A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
2. 2 Linterrogation 1.The simplest and most common way to ask a question in French is by using intonation, that is, by simply raising ones voice at the.
Advertisements

mots d’action en -ER Pour je tu mets un “e” Et tu es
French Subject Pronouns
Les pronoms compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
French 1, Semester 1 concepts to know by
Les pronoms sujets et être
Comment former des questions
B Les expressions interrogatives avec qui p. 108 Quest-ce quon fait? 3 3 UNITÉ Quit Un concert de musique africaine 8 8 LEÇON A Les questions dinformation.
A Les pronoms compléments me, te, nous, vous p. 388 In the sentences below, the pronouns in heavy print are called OBJECT PRONOUNS. Note the form and.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
A1. Le passé composé des verbes réfléchis p. 50
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
A. Résumé: les pronoms relatifs p. 362
Chez nous 6 6 UNITÉ Quit Cest quelquun que tu connais 22 LEÇON B Révision: Le passé composé p. 331 A Le verbe vivre p. 330 C Le pronom relatif qui p. 332.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Bleu Unité 3 Les pronoms sujets Être Linterrogation (yes / no) La négation Les verbes en –ER Linterrogation (information) Faire.
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Unité 5: Leçon 15 Pages
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Chapitre 1 Structure.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
A Le pronom y p. 282 Note the use of the pronoun y (there) in the answers to the following questions. Tu vas souvent à la plage? Oui, j’y vais souvent.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
A Les questions d’information p. 106 The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS.
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
A Le verbe avoir p. 152 The verb avoir (to have, to own) is irregular. Note the forms of this verb in the present tense. avoir to have j’ai I have J’ai.
A Compare the forms of the adjectives in heavy print as they
A The words in heavy type are called OBJECT PRONOUNS.
ÊTRE TO BE.
RÉVISION UNITE 3. VOCABULAIRE STUDY YOUR UNIT 3 VOCABULARY SHEET, CROSSWORD PUZZLE, and PRACTICE TEST.
Asking Yes/No Questions
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
LES PRONOMS SUJETS SUBJECT PRONOUNS. SUBJECT PRONOUNS: 1-TO TALK TO OR ABOUT PEOPLE, YOU CAN USE SUBJECT PRONOUNS TO REPLACE THEIR NAMES. 2- TO AVOID.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
A Note the forms of the irregular verbs vouloir, pouvoir, and devoir.
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
How is it conjugated in the present tense?
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Être au pluriel Verbes: page 46.
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Transcription de la présentation:

A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to be je suis I am SINGULAR tu es you are il/elle est he/she is nous sommes we are PLURAL vous êtes you are ils/elles sont they are Continued...

Home 6 LEÇON Une invitation A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. Je suis américain. Tu es canadienne. SINGULAR Il est anglais. Nous sommes à Paris. Vous êtes à San Francisco. PLURAL Ils sont à Genève. Continued...

6 Une invitation A Note the liaison in the vous form: Home 6 LEÇON Une invitation A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Note the liaison in the vous form: Vous êtes français? Note the expression être d’accord (to agree): —Tu es d’accord avec moi? Do you agree with me? —Oui, je suis d’accord! Yes, I agree. z Continued...

6 Une invitation A TU or VOUS? Home 6 LEÇON Une invitation A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 TU or VOUS? When talking to ONE person, the French have two ways of saying you: • tu (“familiar you”) is used to talk to someone your own age (or younger) or to a member of your family • vous (“formal you”) is used when talking to anyone else When talking to TWO or more people, the French use vous. RAPPEL You should use … • vous to address your teacher • tu to address a classmate Link to Image Continued...

6 Une invitation A LEARNING ABOUT LANGUAGE Home 6 LEÇON Une invitation A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 LEARNING ABOUT LANGUAGE • The words je (I), tu (you), il (he), elle (she), are called SUBJECT PRONOUNS. • SINGULAR pronouns refer to one person (or object). • PLURAL pronouns refer to two or more people (or objects). • The VERB être (to be) is IRREGULAR because its forms do not follow a predictable pattern. • A chart showing the subject pronouns and their corresponding verb forms is called a CONJUGATION. Continued...

6 Une invitation A ILS or ELLES? Home 6 LEÇON Une invitation A Le verbe être et les pronoms sujets p. 85 ILS or ELLES? The French have two ways of saying they: • ils refers to two or more males or to a mixed group of males and females • elles refers to two or more females Link to Image

Home 6 LEÇON Une invitation B Les questions à réponse affirmative ou négative p. 86 In the next slide, the sentences on the left are statements. The sentences on the right are questions. These questions are called YES/NO QUESTIONS because they can be answered by yes or no. Continued...

Home 6 LEÇON Une invitation B Les questions à réponse affirmative ou négative p. 86 Note how the French questions begin with est-ce que. STATEMENTS YES/NO QUESTIONS Stéphanie est ici. Est-ce que Stéphanie est ici? Is Stéphanie here? Tu es français. Est-ce que tu es français? Are you French? Paul et Marc sont au café. Est-ce qu’ils sont au café? Are they at the café? Tu veux jouer au foot. Est-ce que tu veux jouer au foot? Do you want to play soccer? Continued...

Home 6 LEÇON Une invitation B Les questions à réponse affirmative ou négative p. 86 Yes/no questions can be formed according to the pattern: est-ce que + STATEMENT? est-ce qu’ (+ VOWEL SOUND) Est-ce que Pierre est ici? Est-ce qu’il est en ville? Continued...

Home 6 LEÇON Une invitation B Les questions à réponse affirmative ou négative p. 87 In yes/no questions, the voice goes up at the end of the sentence. Est-ce que Paul et Florence sont au café? In casual conversation, yes/no questions can be formed without est-ce que simply by letting your voice rise at the end of the sentence. Tu es français? Cécile est en ville? Continued...

Home 6 LEÇON Une invitation B Les questions à réponse affirmative ou négative p. 87 Observation When you expect someone to agree with you, another way to form a yes/no question is to add the tag n’est-ce pas at the end of the sentence. Tu es américain, n’est-ce pas? Tu aimes parler français, n’est-ce pas? Vous êtes d’accord, n’est-ce pas? You are American, aren’t you? You like to speak French, don’t you? You agree, don’t you? Continued...

Home 6 LEÇON Une invitation C La négation p. 88 Compare the affirmative and negative sentences below: AFFIRMATIVE NEGATIVE Je suis américain. Je ne suis pas français. I’m not French. Nous sommes en classe. Nous ne sommes pas en vacances. We are not on vacation. Claire est là-bas. Elle n’est pas ici. She is not here. Continued... Tu es d’accord avec moi. Tu n’es pas d’accord avec Marc. You do not agree with Marc.

6 Une invitation C Negative sentences are formed as follows: Home 6 LEÇON Une invitation C La négation p. 88 Negative sentences are formed as follows: SUBJECT + ne + VERB + pas Éric et Anne ne sont pas là. n’ (+ VOWEL SOUND) Michèle n’est pas avec moi. Link to Image