Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Les pronoms compléments
French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.
Métro 2 Module 2 Unit 4. Veux-tu sortir? Do you want to go out?


Talking about the future: what you are ‘going to’ do
The ‘near’ Future.
Saying to the in French How we say to the in French changes. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is: masculine.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
“Aller” is a very important verb.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Making Plans To ask what a friends planning to do: Quest-ce que tu vas faire? What are you going to do? Tu vas faire quoi? You are going to do what? Je.
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
Chapitre 5 Extending, accepting, and refusing invitations.
To ask about preferences
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
La préposition de + larticle défini Lesson 15. The préposition de has many meanings, just like the preposition a. From Nous rentrons de lécole. Of Quelle.
Asking the Way LESSON OBJECTIVES Ask how to get to places Understand directions Give directions.
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
WHAT/WHICH ONE? THIS ONE!. Review the forms of quel meaning what or which: MasculineFeminine Singular Plural.
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
PARTIE A: PREFERENCES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Can I talk about my next holiday?
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Le paratif et l’article défini
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Trouvez le trésor! mardi le 19 novembre À la télé Lobjectif: to understand how to talk about things we watch on tv in the past tense.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Asking the Way LESSON OBJECTIVES To learn the words for more places in a town Ask how to get to places Understand directions Give directions.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Unité 5 Leçon 14 Pages 204 – 213 Youll need a paper to do activities on and turn in (not part of notes)
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Un repas à la française Vocab review: A table
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Les Sports et Loisirs Les Sports et Loisirs Talking about your sport and leisure time activities in French Jadore le football.
Les Pronoms Y et En See page 282 (y) 284 (en).
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Chez moi! In this unit you will learn:
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
Exercice #16 1. I like to go to the movie theatre. 1. I like to go to the movie theatre. 2. I like to go to Davids house. 2. I like to go to Davids house.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
+ Les Objets Directs et Leurs Pronoms. Mais oui Mlle. Tu sais que je laime! Cest mon sport préféré!! Dis, Gustave, aimes-tu le foot?
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Dimanche 26 avril 2015 Objective: -Saying where you are going Je vais au collège.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
How to form questions in French
Transcription de la présentation:

Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation

On va au cinéma. Tu viens?

On va à la piscine. Tu es libre?

On va au __________. Tu viens?stade

On va au ___________________. Tu viens? musée

On va à la _______________. Tu es libre?patinoire

On va au _____________. Tu viens avec nous?marché

Tu viens au ___________ avec nous? parc

Tu viens au _______________ avec nous? bowling

Tu viens aux ______________ avec nous? magasins

Je vais à la ________________. Tu es libre? bibliothèque

Je vais à la __________________. Tu viens? fête foraine

Les réponses The answers/replies

Super! Fantastique!

Oui, jaime bien ça.

Ça mest égal.

Ah non. Cest vraiment nul!

Je déteste ça. Cest affreux!

Ah, non. Cest ennuyeux.

Je ne sais pas. Si tu veux.

Les invitations et les réponses (invitations and replies) On va au cinéma. Tu viens? Tu viens aux magasins avec nous? Je vais à la piscine. Tu es libre? Super! Fantastique! Oui, jaime bien ça. Ça mest égal. Je ne sais pas. Si tu veux Ah non! Cest vraiment nul! Je déteste ça! Cest affreux! Cest ennuyeux. Were going to the cinema. Are you coming? Are you coming to the shops with us? I am going to the swimming pool. Are you free? super Its really rubbish Yes, I like that! I dont mind. I dont know. If you want. Oh no! Fantastic! I hate that! Its awful! Its boring. Daccord! Alright Bonne idée! Good idea

Écouter : summarize what you hear from the following dialogue

Conversations. (ask your partner to go to the following places and respond accordingly) A. B. C. D. E. F. G. H. (piscine, daccord) (marché, je naime pas ça) (bibiothèque, ennuyeux) (centre commercial, bonne idée) (cinéma, nul) (bowling, ça mest égal (magasins, je déteste) (magasin de vélo, jadore)

Un clip vidéo Listen as some French teenagers invite friends to do things? Note how they respond.

Brainstorming Come up with some new ways of responding to an invitation!

Conversation: Now try and create your own mini conversation in which you invite your partner somewhere to do something and respond appropriately. Au revoir!