7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires

Advertisements

Le verbe faire au présent
6 Le partitif au négatif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
+ Le Verbe Mettre Français I, Ch Mettre – to put, to put on Mettre Je mets Nous mettons Tu mets Vous mettez Il/Elle/On met Ils/Elles mettent.
Les verbes porter et mettre
Les Pronoms: CODs, COIs, Y, EN
It means “what” when it is not a question word.
1. Je joue au football. 2. Tu as mangé une pizza. 3. Il va regarder la télévision. 4. Nous allons visiter le musée. 5. Vous avez organisé une visite. 6.
What are the tenses you already know in French ?
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2 La question essentielle: What is the formula for conjugating -RE verbs and what are some of these verbs?

Les verbes prendre et mettre. prendreto take  je prends  tu prends  il prend  elle prend  on prend  nous prenons  vous prenez  ils prennent 
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
7 Voir et Croire Boire, Devoir et Recevoir Les normes: –Communication 1.2 –Comparisisons 4.2 Les questions essentielles: –What do the verbs « Voir et Croire.
6 Deux pronoms dans une phrases Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1.
1 Les pronoms objects DIRECTS Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielles: -What are the DIRECT OBJECT pronouns in French which.
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
4 Le verbe Venir et Venir de + l’infinitif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
6 Le futur simple Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Objectifs:  Identifier et décrire les vêtements  Exprimer couleur et taille  Faire les courses  Décrire les activités  Faire la comparison de gens.
Français 2: mercredi, le 15 mai, 2013 Activités: Cahier BV p. 143 Activités 11 et 12 Interro 4 sommatif Texte p Structure: l’imperatifs Cahier.
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: When is the infinitive used? What form of the verb is used after prepositions?
DEPUIS: SINCE, FOR Les normes: Les questions essentielles:  Communication 1.2- Which tense is used with “Depuis” to express an action that begins in the.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
5 Aller + l’infinitif - Le futur proche Les normes: Communication 1.2: Understanding the written and spoken language Comparision 4.1: Understanding language.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
METTRE. Means to set, to put, to put on Irregular (one of the only verbs conjugated this way) Similar verbs: Compromettre Promettre.
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
Some strange verbs. There are a few verbs you have seen in your vocab lists such as mettre/ dormir/ sortir How do you use these verbs?
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What type of verbs are these? Regular or irregular? Why do you think these three.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Le superlatif Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How is the superlative of an adjective made? What is the difference.
9 Les verbes – RE another “family” of verbs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What is the conjugation formula.
Français II Les notes # 7. Prendre- to take Je prends Tu prends Il/Elle prend Nous prenons Vous prenez Ils/Elles prennent.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
12 Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What does a reflexive verb show? 2.How is a verb made.
3 La négation des articles indéfinies Using « Un, une et des » in a negative sentence Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Prendre Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles  What does the verb « prendre » mean?  Is it a regular or irregular.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
“Si” clauses A very particular order of verb tenses.
Notes les mars METTRE (to put, to put on, to set) je metsnous mettons tu metsvous mettez il/elle/on metils/elles mettent Quelques expressions : mettre.
Révision: p60-61 dans le cahier
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Le Passé Composé Des verbes réfléchis. La Norme:  Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through comparisons  Les questions essentielles:
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Le verbe faire au présent
Transcription de la présentation:

7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some of its other meanings?

7 Le verbe mettre au présent 1.Study the forms of the verb mettre (to put, to put on) in the present tense. je tu il/elle/on METTRE mets met nous ils/elles mettons mettent mettezvous

7 2. Note that mettre has various meanings. Il met une chemise et une cravate pour aller au travail. Les serveurs mettent la table au restaurant. On met la télévision pour regarder un film. Le verbe mettre au présent

7 1.Le vendeur __________ un complet et une cravate quand il travaille. 2. Mes frères __________ la table dans la salle à manger, mais notre mère veut __________ la table dans la cuisine. Answer: met Answer: mettent, mettre Complete with the correct form of mettre. Le verbe mettre au présent

7 3. Quest-ce que vous __________ pour faire les courses? 4. Je __________ les sandales, mais elles sont trop petites. Answer: mettez Answer: mets 5. Nous __________ la télévision après le dîner, mais tu __________ la radio? Answer: mettons, mets Complete with the correct form of mettre. Le verbe mettre au présent