Révision du vocabulaire au sujet de la musique...

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
objectifs Présenter un petit dialogue. Refuser des invitations.
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
MFL QCA Unit 14 Je suis le musicien Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School June 2008.
LE PRESENT ER VERBS JE TU IL/ELLE ON NOUS VOUS ILS/ELLES
Les problèmes en vacances
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Les loisirs et les passe-temps.
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Questions and ideas to use in your letter tonight.
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Write a paragraph to introduce yourself
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
____________________________
LA POSITION DES ADVERBES.
Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool.
La musique.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Téléphone à.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
Regarde la video What can you use MSN messenger for and how? 8bdb-51534d56b0da&showPlaylist=true&from=msnvideo.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Vocabulaire électronique. What can we do? Qu’est-ce qu’on peut faire?
Qu’est-ce que tu aimes?.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
A LL ABOUT ME TOUT SUR MOI. B ONJOUR HELLO Hello my name is Jayden And I’m a student a journey prep Bonjour je m’ appelle Jayden i’m a student at journey.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Warm up If you were a part of a band, what instrument would you like to play? Do you have some type music which you do not like or offends you? Why? (
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Unité 2-B. J’aime (to bike) J’aime faire du vélo.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
mercredi seize septembre Le Futur!
Au Collège Starter Activities.
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
What are conjunctions?. Let’s review conjunctions in English! Regardez cette vidéo en anglais. Répondez à la question: What are conjunctions?
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
To revise some activities we do To learn some new activities To say what we like to do depending on the weather.
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
La construction: verbe+infinitif J’aime parler anglais. Ils n’aiment pas danser.
C’est quoi, comme livre? 11HL/ Fr1 mercredi le dix-neuf janvier.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
Quel type de musique tu aimes? ..intr?.. J’aime...dev?..
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
Talking about music preferences and music festivals in the past.
IL EST HYPERCOOL!.
How to use the knowledge organiser?
Transcription de la présentation:

Révision du vocabulaire au sujet de la musique... électronique Le reggae Le rock Le rap La musique classique Le R’n’B Le métal La pop

A deux reflechis a comment répondre… Quel type de musique tu aimes/tu n’aimes pas? (what type of music do you like/don’t like?) Pourquoi on écoute la musique? (why do we listen to music?) HL & Comparison: Ce que j’apprécie le plus est... Ce que j’aime le moins est… J’aime ............... plus que ............... J’aime .............. moins que ............ Can you recall the formation of the imperfect tense? (L4) Can you apply your knowledge of this tense to a reading text (L5) Can you construct sentences about how you have changed over the years ? (L6)

Quel type de musique tu aimes/tu n’aimes pas? (what type of music do you like/don’t like?) ..intr?.. J’aime...dev?.. D’habitude Normalement De préférence, j’aime bien écouter… A mon avis, la meilleure musique au monde est… C’est ce que j’écoute normalement… Can you recall the formation of the imperfect tense? (L4) Can you apply your knowledge of this tense to a reading text (L5) Can you construct sentences about how you have changed over the years ? (L6)

Rédaction + devoir…(limite - 50 mots) Quel type de musique tu aimes/tu n’aimes pas? (what type of music do you like/don’t like?) Pourquoi on écoute la musique? (why do we listen to music?) Coin.COM Use of idioms Use of HL structures / emotive language Can you recall the formation of the imperfect tense? (L4) Can you apply your knowledge of this tense to a reading text (L5) Can you construct sentences about how you have changed over the years ? (L6)