Effective Teaching and Learning

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements

Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

La forme Year 9.
Réserver une table au restaurant
The ‘near’ Future.
Talking about yourself
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
PARTIE A: PREFERENCES.
Can I talk about my next holiday?
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Hobbies Mes Loisirs Hobbies By Lois et Helen 9f1 Français.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
FCSE Français Leisure Khadijah 9F1. Le weekend past Le weekend dernier je suis allée au cinema avec ma copine. Après le cinema on a mangé au fast food.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Une journée In this unit you will learn:
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Leçon 11-Blanc.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
objectifs: Can I say what I do to help at home?
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about yourself
EXT: can you translate them too?
LEÇON 51. Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers...practice! Sortez vos devoirs: A2, A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of paper,
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Question words.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Chez moi! In this unit you will learn:
+ Do Now: What do you think the focus of our new SoL is going to be? (15 mins) Watch the film clip from Un long dimanche de fiancailles from beginning.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Transcription de la présentation:

Effective Teaching and Learning

Have I got appropriate objectives? What do I want them to do by the end of the lesson? How do I know they can do what I want them to do? Have I broken down the outcome and practised each part? Have I moved from word to phrase to sentence? Have they had enough time practising the language before asking them to produce it? Have I provided support? Have I build on previous knowledge? Do they know the success criteria? Is there a variety of activity? Does the activity have a purpose? Is there sufficient pace? Less is more

Do they know the success criteria? See AFL Sheets Connective Sheets Wall Display

Listening

We are now going do a listening Task Are we testing? Are we assessing progress? Are we teaching them how to listen? Are we trying to improve their listening? Points 3 & 4 Gap Fill Activities Give them the answers/multiple choice/circle/number/letter

Two simple fun strategies to engage improve listening skills Remove the sound. What is the next word or phrase? E.g Ma Ville

Spot the word or Phrase Hands up when you here a number/verb/adjective Move back when you hear a perfect tense Move forward when you hear a future Mime the sport/activity e.g Number Person Time Subject Room Adjective

Writing Contexts Excuses/Dates/Comparatives Creativity Choice Imagine Drilling with Whiteboard Frameworks Support Models Self assessment and Peer Assessment Progression

Judging another pair (Speaking) Marks 9 -10 = Excellent accent. Added other information. Good fluency (Used difficult card only). 8-7 = Good accent. No added information. Quite fluent (Tried difficult card but Used less difficult card). 6-5 = Ok accent. Most of the conversation completed correctly (Used less difficult card) 4-3 = Poor accent. Conversation attempted but more revision needed (Used less difficult card) 2-1 = Poor effort overall.

Reading Prepare them before testing them Find the French/English for.. List/highlight positives/negatives Underline verbs in perfect tense Underline people/places Organise adjectives into positive/negative Look at the questions first!

Speaking Presentation Strategies Choral Repetition Loud/quiet/whisper/quick/slow All those with….. Jeu de signal Mouthing Miming Finger spelling Flash Card Games

Hace calor Hace sol Hace frío Hace viento nieva llueve Hay niebla Hay tormenta Hace mal tiempo Hace buen tiempo Está nublado

Practice Question and Answer True or False/ Choice of answer A quoi je pense? ça commence avec un .. Mouthing Miming Competition element - missing item - Whats in the bag/ behind my back? All can be done in pairs.

On joue! Sentence Building 13 80 19 70 25 67 36 55 100

Production Information Gap Activities (see sheet) Consequences Surveys Use of White board/cue cards Role plays Encore une fois Hubs Flow charts

A La question: Où est ….. s’il vous plaît? Pour aller à la / au ….. s’il vous plaît? La réponse: (Pour aller à …) tournez à gauche/ à droite allez tout droit You ask the question. 1) 2) 3) 4) You give the response. 5) 6) 7) 8)

Où préfères-tu passer tes vacances? 1 Qu’est-ce que tu aimes faire quand il fait beau? 2 Où es-tu allé l’année dernière? 3 Où es-tu restèé? 4 Avec qui es –tu allé? 5 Comment préfères-tu voyager? 6 Préfères-tu aller avec tes copains ou ta famille? 7 Qu’est-ce que tu as fait le soir? 8 Où voudrais tu aller l’année prochaine si c’était possible? 9

Tu t’entends bien avec… Parle un peu de ta famille Mon ma Parle un peu de toi Un chien ..freres qui.. ..ans Les yeux J’ai les cheveux.. J’ai Les yeux… ans Il a…elle a Je suis Grand(e)…mince.. Il est…elle est Gentil/bavard sympa J’aime Il/elle aime.. Petit mince Aller au Faire… Aller au…. Jouer au Faire..jouer Tu t’entends bien avec… Et mais A mon avis Je pense que Je m’entends bien avec..car Il me permet de. Il est… Il aime..

Ah non! je déteste ca. Je veux....1....... Salut! Ça va ? Salut! Ça va bien merci! Tu veux ....................... lundi soir Ah non! je déteste ca. Je veux....1....... Bonne idée. C’est ............... Rendez vous à...................heures. D’accord.Au revoir! Au revoir! Aller à la piscine/au théâtre/au club/au cinéma/au fastfood Jouer au tennis/foot/ faire du vélo Regarder un video écouter la musique

D’habitude je préfère passer mes vacances en.. avec....car..... J’aime aller... Je n’aime pas aller.. Si c’était possible J’irais.. L’année dernière je suis allé en... ..avec... Je préfère rester dans un....car... Je n’aime pas rester dans... L’annee prochaine J’espère aller ...car Je suis resté..... C’ était..... J’ai ...

