Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
OÙ VAS-TU? JE VAIS… Français I – Chapître 5 Vocabulaire 2.
Advertisements

French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.
Bien Dit 1, chapitre 5 Conversation (comme RLRA).
Chapitre 5 Extending, accepting, and refusing invitations.
Les invitations. Invitations
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Chapter 4 & 5 Practice Test Madame Ouiellé-Silva Lycée Hancock.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
Oops j’aime pas l’anglais
Match-up the numbers to the letters
Pratique pour l’examen
Qu’est-ce que tu vas faire s’il pleut?
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Bien Dit 1 Vocabulaire 5.2.
Quel temps fait-il? Quel temps de chien! Lesson 2.
Chapter 2 Lesson 1 Color Code: Subjects-blue Verbs-red Question Words-green.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Demander les questions en Français
Unit 1 – Greetings and Salutations
Allez viens Leçon 6. Première Étape What are you going to do? Qu’est-ce que tu vas faire?
Allez viens Leçon 6. Première Étape What are you going to do? Qu’est-ce que tu vas faire?
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
CAT 1 Nous allons faire les magasins Let’s look at the conversation culturelle. Qu’est-ce que tu vas acheter pour la boum de samedi soir? Isabelle dit:
5-2. La campagne Le club Le cybercafé Le lac La mer.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Chapitre 6 Amusons-nous.
Chapitre 5, Vocabulaire 2 Invitations
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Troisième étape Click to begin. Jeopardy!!! Click here for Final Jeopardy Choisis un valeur!!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
Les salutations.
Vocabulaire 6.2 Français I. Allons... ! Let’s go... !
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
In this chapter, you will learn: ❖ how to make plans with someone. ❖ how to extend and respond to invitations. ❖ how to arrange and meet someone. ❖ questioning.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? What are we going to do in Paris? Reinforcing place names in French and putting them into extended sentences with opinions.
Les endroits I can talk about places.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Chapitre 6-2eme étape Extending and Responding to Invitations.
Où tu vas? Ch. 5 Vocabulaire 2
Où vas-tu? Chaptire 5 Partie 2.
Transcription de la présentation:

Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?

Conjugate aller Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont

Exprimons-nous! To extend an invitation To accept and refuse an invitation On fait du jogging? Shall we…? D’accord./ Bonne id ée!/ Pourquoi pas? Okay./ Good idea!/ Why not? Si tu veux./Si vous voulez. If you want. Non, ça ne me dit rien. …, I don’t feel like it. D ésolé(e), je n’ai pas le temps. Sorry, I don’t have the time. On va au lac? How about going to…? Tu as envie de faire du v élo ce soir? Do you feel like? Tu viens au cybercaf é avec moi? You want to come …?

Exprimons-nous! To make plansTo respond Qu’est-ce que tu vas faire s’il pleut? What are you going to do if…? Je vais jouer aux cartes. I will… Avec qui est-ce tu joues? With whom…? Avec Lili. With … Où ça? Où est-ce qu’on se retrouve? Where? Where are we meeting? À la MJC. Qu’est-ce qu’on fait mardi? What are we doing…? On pourrait aller au caf é. We could… Tu vas faire quoi samedi? What are you going to do…? Pas grand-chose. Rien de sp écial. Not much./ Nothing special. Samedi, j’ai trop de choses à faire. Je suis très occup é(e). …I have too many things to do. I’m very busy.

Podcast Sc énario You are going to use this time to create a podcast, individually, depicting a dialogue between 2 friends. Use the 2 function charts, your vocab lists, and any other resources you may have. You are going to create plans for the weekend. (In the future!) Several plans are laid out, some are refused, and some are accepted. Be creative and use the charts as a base for your podcast, but not every word. 1.1

Rubric These skits will be recorded in the library TBA. They will be worth 60 points. You will be graded on creativity, vocabulary, pronunciation, and clarity. Skits must be at least 8 lines each person. Since you are recording these you will have to use different voices for each person.