ENGLISH DAY Sur le thème de l’Irlande. Chaque élève porte une cravate au nom d’une ville irlandaise.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Décrire une Ville.
QUEL(LE) AND LEQUEL (LAQUELLE)
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
Choisis la bonne réponse.
Write a paragraph to introduce yourself
La Terre Le Climat du Monde
Objectif: to say where you live
We have already learnt how to say what is in your town!
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Warm up Some students are learning French language with the dream of visiting France one day; can you imagine a scenario where you might actually live.
COLLÈGE PABLO PICASSO ECOLES E.ANNE, P.ELUARD, MAINNEVILLE Liaison anglais.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Starter: Where will you find these clocks?
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Leçon 10 What are the definite articles in French?
PREPOSITIONS IN FRENCH LES PRÉPOSITIONS. SO WHAT’S A PREPOSITION? IT’S A WORD THAT TELLS YOU WHERE A PERSON OR AN OBJECT IS or in other words IT TELLS.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Read the following text. Answer the questions in English.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
Français 2, 21 Janvier 2013 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
4B at the English lesson.
«Je me sens si seul» Marc Lavoine
C’est à gauche ou a droite? A
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Se Presenter en Anglais
Le Français: 4 e cours.
Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE.
Time Although o’clock may be left out in English, the expression heure(s) must be used in French when giving time. It’s ten (o’clock) il est dix heures.
Let’s enjoy poems Session 3 Takeaway Notes. Let’s enjoy poems – Session 3 Clothes un T-shirt un pull un short un bermuda un polo une chemise une casquette.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
Le Français: 5 e cours.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Describing the classroom layout
Que veut dire…? How are you? (inf.) Comment ça va?
Int 02 Des frères et des sœurs faux vrai faux vrai.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Write your answer in French
«Bleu» Lynda Lemay. Journal d’échauffement mardi le 13 janvier 0 Le but: Je peux identifier des objets. 0 (leçon 9): 0 What is your friend’s name?
Revue pour le test de la leçon 5. Likes and dislikes Réponds par une phrase complète en français.
A collection of French words and phrases. Numbers Where You Live Greetings Beginner Questions Francophone Countries Magic Table.
Salut! Ça va?.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
We all ready know two French verbs. What are they?
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
«C’est la Fête» La Belle et le Bête. Le journal d’échauffement le 13 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 What is your name? 0 My name is Isabelle.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Se présenter / accueillir. 1ère rencontre avec la personne: Nice to meet you : ravi de faire votre/ta connaissance. = It’s a pleasure to meet you. = It’s.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
House and garden In this section you will revise how to talk about your house and what you do to help around The Objectives.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
INFORMATIONS PERSONELLES
Les Questions d’information
Transcription de la présentation:

ENGLISH DAY Sur le thème de l’Irlande

Chaque élève porte une cravate au nom d’une ville irlandaise

Ateliers tournants Les élèves constitués en binômes CM/6 ème mobilisent des compétences construites au cours de l’année par le biais de 7 ateliers tournants:

1.Le pendu: travailler l’alphabet

2. Where is the Leprechaun? The Leprechaun is on the chair, in front of the tree…

3. Identity game Retrouver celui qui a la même carte que soi. What is your name? How old are you? Where do you live? Have you got a pet?

4. Bingo des nombres What number is it? Have you got it?

5. Simon says: Touch your knees!Sit down!

6. The phone number: What is your phone number? My phone number is…

7. Qui est-ce? Have you got a green skirt? Purple shoes?

Fin de la journée Après tout ce travail, la récompense: Le goûter! English cakes Un grand merci à tous les professeurs engagés dans ce projet et à l’assistant irlandais. Mélanie Dehédin CPC Les Andelys