Où préfères-tu aller? Avec qui Où es-tu allé L’année dernière Pourquoi? 2 semaines Où espères-tu aller L’année prochaine? Où préfères-tu rester YHA

Roleplays and Dialogues Use dramas Moods Microphones Mobiles Slow to Fast Accents Gapped Text

Conversation Bonjour, Hôtel Oaklands, je peux vous aider ? Bonjour, je voudrais réserver pour s’il vous plaît. Oui, pour combien de nuit ? Pour , du 2 juin au 5 juin. D’accord, pas de problème. Avec ? Non, avec un et un . Très bien, je vais prendre vos détails personnels. Je m’appelle monsieur _________ et je suis anglais.

Conversation B , H O, j p v a ? B , j v r p s’il v p . Oui, pour combien de nuit ? Pour , du 2 juin au 5 juin. D’accord, pas de problème. Avec ? Non, avec un et un . Très bien, je vais prendre vos détails personnels. Je m’appelle monsieur _________ et je suis anglais.

Conversation B , H O, j p v a ? B , j v r p s’il v p . O , p c d n ? P d 2 j au 5 j . D’accord, pas de problème. Avec ? Non, avec un et un . Très bien, je vais prendre vos détails personnels. Je m’appelle monsieur _________ et je suis anglais.

Conversation B , H O, j p v a ? B , j v r p s’il v p . O , p c d n ? P d 2 j au 5 j . D’a , p d p . A ? N , a u et u . Très bien, je vais prendre vos détails personnels. Je m’appelle monsieur _________ et je suis anglais.

Conversation B , H O, j p v a ? B , j v r p s’il v p . O , p c d n ? P d 2 j au 5 j . D’a , p d p . A ? N , a u et u . T b , j v p v d p . J m’a m _________ et j s a .

Judging another pair Marks 9 -10 = Excellent accent. Added other information. Good fluency (Used difficult card only). 8-7 = Good accent. No added information. Quite fluent (Tried difficult card but Used less difficult card). 6-5 = Ok accent. Most of the conversation completed correctly (Used less difficult card) 4-3 = Poor accent. Conversation attempted but more revision needed (Used less difficult card) 2-1 = Poor effort overall.

Other Information Q: Est-ce qu’il y a….? Un restaurant Une piscine Avec un grand lit. Mon copain qui s’appelle…. et moi Bonjour, Hôtel Oaklands, je peux vous aider ? Bonjour, je voudrais réserver une chambre pour 2 personnes s’il vous plaît. Oui, pour combien de nuit ? Pour 4 nuits , du 2 juin au 5 juin. D’accord, pas de problème. Avec une salle de bains? Non, avec un lavabo et un WC. Très bien, je vais prendre vos détails personnels… Je m’appelle monsieur _________ et je suis anglais. C’est combien par nuit? C’est …..euros. Est-ce que le petit dejeuner est compris? Vous arrivez à quelle heure? J’adore les croissants Merci monsieur madame

Other Information Q: Est-ce qu’il y a….? Avec un grand lit. Mon copain qui s’appelle…. et moi B, Hôtel Oaklands, je peux vous a ? B, je v r une c pour 2 p s’il vous p. Oui, pour c de n ? P 4 n , du 2 j au 5 j. D’a, pas de p. Avec une s de b ? Non, a un l et un WC. Très b, je vais p vos d personnels… Je m’a m _________ et je suis a. C’est combien par nuit? C’est …..euros. Est-ce que le petit dejeuner est compris? Vous arrivez à quelle heure? J’adore les croissants Merci monsieur madame

Il pleut Il fait chaud Aller a la plage me baigner Il fait mauvais Aller a la piscine nager Aller au bord de la mer Faire de la voile Il fait du vent Il fait froid

échange scolaire itinéraire You are on an exchange visit to you pen friend and are discussing plans for the Saturday. The examiner will play the part of the pen friend and will start the conversation. échange scolaire itinéraire Samedi – journée en ville - soir librre Dimanche – matin en famille - apres-midi a la campagne Activités en ville? Achats ! (Qu’est-ce que tu veux faire le soir?) Repas? ! ( Que penses-tu de notre région?)

Tu aimerais( activity)..avec moi…(day and Time)………… Je veux bien mais je ne peux pas car je dois… (activity).. Alors on pourrait ……activity… ……day…….. Non merci je voudrais…(different activity)…….. Ah non ca c’est ennuyeux on doit…. (final suggestion) D’accord On se voit………(time & place…) Entendu

Tu gardes la forme? (encore une fois Que fais-tu? Combien de fois (par semaine)? de la natation du jogging de l’aérobic du cyclisme de la danse du yoga du taï-chi de la musculation 7/7 tous les jours 4/7 souvent 1/7 de temps en temps 2/7 deux fois par semaine 3/7 une fois par semaine Je fais Je ne fais rien Pourquoi? ça détend C’est bon pour la santé Mon ami en fait J’aime bien Parce que Pour garder la forme

You are a young single mother on the dole You are a young single mother on the dole. You have few qualifications and support the right wing political parties. You feel resentful and angry. It is just not fair or right that Spain cannot create jobs for its own people You live in an immigrant area and enjoy their company and see the economic and social benefits they bring. The positives outweigh the negatives and think that controlled immigration is acceptable You are an immigrant from Morocco who has reached Spain by see and patera. You have fled economic and social problems and see Spain as the Tierra Prometida and need to stay and are prepared to do low paid work. You have emigrated from Ecuador following political and economic upheaval. You have seem the positives but recognize Spain warts and all. It is not all good and are worried about discrimination and exploitation in all walks of life and the rise of right wing groups You are a member of the right wing Nazi group La Guardia Blanca de Valencia who believes that immigrants should return home/be repatriated. You believe that they steal jobs cause unrest and cannot be integrated and cause problems at school and in society in general. The White Race is superior and you have the support of 64% of Spaniards