Trouvez les mots! 1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak Extension: 1.Translate the words in english Extension:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Révision.
Advertisements

LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Passé Composé (être ou avoir. . .)
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Le petit déjeuner des céréales un croissant des toasts du pain
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
?.

Au Café Chapitre 6 Vocabulaire 2.
Au restaurant: Learning Target: I can … Understand a French menu
Les pronoms Objectives: M – understand what is a pronoun.
6 Deux pronoms dans une phrases Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Saying “some” in different ways
Warm up Lesson 9.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
La nourriture française
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Reliez les questions et les réponses
Depuis Describing how long one has been doing something.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Les Boissons Beverages. un café un thé un chocolat chaud.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
How is it conjugated in the present tense?
Je voudrais 1.unpaquetdebiscuits 2.deuxkilosdepommedeterre 3.unetubedeentifrice 4.Unpotdeyaourt 5.250grammesdejambon 6.Uneboitedesardines 7.Unpaquetdechips.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Direct and Indirect Shauna O.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
L’imparfait vs. Le passé composé
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Au restaurant Le menu s’il vous plaît!.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Rewrite the sentences. Je déteste les oeufs Je préfère la pizza J’adore les tomates mais je déteste les.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Le passé composé This is a frequently used past tense. It helps convey messages about past events which took place at a precise moment in time and were.
Bienvenue le 25 avril (38) LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS -La nourriture française --IR verbs -Je peux parler de la nourriture À FAIRE MAINTENANT Complete.
Je prends un poulet rôti. Ça coûte 6,60 Je prends un vin rouge. Ça coûte 2,50.
Objective Expand our knowledge of food in order to be able to design the menu for a new restaurant.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
L’imparfait: l’utilisation complète But: to understand when to use the imparfait when writing about the past.
Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE C : L’article partitif.
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
Transcription de la présentation:

Trouvez les mots! 1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak Extension: 1.Translate the words in english Extension: 1.Translate the words in english

Vendredi 3 mai 2013 OBJECTIFS Je peux parler de ce que jai mangé, jai bu Je peux donner mon opinion au présent et passé.

For GRADE C (to A*) I can … Use the passé composé (eg: Jai mangé …) Use the conditional tense (eg: Je voudrais…) Use the present tense (eg: Jaime, je déteste…) Use the imperfect tense (eg: Cétait …)

Mon meilleur repas Pour mon anniversaire, je suis allé au restaurant Nando avec mes amis. En entrée, jai mangé une salade de tomates. En plat principal, jai mangé du poulet épicé, des frites, du maïs, de la salade verte avec de la vinaigrette. Cétait très bon! En dessert, jai mangé une glace au citron. Cétait délicieux! Aussi, en boisson, jai bu du champagne parce que cétait mon anniversaire. Encerclez les verbes à limparfait

Cétait être Les verbes A limparfait A linfinitif (dictionnaire) Exemple: Cétait très bon! Cétait délicieux! It was very good! It was delicious! Ecrivez dans le cahier

Je suis allé Jai mangé Les verbes Au passé composé A limparfait Ex: Hier, je suis allé(e) à la pizzeria. Cétait excellent! Ecrivez dans le cahier à la pizzeria. Cétait délicieux très bon assez bon mauvais

Smart board

Où tu as mangé ? Jai mangé _____________________________________ Quest-ce que tu as mangé en entrée? En entrée, jai mangé _____________________________________ Quest-ce que tu as mangé en plat? En plat, jai mangé _____________________________________ ____________________________________ Quest-ce que tu as mangé en dessert? En dessert, ___________________________________ Quest-ce tu as bu? Jai bu _____________________________________ Comment cétait? Cétait ____________________________________ Cherchez dans le dictionnaire En paire Demandez et répondez aux questions

Joueur 1 Joueur 2

FIN

CORRECTION Hierje suis allé au restaurant avecmes amis Hier je suis allé(e) à la pizzeria avecmon frère Le weekend dernier je suis allé(e) à Nando avec ma soeur Lundi dernier je suis allé(e) au Mac do avecmes parents

CORRECTION En entréejai mangéune soupe de tomates etune salade En platjai mangé un poulet rôti et des frites En dessert jai mangé une mousse au chocolat En boisson jai bu une limonade et un café

1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak 1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak

What have you learnt or revised this lesson that can be linked to a previous lesson.

Name three things you have learnt or revised this lesson.

Talk for 30 seconds about what has been learnt in this lesson.

What were the key words used in this lesson?

Think of a question relevant to the lesson and ask one person in the class.

What has been the most effective way you have learnt this lesson?

One thing you would like to study further after todays lesson.

Hot Seat – you are the teacher, tell us what has happened in the lesson.

Think of three main pieces of information and put them in order of importance.

LE SERPENT questions réponses groupe de 6 un morceau de phrase 7 minutes avec explications

Detective dehors complice et prof repetez le complice est dans la salle, le detective regarde pour essayer de trouver le complice REWARDS camemberts / fromages ( à la fin du cahier) peckham point