Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Cest Avec vos hôtes Les Numéros MathUtile phrases Personnel Pronoms Column E E Column F Australian Animals.
Bonjour!.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Relative Pronouns AND Relative Clauses. What is a relative clause and pronoun? A relative clause describes someone or something mentioned by the main.
Exercice #3: Warmup 1.How old are you? 2.Im 11 years old. 3.I dont understand. 4.I dont know. 5.More slowly, please. Les devoirs: HW Practice spelling.
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
10 Survival Phrases Survival Answers 4/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Echauffement /warm up Classify the words by looking at the articles Le (masculin) , La(feminin), Les (plural)? Masculine Feminine Plural Les Crayons.
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Expressions Quotidiennes
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
En classe Salutations mardi le 8 septembre
Les expressions utiles pour la salle de classe
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
/ Classroom Commands French.
10 Survival Phrases Survival Answers 2/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
ROLE-PLAY 1 DEALING WITH VISITORS TO THE COMPANY.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Est-ce que je peux aller à l’infirmerie ?
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Saying what you have been doing
Vocabulaire 9.3 Français I. 2 J’ai un petit problème. I’ve got a little problem.
Communication en classe
Comète 11 Vocabulaire 2 Lettres françaises spéciales é è ê à â ç ï ô ù û.
Magali Pauzié Magali Pauzié Spin the wheel $700 $100 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $200.

Les salutations et les courtoisies
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Est-ce que tu préfères la pomme ou la poire? La pomme La poire.
Let’s play battleship!.
Les Expressions Utiles
A la boulangerie.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les Expressions Utiles
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Magali Pauzié – sur une idée d’Isabelle Boresy
SAYING HELLO SAYING HELLO.
success criteria Remember how to make an international phone call
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Expressions Click on the green arrow How to Use 1.Say the word 2.Click on the speaker to hear the word 3.Say the word again 4.Click the green arrow for.
Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE.
1 AU SECOURS UNITÉ 1 AIM how to meet and greet people appropriately.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
C’est à toi Unité 1. Bonjour Hello Bonsoir Good evening.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
We all ready know two French verbs. What are they?
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Qu’est-ce que ces symboles representent? Discute avec ton partenaire.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
What do you think these symbols represent in the classroom?!
Top Classroom phrases in French
Classroom Expressions
Puis-je aller aux toilettes, s’il vous plait?
Top Classroom phrases in French
Lesson 3.
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
Transcription de la présentation:

Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!) Parlez Français!

J’ai une question. (I have a question)

Répétez s’il vous plaît. (Repeat, please!)

Lentement s’il vous plaît. (Slowly, please!)

(Excuse me, what did you say?) Pardon? Comment? (Excuse me, what did you say?)

Je ne comprends pas. (I don’t understand)

Je ne sais pas. (I don’t know)

Ça s'écrit comment? (How do you spell that?)

J’ai oublié. (I forgot!)

Comment dit-on . . . en français? (How do you say . . . in French?)

Que veut dire…en anglais? (What does …. mean in English?

Est-ce que je peux parler anglais? Bonjour! Hello! (May I speak English?)

A vous, maintenant! (Your turn!)

J’ai une question.

Répétez s’il vous plaît.

Lentement s’il vous plaît.

Pardon? Comment?

Je ne comprends pas.

Je ne sais pas.

Ça s'écrit comment?

J’ai oublié.

Comment dit-on . . . en français?

Que veut dire…en anglais?

Est-ce que je peux parler anglais? Bonjour! Hello!

BRAVO!