Les personnages du dessin-animé “Ratatouille”

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
SAVOIR CONNAÎTRE Conjugate em!!. Conjugate them! SAVOIR je sais nous savons Tu sais vous savez Il/elle/on sait ils/elles savent.
Mon opinion du dessin animé “Ratatouille”
RATATOUILLE LE FILME.
masculine (at least 1 boy)
Ma famille.
Je vous présente ma famille
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Ratatouille Observez bien: où sont les animaux? où sont les personages? où sont les objets? Ratatouille Observez bien: où sont les animaux? où sont les.
6 Deux pronoms dans une phrases Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Comment poser et répondre aux questions
Tofindenc13 ConfiantConfiante mane14 MéchantMéchante misley15 SouriantSouriante myread16 RêveurRêveuse kingwordhar17 TravailleurTravailleuse cadres18 PeureuxPeureuse.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Ratatouille GCSE French.
Chapitre 3.2 Interro 25 points vendredi 13 janvier.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1
À + L’ARTICLE DÉFINI (LE,LA,LES,L’). The definite articles le and les contract with à (presposition ) (to, at,in) À + l’article défini (le,la,les,l’)
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
In Europe Asia Africa North & South America People speak French all over the world!
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
INTERVIEW SUR LA MARTINIQUE suggested Level : Intermediate/ Advanced Compréhension orale 1.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Les verbes réfléchis.
Unité 1 Examen Révision.
:06:11 Kiss my eyes, heavy from crying, Only your kiss can to.
LA FAMILLE MA FAMILLE.
How is it conjugated in the present tense?
Le passé composé. Race to the answer! Instructions In order for a student of Spanish to speak fluidly, matching the direct object to the correct pronoun.
Mon frère et moi, nous ______________ onze cousins. Family avons.
1442 Chapître 6 Révision d’Examen. 6.1 L’agence Immobilière You are going to go through and read houses and apartments for rent. Then, you are going to.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Double Object Pronouns. Try to rewrite the chart. Subject + me + le + lui + verb te la leur nous les vous.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Répondez dans une phrase complète.
Int 02 Des frères et des sœurs faux vrai faux vrai.
VIDEO « FACEBOOK IN 1 MINUTE ». 1.Write the correct number to answer the question. How many links are shared per minute? How many photos are tagged each.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Les Vêtements. Please listen, speak and read. Ecoutez! Répétez! Lisez! Jeanne Gilbert 2014.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
Clique Percolation Method (CPM)
C’est une pièce de théâtre français.
Contractions with the Prepositions à and de. Differences and Similarities Faire du vélo Faire de la vidéo Jouer au golf Jouer aux cartes Each verb takes.
Unite 1B: Echauffement 1 : le quatorze septembre: Identify new vocabulary verbs into the following two categories- categorize a total of 10 words CHOSESPERSONNES.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
The imparfait can be translated several ways into English.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Do Now 2/3:  Conjugate the verb: 1.Comment tu ___________ (prendre) ton steak? 2.Qu’est-ce qu’on __________ (apprendre) à l’école? 3.Je ne ___________.
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
Réunion service Instrumentation Activités CMS-Traces
TASK 1: Complete the list of words with the correct letter combination by listening to them on the recording: l _ v r e r o m ___ r _ c i t p e r s o n.
Les Questions d’Information
Passé Composé V-TAMP Verbs.
Les questions et les mots interrogatifs
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
Les Questions d’Information
Masculine singular petit grand fabuleux célèbre beau amusant
Transcription de la présentation:

Les personnages du dessin-animé “Ratatouille” Qui sont les personnages principaux?

Voici Linguini, le jeune cuisinier. Voici Colette, la jeune cuisinière.

Voici Rémy, le rat-cuisinier. Voici Emile, le frère de Rémy. Voici Django, le père de Rémy et Emile.

Voici Skinner, le chef du restaurant. Voici Anton Ego, le critique. Voici Auguste Gusteau, le créateur du restaurant.

Vrai ou Faux? 1- Rémy est le chef du restaurant. 2- Colette est la jeune cuisinière. 3- Auguste Gusteau est le créateur du restaurant. 4- Linguini est le critique. 5- Anton Ego est le jeune cuisinier. 6- Django est le père de Rémy et Emile. 7- Skinner est le rat-cuisinier. 8- Emile est le frère de Rémy.

Qui est qui? est Rémy Emile Django Linguini Colette Anton Ago Skinner Auguste Gusteau le frère de Rémy le créateur du restaurant la jeune cuisinière le critique le rat-cuisinier le chef du restaurant le jeune cuisinier le père de Rémy et Emile est

1- Rémy est le ____________-cuisinier. Complete each gap with the missing word. Choose the correct option from the grid. Each word can only be used once. There are two spare words. 1- Rémy est le ____________-cuisinier. le chef cuisinier la rat frère de du et cuisinière 2- Colette est la jeune _____________. 3- Auguste Gusteau est le créateur _______ restaurant. 4- Linguini est le jeune ____________. 5- Anton Ego est _______ critique. 6- Django est le père ________ Rémy et Emile. 7- Skinner est le ____________ du restaurant. 8- Emile est le ____________ de Rémy.

Qui est-ce?