older than me 2.She had prepared everything 3.I spent my childhood… 4.A block of flats 5.My mother was a nurse 6.From age To take lessons 8.I started to compose my first music… 9.In a sound-proofed cellar.

Find the french for: (page 14) – Q8 1.At the beginning 2.Before – in the past 3.I was happy 4.People make fun of me 5.My best friend came to see me 6.Now 7.I think 8.I can do 9.On my own

CORRECTION 1.At the beginning 2.Before – in the past 3.I was happy 4.People make fun of me 5.My best friend came to see me 6.Now 7.I think 8.I can do 9.On my own

1.At the beginning 2.Before – in the past 3.I was happy 4.People make fun of me 5.My best friend came to see me 6.Now 7.I think 8.I can do 9.On my own Ecoute et mets les mots dans le bon ordre.CLIQUE

CORRECTION 1.At the beginning 2.Before – in the past 3.I was happy 4.People make fun of me 5.My best friend came to see me 6.Now 7.I think 8.I can do 9.On my own

Les jeux Sentences construction Gap fill Gap fill Jigword Matchword Speedword Wordweb