Lifest – 12 juin 2006 - Le Préau Créer un package Scorm 2004 avec un outil auteur utilisant le « Simple sequencing » Exemple avec Insite Studio.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow.
Advertisements

1 Savoir et Connaître La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through comparisons La question essentielle: - Quels sont les deux.
Qui, qu’est-ce que, quoi What question words do you know? How are they used? You use QUI in questions when asking about a ___________. QUI.
Verbs that change Yeah, there are ones that change.
interaction in the .LRN platform
Connaître to know, be acquainted or familiar with. Used for People and places. Je connais Tu connais Il/elle/on connaît P.p. - connu Nous connaissons Vous.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Qu’est ce qu’il y a dans ta chambre?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Qu’est ce qu’il y a dans ta chambre?
De + les articles définis How to say “from the” or “of the”
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
I can tell time in French!
Montréal 27 octobre Résultats du sondage Survey results.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Le Comparatif et le Superlatif
depuis, il y a, pendant, pour
Les Mots Interrogatifs
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
J OURNAL – LE VINGT ET UN OCT. 1. When do you use “qui”? What does it mean? 2. When do you use “que”? What does it mean? 3. When do you use “où”? What.
French 2 Passé Composé.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
© Boardworks Ltd of 6 If you have any questions about the Boardworks MFL customer club, or queries about your Boardworks software, please don’t hesitate.
Warm up Write down four things that happened to you during the week or on the week end.( so you need to write four sentences)
La mémoire(1): Comment bien travailler
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
The Perfect Tense with -er verbs Le passé composé.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Reprise Rappel 2, Part 2 Revised: 9/2/12. les endroits un endroit un quartier une ville une maison une rue un café un centre commercial un cinéma un hôpital.
Le Conditionnel Par Alice Eun Young Lee. What is it? The conditional is a mood (with a present and past tense) that is always based on a hypothetical.
 Une plateforme de l’académie de Lille (Scorm 1.2).  Organisée par un système expert qui permet de générer des parcours personnalisés de formation. 
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
French 1, Chapter 5 Section 1
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
Passé Composé with Etre Il est allé au parc. Elle est revenue au chateau. Ils sont allés à la campagne. Elle est partie.
Warwick Bailey Icodeon Ltd Cambridge, UK Icodeon SCORM 2004 Technologies Technologies Icodéon SCORM 2004 Warwick Bailey Icodéon SA Cambridge,
Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
Indefinite articles & plural of nouns
Les mois.
Francais 4 Chapter 4 Grammar 1
Bonjour! C’est mardi! C’est la semaine de la fête annuelle de l’école. Thèmre: Voyage à travers les E.U. (Etats Unis) Soyez prêts à présenter les mini-projets:
Quiz C++ Les fonctions.
Year 7 French Homework Mr MWAMBA Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Mercredi 1 Novembre Français I
Quiz What are the different Copper cable types ? How is STP better than UTP ? What type of cable should we use between : Router-Switch, PC-Router, Hub-Switch.
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
Les formes et les couleurs
Vulnerability Analysis by : Wail Belhouchet Dr Djouad Tarek 1.
POWERPOINT PRESENTATION FOR INTRODUCTION TO THE USE OF SPSS SOFTWARE FOR STATISTICAL ANALISYS BY AMINOU Faozyath UIL/PG2018/1866 JANUARY 2019.
Quiz Enseignement des affaires
Si clauses in French.
Transcription de la présentation:

Lifest – 12 juin Le Préau Créer un package Scorm 2004 avec un outil auteur utilisant le « Simple sequencing » Exemple avec Insite Studio

Lifest – 12 juin Le Préau Create a Scorm 2004 package with an authoring tool using « Simple sequencing » Example with Insite Studio

Lifest – 12 juin Le Préau Objectif 2 : Savoir manipuler les fenêtres Objectif 3 : Savoir gérer les fichiers Objectif 1 : Savoir utiliser le clavier Cours : Les bases de Windows Utiliser Le clavier Manipuler Les fenêtres Gérer les fichiers Module

Lifest – 12 juin Le Préau Objective 2 : How to use windows Objective 3 : How to manage files Objective 1 : How to use keyboard Course : basic Windows Using Keyboard Using Windows Using files Topics

Lifest – 12 juin Le Préau Mais jai un niveau hétérogène dapprenants … Quiz Questions sur : - Obj1 (Clavier) - Obj2 (Fenêtres) - Obj3 (Fichiers)

Lifest – 12 juin Le Préau But I have several levels of learners… Quiz Questions about : - Obj1 (Keyboard) - Obj2 (Windows) - Obj3 (Files)

Lifest – 12 juin Le Préau Si l Objectif 1 < 75% « Connaître le clavier » Si l Objectif 2 < 75% « Manipuler les fenêtres » Si l Objectif 3 < 75% « Gérer les fichiers » Resultats Le clavier Les fenêtres Les fichiers Modules Quiz Questions sur : - Obj1 (Clavier) - Obj2 (Fenêtres) - Obj3 (Fichiers)

Lifest – 12 juin Le Préau Is Objective 1 < 75% « use keyboard » Is Objective 2 < 75% « use windows » Is Objective 3 < 75% « manage files » Results Using Keyboard Using Windows Using Files Topic Quiz Questions about : - Obj1 (Keyboard) - Obj2 (Windows) - Obj3 (Files)

Lifest – 12 juin Le Préau Comment faire ? Utiliser un outil auteur qui exporte en Scorm 2004 : Exemple avec « Insite Studio »…

Lifest – 12 juin Le Préau How do I do that ? Using an exporting in SCORM 2004 authoring tool : Example with « Insite Studio … »

Lifest – 12 juin Le Préau Exporter le package SCORM Importer package SCORM 2004 dans un LMS 2 Résumé

Lifest – 12 juin Le Préau Export package SCORM Import package SCORM 2004 in LMS 2 Resume