Le volume Mesurer et calculer.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Aire d’un rectangle Mesurer et calculer.
Advertisements

Aire d’un triangle Calculer et comparer.
Aire d’un parallélogramme
Asking questions Les interrogatifs. Who? Qui aime la glace à la vanille? Qui aime la glace à la vanille? Qui va aller à la piscine? Qui va aller à la.
Irregular Verbs. Être (to be) Je suis Tu es Il/Elle/On est Nous sommes Vous êtes Ils/Elles sont.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Partie B- Qu’est-ce qu’il faut faire ?
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Volume des prismes rectangulaires et triangulaires
La galette des rois. The festival of the Three Kings is so exciting! It’s on the 6th of January.Epiphany!
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les Mots Interrogatifs
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Aujourd'hui Avoir le devoir d’écart type prêts pour me voir pendant les questions rapide On commence le nouveau unité.
Dans la classe de français
Unité 4-A L’école. a notebook a dictionary a book.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
POURCENTAGE Comprendre et comparer. PERCENTS Understanding and comparing.
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Aim: learn rules and regulations
L’emploi du temps (how to schedule your time). Activité: using the table as a guide, interview a classmate to find out what days of the week he/she has.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Describing the classroom layout
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Journal – jeudi, le 22 octobre. JOURNAL 22/10/15 1.Le bal est sur la table. 2.Le bal est devant la table. 3.Le bal est derrière la table. 4.Le bal est.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
QU’EST-CE QUE C’EST?.
Révision: p60-61 dans le cahier
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Rapports équivalents Écrire, modéliser et identifier.
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
Module 4 Les prismes et les cylindres
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Unité 2, Leçon 6b Rev. 11/27/12. Quand? Hier Samedi dernier Avant Après Pendant D’abord Ensuite Finalement Enfin Yesterday Last Saturday Before After.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
Click Once to Begin JEOPARDY! RÉVISION MATH MME ANNIE MORRISON.
On va rechercher de bonnes vacances!
Creating Questions in French
Une Maison. Une Maison Vous posez des questions Hello, I would like to have more information on this property? How many rooms are there? Is it in a.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
The pronoun en.
Quiz What are the different Copper cable types ? How is STP better than UTP ? What type of cable should we use between : Router-Switch, PC-Router, Hub-Switch.
Transcription de la présentation:

Le volume Mesurer et calculer

Volume Measure and calculate

Révision Comment mesurer le périmètre d’une figure? Quelle unité utiliser? Comment mesurer l’aire ? Avec quelle unité?

Review How to measure perimeter? What unit should we use? How should we measure the area, with what unit?

Problème: le volume Maddy va à Kings Place et achète une boîte rectangulaire de caramels en cubes. Combien de caramels y a-t-il dans la boîte si chaque caramel mesure 1cm x 1cm x 1cm?

Problem: Volume Nancy goes to King’S Place and buys a rectangular box of caramel cubes. How many caramels are there in the box if each caramel = 1cm x 1cm x 1cm?

Exploration Un solide (3D): - Comment mesurer son volume? - Est-ce que le solide a aussi une surface?

Exploration A solid (3D): - How can you measure its volume? - Does the solid also have a surface?

Règle On mesure le volume d’un solide à l’aide de cubes. Si la largeur du cube est 1cm, on le nomme cm3. Si la largeur est 1m on le nomme m3. On compte le nombre de cubes pour trouver le volume.

Rule: measuring volume You measure the _______ of a solid using cubes. If the cube’s width is 1cm, it is called a _________ cube: cm3. If it is 1m we call it: m3. You count the amount of ______ to find the volume.

Ensemble: le volume Quel est le volume de ces solides?

Together: volume What is the volume of those solids?

Exploration 2 On peut compter les unités… OU, Si il s’agit d’un prisme rectangulaire, on peut…

Exploration 2 We could count the unit cubes, OR, If it is a rectangular prism…

Règle 2: Volume d’un prisme rectangulaire Pour mesurer le volume d’un prisme rectangulaire, on peut: Compter les cubes. Employer la formule: Longueur x largeur x hauteur = Volume L x l x h = Volume 8 x 5 x 6 = V 40 x 6 = V 240 = V Volume = 240 m3

Rule 2: Volume of a rectangular prism To measure the volume of a rectangular prism, you may: Count the cubes. Use the formula: Length x width x height =Volume L x W x H = Volume 8 x 5 x 6 = V 40 x 6 = V 240 = V Volume = 240 m3

Problème: le volume (retour) Maddy va à Kings Place et achète une boîte rectangulaire de caramels en cubes. Combien de caramels y a-t-il dans la boîte si chaque caramel mesure 1cm x 1cm x 1cm?

Problem: Volume (review) Nancy goes to King’S Place and buys a rectangular box of caramel cubes. How many caramels are there in the box if each caramel = 1cm x 1cm x 1cm?

Ensemble: volume de prisme rec.

Together: volume of prisms

Pratique en équipe Dans la classe, trouve le volume de: Le classeur à l’avant de la classe. L’armoire de rangement haute de M. Beaudry. Le bureau de M. Beaudry. L’intérieur d’une table d’élève. Aussi, trouve: Aussi, l’aire de ta table. L’aire d’une table en trapèze. L’aire d’une tuile du plancher. L’aire du plancher de la classe.

Pratique en équipe Within the classroom find the volume of: The file cabinet in front of the class. The cupboard of M. Beaudry. M. Beaudry’s desk. A student’s desk. Also find the area of: A student’s desktop. A trapeze tabletop. A tile of the floor. The classroom floor.

Individuellement: Mesure le volume! Une boîte mesure 125cm x 50cm à la base et a une hauteur de 75 cm. Quel est son volume. Un rubikub mesure 25cm de largeur. Quel est son volume? Combien de rubikub peuvent entrer dans la boîte?

Individually: Measure the volume! A box base measures 125cm x 50cm with a height of 75 cm. What is its volume. A rubikub (a cube) side measures 25cm. What is its volume? How many rubikub may fit in the box?

Casse-tête de Piaget http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_275_g_3_t_3.html?from=category_g_3_t_3.html

Piaget’s puzzle http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_275_g_3_t_3.html?from=category_g_3_t_3.html