JOURNAL – LE 13 MAI IV 1.They used to open 2.I opened 3.He’s opening 4.We will open 5.You would open 6.Let’s open IIB You are babysitting for a 5-year-old.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Français Deux Limpératif. We use limperatif to give commands and make suggestions. There are only three forms possible: tu, nous and vous. Nous translates.
Advertisements

LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
IIMPÉRATIF Formation et usage. Usage You use the imperative or limpératif to give commands, orders or suggestions! Ferme la bouche! Faites attention!
Le verbe “ALLER” au present
L’impératif!.
ContractionsContractions How the French get around.
LImpératif des verbes réguliers. > Limpératif des verbes Exactly like the command form of Reflexive verbs, only you DONT need a reflexive.
Imperative Text, pp Marchez ! Glissez !
Imperative Text, pp Forming the imperative Asseyez-vous. Mange ton diner. Regardons une film.
Have you always wondered how to tell people what to do in French? Do you have a bossy streak? Would you like to know how to give instructions in French?
FRANÇAIS IV: LE PRÉSENT ET L’IMPÉRATIF
Français 51 Unité 1 Structures Limpératif Utilisez limpératif! Comment commander ou interdire à quelquun de faire quelque chose Comment suggérer de faire.
Unité 1 Structures L’impératif
Des autres choses à considérer….. Ce nest pas trop compliqué !
Des verbes irréguliers
L’Impératif.
Chapitre 6 L’impératif.
Par: Hena, Dominika, et Haeun
Bonjour!!.  Sortez SVP  1. Il est dommage que tu... a. viendra nous voir.  2. Je propose qu’elle... b. ne sachiez pas la réponse.  3. Nous espérons.
Affirmative commands. Georges, finis tes devoirs! Sortons la poubelle! Mange tes légumes! Ouvrez la bouche!
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my –ER verb with ? Change the ? of my –ER verb with.
C’est la forme du verbe qui dit à quelqu’un de faire quelque chose!
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Conjugation for –er verbs
Rond-Point Chapitre 4. Quelques Verbes Irréguliers DormirAcheterBoireAller dorsachèteboisvais dorsachètesboisvas dortachèteboitva dormonsachetonsbuvonsallons.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
The passé composé is used to talk about past events. It has 3 English equivalents. J’ai visité. = 1.I visited. 2.I have visited 3.I did visit.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Le futur simple ai ai ons ons as as ez ez a a ont ont.
Journal – jeudi, le vingt-trois oct. Montrez-moi les 8 phrases au négatif.
Français 2: mercredi, le 15 mai, 2013 Activités: Cahier BV p. 143 Activités 11 et 12 Interro 4 sommatif Texte p Structure: l’imperatifs Cahier.
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Ne te trompe pas avec les verbes communs!.  To be  Je suis – I am  Tu es – you are  Il/Elle/On est – he/she/one is  Nous sommes – we are  Vous êtes.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Journal – le 4 février IV 1.I ran 2.He will run 3.They used to run 4.Let’s run! 5.We would run 6.You are running III Qu'est-ce que tu mets dans ta valise.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
Warm up Write down four things that happened to you during the week or on the week end.( so you need to write four sentences)
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Journal, le 16 décembre IV I believe He will believe They used to believe She believed We would believe Let’s believe! III Journal = ex. 3, p. 209 Show.
L’impératif! (Commands).
Review of le passé composé (irrégulier). 2 steps to putting a verb in the past tense.
L’impératifL’impératif How to give formal and informal commands (How to order people around)
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
L’imperatif, l’infinitif, et le faire causatif
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
Français 3 Révision de Grammaire.
Journal – jeudi, le vingt-trois oct. Montrez-moi les 8 phrases au négatif.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
L’Impératif The Imperative is an important tense in French language. Contrary to other tenses, the Imperative is only used with 3 persons subjects: TU,
JOURNAL LUNDI, LE 7 DÉC Qu’est-ce que tu as fait pendant le week-end? (5 phrases)
LUNDI, LE 30 NOVEMBRE Journal Qu’est-ce que tu as fait ce week- end?
We all ready know two French verbs. What are they?
To give commands and make suggestions.  In order to form the imperative in French, you simply use the tu or vous form of the verb in the present tense.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Mardi, le 13 octobre FR. IIIA _._._._._ Journal – ex. 14 dans le cahier Au passé composé/ imparfait AP _._._._._ 1.I made 2.He makes 3.They were making.
L’impératif.
 L’impératif FSF3U. L’impératif L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous  We use.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
L’impératif.
L’Impératif. L’impératif est utilisé pour donner des ordres ou des suggestions. Lève la main!
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Transcription de la présentation:

JOURNAL – LE 13 MAI IV 1.They used to open 2.I opened 3.He’s opening 4.We will open 5.You would open 6.Let’s open IIB You are babysitting for a 5-year-old boy. Tell him 5 things he needs to do Neg?

CORRIGEZ LE CAHIER EX. 13 Gabrielle Juliette Prince fou Sophie

L’IMPÉRATIF NÉGATIF PUT THE NE…PAS AROUND THE VERB Mange ton dîner. Ne mange pas les bonbons. Va au lit Ne va pas! Ouvrez la bouche a dites “Ahhhhh” Ne dites rien!

IRRÉGULIERS To make commands negative Put the ne….pas around the command verb Ne touche pas le tableau. Ne frappez pas le bébé. N’allons pas au cinéma. Avoir Aie – have Ayez – Have Ayons – Let’s have Être Sois - be Soyez - be Soyons – let’s be In an –er verb, drop the s off of the end of the command: Tu danses beaucoup ---- Danse beaucoup! Tu vas chez le médecin? ---- Va chez le médecin But in non – er verbs, the ‘s’ stays on Tu finis à 8h? --- finis tes devoirs! Tu prends un sandwich? --- Prends un sandwich.

LET’S TRY SOME…