Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.
Advertisements

Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Français 2 Chapitre 5 Grammaire 2
Comment former des questions
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
“Aller” is a very important verb.
Questions II How do you Form Questions in French??
Vouloir, Pouvoir, Devoir To can, to be able to, to have to.
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
POUVOIR – to be able (can) JE PEUX Je pourrais TU PEUX IL, ELLE, ON PEUT NOUS POUVONS VOUS POUVEZ ILS (ELLES) PEUVENT TU POURRAIS ME PRETER UN STYLO? VOULOIR,
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Français I Bonjour-Bon week-end?. Quiz corrections I will have graded for tomorrow.
Français I Bonjour! Valentines for Monday. Les interros Quiz corrections now Quiz corrections now.
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Interrogatifs + Relatifs
PARTIE A: PREFERENCES.
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Les loisirs/Les passe-temps
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
L E V ERBE ALLER AU P RÉSENT. JE VAIS I go I am going I do go.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Le passé composé With « avoir ».
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Unité 3, Partie B.
objectifs: Can I say what I do to help at home?
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
FR1 Ch 8.1 Les Corvées. arroser les plantes (f.)
LOB: How can we distinguish the present, past and future tenses? LOUT: To have identified examples of the present, perfect and future tenses from Alexandre.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Jeudi le huit novembre On compare les systèmes scolaires Objectif Comparer notre système scolaire avec celui de la France en employant les verbs devoir,
Les Questions. 4 Types of Questions: 1. Intonation: very informal ex. Je peux aller aux toilettes? Tu parles français ?
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Les verbes irréguliers au présent
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Le verbe FAIRE au présent
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
L’usage du subjonctif Unit 2, Part 2. Basic tenet of subjunctive Certain expressions that indicate subjunctive + que + Change of subject from the first.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Unité 3 – On fait les courses
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Les questions Grammaire: p
Transcription de la présentation:

Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!

When are your projects due? Really the 18 th, my bad!!!!! 1. Show 2 scrapbooks

This week.. Today and tomorrow: Asking for and refusing permission chores

To ask permission Je voudrais aller au cinéma. Tu es daccord? Is that okay? Est-ce que je peux sortir?

To give permission Oui, si tu veux. Yes, if you want. Pourquoi pas? Oui bien sûr. Daccord, si tu fais dabord la vaisselle. Okay if you do the dishes first.

To refuse: Pas question! Out of the question. Non, cest impossible! No, thats impossible. Non, tu dois faire tes devoirs!. No, youve got to… Pas ce soir. Not…

Ouvrez le livre 213. Prononcez

Pouvoir: to be able to Je peux Tu peux Il peut Nous pouvons Vous pouvez Ils peuvent Elles peuvent

Groups of 3 You and your friend want to go out. Decide on a place and time. Ask the parent for permission. At first they refuse. Get in a small fight.You tell them you will clean and inorder to go out. They accept only if you clean. 10 sentences. Share at the end of class

grammaire P