…Introduisant… !!!MADAGASCAR!!!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

LE MALI Photo : Maude Beauregard.
How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Le verbe faire au présent
Les Verbes –IR et Les Meubles French 1442 Ch. 6.1.
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
To design a questionnaire page
Le passé composé With « avoir ».
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
Des autres choses à considérer….. Ce nest pas trop compliqué !
La Rentrée des classes Back to school in France. La Rentrée des Classes French children go back to school on different dates, depending which region of.
Comment vit-on en Inde ? भारत : Un pays immense :
Mon passeport.
Match-up the numbers to the letters
Comment choisir un métier…
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Le créole et le français: lambivalence haïtienne Prof. S. Katz Bourns le 18 septembre 2012 French 59, Prof. C. Bergin.
Jeudi, el 25 de novembre 2010 La météo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Madagascar Par: Ryan.
Gilles Dussault Politiques et gestion des ressources humaines en santé Gilles Dussault Note: I am attaching slides on the conceptual framework for the.
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
LA FRANCOPHONIE ET MA CULTURE MELISSA GUERRERO RIOS & TATIANA LOPEZ DIANA ALDANA-FRAN ς AIS NOVEMBRE THE ENGLISH SCHOOL 2013 QUESTION: QUELLE EST.
Madagascar Madina 6JQ.
The AFRICAN CHILDREN’S CHOIR The African Children’s Choir features African children ages 7 through 11. Many have lost one or both parents through.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Tout le monde, il est beau!.
Les Écoles de France AMUSEZ-VOUS BIEN!!!
J’adore la glace au chocolatla glace à la vanille What do you think accounts for the difference between au and à la ? _____________________________ Based.
L’Éducation Secondaire
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
The Future Tense (Le futur) The future tense is formed by adding “avoir” endings to the infinitive of a verb. Ai As A Ons Ez Ont parlerai choisirai Parleras.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Cours 8 Mardi 27 septembre 2011.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Translation/ Traduction
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an . Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Mali!. Click to edit the outline text format Second Outline Level  Third Outline Level Fourth Outline Level  Fifth Outline Level  Sixth Outline Level.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement in Paris I can ask about other people’s classes and talk about my own. Aujourd’hui, nous allons.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement of Paris. Aujourd’hui, nous allons Étudier le 18e et 19e arrondissements Réviser les pronoms possessifs.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Point de départ In Leçon 4B, you learned how to form le futur simple, which is generally equivalent to the.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7B.2-1 Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another.
Classe européenne économie-gestion CLIL class economics and management.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
Noël en France Les traditions de Noël en France. La Fête de Saint Nicolas Dans le nord de la France, Noël commence le 6 décembre. Saint Nicolas était.
About Mali My Presentation By Chelsie Dickson. This is the Mali flag. The Mali Flag A Map of mail.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Connaissez-vous la France ?
Savoir et Connaître The irregular verbs savoir and connaître both mean to know. Savoir means to know information or a fact. It also means to know how.
Transcription de la présentation:

…Introduisant… !!!MADAGASCAR!!! ← Le Film Madagascar!! ↑La drapeau de Madagascar!! …Introduisant… !!!MADAGASCAR!!! …Par Katie Trump… Le Pays Madagascar!!→

..Contenu.. ..Faits sur Madagascar!.. .. Comment sont liée France et Madagascar?!.. ..Les enfants et l’éducation dans Madagascar!.. .. Comment gagner de l'argent à Madagascar!.. ..Galerie!.. ..Au-revoir!..

..Faits sur Madagascar!.. ..La population est à Madagascar à 19,448,815!.. ..Le capital est de Madagascar à Antananarivo!.. ..Dans la langue officielle est Madagascar à Malagasy et français !.. .. Les enfants Madagascans apprennent l’Anglais à l'école!.. ..Les religion traditionnelles sont à Madagascar chrétienne et musulmane!.. .. Madagascar est un pays très pauvre!..

.. Comment sont liée la France et Madagascar?.. ..Le Français est parlé par un grand nombre de personnes!.. ..France a le contrôle Madagascar!.. ..Madagascar fait beaucoup de commerce avec France!.. ..Français est une langue officielle en Madagascar!.. (France is basically in control of Madagascar)

..Les enfants et l’éducation dans Madagascar!.. ..Beaucoup d'enfants ne vont à l'école!.. ..Enfants à Madagascar de l'amour des chansons et des histoires!.. ..Le ministère de l'éducation sont les aidant!.. ..Les enfants à apprendre à lire et à écrire.. !..Le remède est le programme de radio!.. ..Parrainer des écoles dans Madagascar!.. (The children in Madagascar will soon be learning how to read and write by listening to a radio station called the radio programme)

.. Comment gagner de l'argent en Madagascar!.. ..Madagascar est célèbre pour sa vanille et de poivrons!.. ..Autres cultures le sisal, la canne à sucre, le tabac, les bananes et le coton!.. ..Beaucoup de Madagascans sont des agriculteurs!.. ..Équitable commerce dans Madagascar!..

..Galerie!..

..!!Au-Revoir!!.. ..Merci pour regarder!..