CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Copyright 2011 – Les Mois et Les Jours Copyright 2011 –
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Welcome to French Live Lessons!
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Chapter 5 Lesson 8 Essential Questions: How do you say to sleep, to go out, and to leave? How do you use them correctly in a sentence?
Conjugation for –er verbs
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 22 septembre Moi, J’aime ___ école. 2.Tu aimes ___ mathématiques? 3.Vous aimez __ biologie? (f.) 4.Elles.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
InfinitiveStem ParlerParl- ÉcouterÉcout- AimerAim- French verbs change endings with each subject. To form the stem to which the endings are added, you.
By Michelle and Jenn WHAT THEY MEAN IN ENGLISH  Être – To be  Avoir- To have  Faire- To do/make  Aller- To go.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Greetings, formal and informal
WEST GREENE FRENCHIES! Français I mardi, le 02 septembre 2014 Write out the conjugation for Avoir – to have:
Français I lundi, le 11 août 2014 Cul de sac, fiancé, Président, hôpital, and hors d’œuvre Define the following in complete sentences:
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: how to talk about your timetable
LES JOURS DE LA SEMAINE.
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Français I Période 5 lundi, le 18 août Écrivez les numéros suivant en français: Write out the following numbers in French:
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I lundi, le 15 septembre 2014 Qu’est-ce que tu aimes lire? Qu’est-ce que tu aimes écouter? Qu’est-ce que tu aimes étudier?
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le premier décembre 2014 Qui est-ce que tu déranges souvent? Qui t’emmène à l’école ? Quand est-ce que tu commences.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
How is it conjugated in the present tense?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Telling time in French. To ask for and give the time:  Quelle heure est-il?  Il est ___ heure(s).
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Essential questions How can you express your opinion or a class in French? What are French school schedules like? What are the days of the week in French?
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Transcription de la présentation:

CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday. What did you do to remember the things you learned? How effective was your method? Para. 2: Which part of the lesson presented by the substitute was the most enjoyable to you? Why? Be specific. Give examples. Para. 3: Which part of the lesson presented by the substitute was the most beneficial to you? Why? Be specific. Give examples. Respond to the following questions in complete sentences and provide some detail for each:

CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I mardi, le 26 août 2014 Comment tu t’appelles? Quel âge as-tu? Quel couleur est ton T-shirt? Combien d’étudiants est-ce qu’il y a dans la salle de classe? (We do this one together) Répondez aux questions suivants en phrases complètes en français: Respond to the following questions in complete French sentences:

CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I Période 5 mercredi, le 27 août 2014 Un garçon s’appelle Lewis. Lewis aime une fille. Lewis parle à la fille en anglais. La fille n’aime pas Lewis. Elle aime parler français. Lewis parle français avec Kaylah. La fille écoute. La fille aime Lewis. Lewis est content. Add endings to Parler and Translate the story: singularPARLERpluralTo speak Je -eJe parlNous -onsNous parl Tu -esTu parlVous -ezVous parl Il -e Elle -eElle parl Ils -ent Elles -ent Ils parl

CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I Période 7 mercredi, le 27 août 2014 Un garçon s’appelle Éthan. Éthan aime une fille. Éthan parle à la fille en anglais. La fille n’aime pas Éthan. Elle aime parler français. Éthan parle français avec Éva. La fille écoute. La fille aime Éthan. Éthan est content. Traduisez: Translate

CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I jeudi, le 28 août 2014 Je veux faire do-do. (Baby talk – I want to go to sleep.) Il pleut des grenouilles. (It’s raining frogs.) À la calendes grecques. (Never. Calendars were Roman, not Greek). L’argot français: French Slang:

CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I vendredi, le 05 septembre 2014 Quels couleurs est-ce qu’il y a? Comment va-t-il? Combien de garçon est-ce qu’il y a? Quel âge a-t-il? Quelle heure est-il? Décrivez l’image en français: Describe the image in French: