Français Décrire un endroit. C’est it is Il /elle a it has Il y a there is / there are.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Dans ma ville il y a un musée.
Advertisements

Lundi 23 février Objective: Learn places in town.
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
How to use the verb avoir Revise subject pronouns
and a justification for level 4
1. Je joue au football. 2. Tu as mangé une pizza. 3. Il va regarder la télévision. 4. Nous allons visiter le musée. 5. Vous avez organisé une visite. 6.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
What are the tenses you already know in French ?
2 b Parle- moi de ton village/ta ville/ta région
We have already learnt how to say what is in your town!
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Grammar points to improve your writing I can: Use the Direct Object pronouns Use and understand the pronoun Y Use relative pronouns to expand my sentences.
Verbe Avoir Et ses expressions.
Chapitre 5 Lesson 6 Essential Question: How can you describe where you live in French?
C’est quelle image? Je me réveille Je lève Je me lave
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
Description Formes et Couleurs français. Nous allons… apprendre le vocabulaire des formes et des couleurs décrire des œuvres d'un peintre célèbre espagnol.
Nous allons .. Apprendre les mots pour décrire les sites touristiques
Forming questions in French
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
WALT: how to talk about your timetable
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
Some strange verbs. There are a few verbs you have seen in your vocab lists such as mettre/ dormir/ sortir How do you use these verbs?
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
OBJECTIF T To be able to recognise negatives o be able to use negatives when talking about food.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Reprise Rappel 2, Part 2 Revised: 9/2/12. les endroits un endroit un quartier une ville une maison une rue un café un centre commercial un cinéma un hôpital.
Venir. Venir is an irregular verb. There are two other verbs that conjugate like venir. They are devenir – to become revenir – to come back.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
La Petite Poule Rouge.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
We all ready know two French verbs. What are they?
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
Unité 3 Le passé composé avec ÊTRE. Le passé composé The passé composé is a PAST TENSE used to tell what has happened in the past. As its name implies,
Qui,que, dont Les pronoms relatifs. Qui = who/which You use qui not when the word you’re referring back to is the subject of the verb coming after the.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Negative sentences Questions
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un téléphone, un ordinateur une (a, an) Ex. une glace, une fille, une chaise.
Aujourd’hui: 1.Pratiquez les mots de vocabulaire avec vos notecards. 2.Je distribuez les cahiers. 3.Nous avons une activité de MadLibs 4.…Possiblement.
16 3 BIENVENUE À …. (nom de la ville) Photo, flag… Dans cette guide touristique vous trouverez (here you can add describing words about the information.
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
Objectif: Aujourd’hui nous allons élargir nos connaissances culturelles All will have learnt about French cultural habits at this time of the year and.
Remplissez les troux! J’habite près _________ gare (f)
Dans ma maison il y a… In my house there is…
Il est interdit – it is forbidden
Y10 exam: French writing 1 Picture task
Write 5 sentences about this photo – don’t just write about what you see, but imagine other details that are just outside what you can see in the photo.
We have already learnt how to say what is in your town!
mercredi, le onze octobre
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Bienvenue Au monde des Pronoms.
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Connaissez-vous la France ?
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Mon pays préféré Standard:
Maintenant nous allons …
Dans ma Salle de classe
Vendredi 1 février Français II
Transcription de la présentation:

français Décrire un endroit

C’est it is Il /elle a it has Il y a there is / there are

Nous allons…

En France Il y a beaucoup de... C’est un pays varié La spécialité de..., c’est... dans le Nord de la France il a /elle a Sur la côte Ce n’est pas en France

1.C’est... (it is...) laidsaletranquilleintéressant beaupropreaniméennuyeux 2. C’est en... (it is in…) AngleterreFrance aux Etats- Unis le Nordle Sudle Nord Est la campagnela villela côte 3. Dans la photo… (il y a…) une maison un pont un château un magasin beaucoup de circulation le ciel un port une montagne une rivière un bateau

Il n’y a pas de maison. Extension Write your own descriptions about the two pictures. You will need to use these verbs: C’est  c’est Il y a  there is/there are Ce n’est pas animé. C’est tranquille. laidsaletranquilleintéressant beaupropreaniméennuyeux