Oracy O3.1 Listen and respond to simple rhymes, stories and songs Pass the rhinoceros every time you hear the sound ou O4.2 Listen for specific words and.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
Les pronoms compléments
Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns


4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Spring into Action with Primary Languages oining in a poem.
French 1, Semester 1 concepts to know by
Comment former des questions
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Les Pronoms Disjoints.
Passé Composé ou Imparfait?
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
“Aller” is a very important verb.
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
Les mots interrogatifs
Direct and Indirect Object Pronouns in French
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
NounsVerbs Common questions Makingem plural Directions and adjectives
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Dessine et parle Example:
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Possessive adjectives and form The possessive adjectives are used to express possession.
Question words.
Les Questions. 4 Types of Questions: 1. Intonation: very informal ex. Je peux aller aux toilettes? Tu parles français ?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Je vais Tu vas Il va Ils vont Nous allons Vous allez
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Chez moi! In this unit you will learn:
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Les objets directs We use direct object in daily speech, it is just a matter of recognizing them.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Le verbe “Être” “être” ou “ne pas être” ça c’est la question.
JEU DE RÔLE # 1 FRANÇAIS 6. Vous allez faire le jeu de rôle suivant avec un partenaire. Soyez créatifs. Vous avez 15 mn de préparation. Votre jeu doit.
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Presenting the wonderful world of Pronouns.
ÊTRE TO BE.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Les Pronoms Relatifs Indéfinis Grammaire 8.2 Je suis terrifiant! Nous avons peur de ce chat…
Quelques Expressions avec Être. Review… The verb être means “to be” and is conjugated like this: Je suis Tu es Il/elle est Nous sommes Vous êtes Ils/elles.
Notes les avril Des situations hypothéthiques (Hypothetical Situations) Si j’étais toi, je ne ferais pas ça. If I were you, I wouldn’t do that. S’il.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Information Questions
Transcription de la présentation:

Oracy O3.1 Listen and respond to simple rhymes, stories and songs Pass the rhinoceros every time you hear the sound ou O4.2 Listen for specific words and phrases Rhinocéros! Coloured cubes in order O 5.3 Listen attentively and understand more complex phrases and sentences Comprehension through millionaire or activote. O6.1 Understand the main points in a spoken story, song or passage Rhinocéros! Draw or perform the main points of story.

Ah! Ah! Ah! Rhinocéros! Regarde-toi, tu es venu Cest à cause de ma couleur Mais je peux me calmer Comme un bouton mal placé Il ny a pas plus joli

Ah! Ah! Ah! Rhinocéros! Hein? Quoi? Quest-ce quil ya? Pourquoi vous vous moquez de moi? Cest a cause de ma corne, Qui est au milieu dmon nez Comme un bouton mal placé Allez, quoi, dites-le-moi! Pourquoi vous vous moquez de moi? Cest à cause de ma couleur Elle ne vous fait tout de même pas peur? Il ny a pas plus joli Que la couleur gris ciel de pluie!

Ah! Ah! Ah! Rhinocéros! Soyez sympas, dites-le-moi! Pourquoi vous vous moquez de moi? Cest a cause de mon mauvais caractère? De mes grosses colères? Mais je peux me calmer, Je vous promets de ne plus ménerver! Mais non, Rhino! Ce nest pas ça! Ah! Ah! Ah! Si on se moque un peu de toi, Ce nest pour aucune de ces raisons-là! Cest que…ah! ah! ah! Regarde – toi, tu es venu À lécole en pyjama!

What would be closest meaning of Pourquoi vous vous moquez de moi? A: Why do you make fun of me? C.What do you want? D. Why are you late? B. What is missing?

Why were they teasing him? A: Because of the horn on his nose? C. Because he was always angry D. Because of he came to school in pyjamas. B. Because of his colour