Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements

Inversion leçon 3.
Les verbes réguliers En –ER, -IR, -RE. In this slideshow… I am trying to get you to think critically about what verbs we use in sentences. It is important.
A. Résumé: les pronoms relatifs p. 362
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Fill in the blanks using: qui que don’t *lequel ce qui ce que ce dont
Les Pronoms: CODs, COIs, Y, EN
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Direct Object Pronouns Les pronoms compléments dobjects directs (COD)
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
L’impératif.
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ.
Welcome to French Live Lessons!
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
QUI et QUE (QU’). Un pronom relatif allows us to __________ deux phrases ensemble quand il y a de la _________________________________ in ______________SENTENCES.
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
Le Comparatif et le Superlatif
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Les verbes réguliers En –ER, -IR, -RE. In this slideshow…  I am trying to get you to think critically about what verbs we use in sentences.  It is important.
Forming questions in French
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative clauses to main clauses. Main clause: The book is boring. The book that you gave me is boring. Relative.
Les pronoms relatifs.
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
S TRESS P RONOUNS. W HAT IS A PRONOUN ? Takes the place of a noun. Noun is a person, place or thing.
Les Pronoms Direct & Indirect.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les Questions d’Information (Information questions)
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
QUI et QUE (QU’). Un pronom relatif allows us to join deux phrases ensemble quand il y a a repetition of nouns in BOTH SENTENCES. Le commencement de.
Français Deux Les pronoms relatifs qui & que (that, who, whom, which)
Les pronoms le, la, les.. You have come to know le, la and les as definite articles. Did you know that these articles can be used as direct object pronouns.
Direct and Indirect Shauna O.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
+ Le futur proche. + The immediate future tense Aller is also used to form the immediate future. So to talk about what you are going to do, use aller.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative (subordinate) clauses to main (independent) clauses. Main clause: The book is boring. The book that.
Negative sentences Questions
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
Les pronoms Y et EN. Les pronoms – révision Use pronouns to avoid repeating words.
How To Use QUE QUE is the DIRECT OBJECT of a clause, so it is followed by a SUBJECT and a verb it refers to a person or a thing le garçon QUE tu connais?
Transcription de la présentation:

Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.

Notes: Subject, verb, object A subject of the sentence is the person or thing doing the action or being. A subject of the sentence is the person or thing doing the action or being. The girl reads. The girl is tired. The girl reads. The girl is tired.

Notes: Subject, verb, object The verb in a sentences is the action or the state of being. The verb in a sentences is the action or the state of being. The girl reads. The girl is tired. The girl reads. The girl is tired.

Notes: Subject, verb, object The object of a sentence receives the action. The object of a sentence receives the action. The girl reads the book. The girl reads the book.

Find the subjects, verbs and any objects... Le livre est intéressant. Le livre est sur la table. Le livre est intéressant. Le livre est sur la table. Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le livre est intéressant. Tu lis le livre. Le livre est intéressant. Tu lis le livre. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon.

Subject, Verb, Object Le livre est intéressant. Le livre est sur la table. Le livre est intéressant. Le livre est sur la table. S V S S V S Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le garçon est intelligent. Le garçon parle. S V S V S V S V Le livre est intéressant. Tu lis le livre. Le livre est intéressant. Tu lis le livre. S V S V O S V S V O Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. S V S V O S V S V O

When do you use qui and que? Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le garçon qui parle est intelligent. Le garçon qui parle est intelligent. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. Le garçon que tu regardes est intelligent. Le garçon que tu regardes est intelligent.

Notes Qui replaces a person or a thing, it is a subject of its clause. Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le garçon qui parle est intelligent. Le garçon qui parle est intelligent. Que replaces a person or a thing, it is an object of its clause. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. Le garçon que tu regardes est intelligent. Le garçon que tu regardes est intelligent.

Notes Qui is followed directly by a verb. Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le garçon est intelligent. Le garçon parle. Le garçon qui parle est intelligent. Le garçon qui parle est intelligent. Que is followed by a subject and a verb. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. Le garçon est intelligent. Tu regardes le garçon. Le garçon que tu regardes est intelligent. Le garçon que tu regardes est intelligent.

Qui ou Que??? La fille ____ chante est incroyable. La fille ____ chante est incroyable. La fille _____ tu écoutes est incroyable. La fille _____ tu écoutes est incroyable. Le film _____ tu regardes est super. Le film _____ tu regardes est super. Le film _____ est en français est super. Le film _____ est en français est super.

Qui ou Que??? La fille qui chante est incroyable. La fille qui chante est incroyable. La fille que tu écoutes est incroyable. La fille que tu écoutes est incroyable. Le film que tu regardes est super. Le film que tu regardes est super. Le film qui est en français est super. Le film qui est en français est super.

Combine 2 sentences into 1 La pizza est sur la table. Je vais manger la pizza. La pizza est sur la table. Je vais manger la pizza. Le chien dort. Le chien sait parler. Le chien dort. Le chien sait parler. Le film est long. Tu regardes le film Le film est long. Tu regardes le film

Answers... La pizza que je vais manger est sur la table. La pizza que je vais manger est sur la table. Le chien qui sait parler dort. Le chien qui sait parler dort. (Le chien qui dort sait parler) (Le chien qui dort sait parler) Le film que tu regardes est long. Le film que tu regardes est long.

How did you do? Write a reflection about how much of this you understand. Write a reflection about how much of this you understand. Be sure to write down any questions you have or anything you find confusing. Be sure to write down any questions you have or anything you find confusing.