1)99° ________________________________________________________ 2)15° ________________________________________________________ 3)60° _________________________________________________________.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Advertisements

Aujourd’hui en français:

STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Talking about yourself
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
So what are Garfield and Odie saying?
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Reading an analog clock
Can I talk about my next holiday?
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
and a justification for level 4
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Welcome to Je sais faire la technologie! with Ms. Mirvil & Ms. Savoca.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Thank you, thank you For being here Thank you, thank you…
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Jeudi – le 20 février Il pleut cet après-midi! Il me faut un imperméable! mercredi – le 19 février.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
EN VACANCES EN VACANCES.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Study & revise the numbers carefully.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Leçon 25.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1. Give an appropriate response Bonjour! Bonjour (Mme) Salut.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Greetings, formal and informal
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Reprise Rappel 1, Part 2.
Transcription de la présentation:

1)99° ________________________________________________________ 2)15° ________________________________________________________ 3)60° _________________________________________________________ 4)75° _________________________________________________________ 5)30° _________________________________________________________ 6) 90° _________________________________________________________ 1)Quel temps fait-il aujourdhui? 2)Quel temps fait-il selon ces températures? mardi – le 5 mars Il fait (très) chaud. Il fait (très) froid. Il fait frais. Il fait chaud. Il fait froid. Il fait (très) chaud. Il fait quatre-vingt-dix-neuf degrés. Copiez le tableau et répondez!

Du mercredi le 13 mars! mardi – le 5 mars

Quel temps fait-il? Le temps et la météo Un Projet You are going to create you own weather forecast skit with props and a visual with 1 (one) partner! You must report seven days worth of weather. One partner will start by detailing the weather today, tomorrow, and the next day, and then the second partner will finish the rest of the week. You must turn in your script, double-spaced, and in a 12 font. You decide between a poster or a powerpoint presentation for your visual. If you choose a powerpoint, you may not it to me because it shuts down my mailbox. You must save it to your student number. Be sure to use ALL the vocabulary you know concerning the weather, seasons, days of the week, the temperature, clothing and activities, etc., and. ( La température fait _________ degrés.) (lah tõhm pay rah tuh rrrr fay __________ duh gray)

Just like TV anchors, you and your partner should devise some clever banter greeting each other, finding out about each other's health, likes and dislikes, what you are doing tonight/ the weekend/ every Monday/ etc., your basic family facts,etc, where you are going this weekend,, and then slide into the forecast with the official weather question: _____________________________________ Quel temps fait-il? You must keep your conversation simple, however. I will deduct 15 points for phrases and constructions that had to come from the internet, an older brother, a Parisian grandmother, etc. Of course your skit will not be as involved as one you perform in English, but you will be surprised how cute and clever you can be now!

Here is an example of how you might begin! I.Partner #1: Bonjour, mes amis! Je m'appelle ____ de la chaîne 11 d'Atlanta. (shaaahn) Je suis (en ville / à l'école / à Paris / au centre commerciale / (swee) / au stade / etc. et aujourd'hui c'est _____________(la date)________! (Now detail your three days of weather and then turn it over to your by saying: Et maintenant, voici mon partinaire avec le reste de la météo pour la semaine! 1) Où es-tu? 2) Je suis _____!

II. Partinaire #2: Merci, _______________ ! Now start with your cute comments, a question, or go straight to the rest of the week's weather - - either real or imagined! Here is some extra vocabulary! _________________________(Lundi) le temps fait le même. plus beau. pire. 1) 2) 3)

Génial! Très Assez Assez Formidable! Bien! bien! mal Des Points EXTRA! 1) Props: 2) Completely over the top! Total: ___out of 70 points = ______% MOINS 20 points per day late! # of days late ___________ ; Therefore ___________ points subtracted from above grade 1) The poster / powerpoint ( 7 or 9 days of WEATHER) 2) Well-written speaking parts (2) 3) Banter (clever conversation with info ?s & answers,, family, likes/dislikes, etc!) 4) Clothing and Colors 5) Creativity 6) Pronunciation and Grammar 7) Memorized / VERY familiar LE S C R I P T Votre rubrique! Copiez la rubrique! Lisez encore lexplication du projet! vendredi – le 19 mars vendredi – le 13 mars

___________________________________________________ luh tõhn A lah may tay oh ) Le temps et la météo 1) ____________________________________ Quel temps fait-il? (kell tõ fay teel) 2) ___________________________ Il fait... (Eel fay) 3) _____________ 6) _________________________7) ______________ ( bow ) (come see, come sah) (mow vay) beau comme ci, comme ça mauvais Sortez cette Feuille! Le projet doit montrer le temps bizarre!

1) Répondez: 2) Tu as fini les cartes de vocabulaire sur les endroits où on peut aller – Feuille N o 1? 26 cartes?! 3) Répondez à la question dans la feuille N o 1 aussi: Où vas-tu cet après-midi? 4) Mémorisez avec un exemple! À mercredi! Quest-ce que tu vas faire ce soir? Où est-ce que tu vas aujourdhui après lécole?