LES VACANCES Instruction: Regarde les images et fais une phrase en français. Speaking activity.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Advertisements

Quelle est la question?.
Ma Routine au passé.
Les problèmes en vacances
Starter: Family fortunes Write down 5 words in French for each sub heading – Ive done the same. For each word you match with me you win a point! transport.
Les verbes irréguliers
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
Compétition!!!!! 1 point par réponse identique Ecris :
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
L/O: Be able to talk about how the weather was on holiday and talk about weather in different places _________________ Le temps en vacances STARTER: Find.
Parce que Est-ce que je peux m’asseoir ? pourquoi? chanter
L’imparfait Continue à apprendre comment utiliser l’imparfait
LES VACANCES OU ES –TU ALLE(E) ? JE SUIS ALLE(E) EN ANGLETERRE
To be able to talk about past holidays.
Learning intention To ask and say how and why you are going to travel.
Expressions Interrogatives
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
SELNACCSEVA LES VACANCES. Questions possibles Oeta? Catv? Aqatv? Qtafplv? Oetr? Qtfi? Qtap? Qtav? Qtameb? Qtaf? Cc? Où es-tu allé? Comment as-tu voyagé?
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
C’est quel moyen de transport?
EBI – Even better if… Draw a grid 3 x 3 on a clean page in your yellow book (cahier de classe) so you have 9 squares Person A draws pictures Person B writes.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Les Vacances Use time phrases to enhance your writing
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
GCSE Speaking Topic 2 Tourism. 1. Qu’est-ce-que tu fais d’habitude en vacances? What do you usually do on holidays? d’habitude = usuallynormalement =
Question essentielle: Que savons-nous?
©2014 FrenchTeacherResources.com.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
5 7 8 Où est-tu allé(e) en vacances? Je suis allé(e) en……. pendant une semaine 1. France 2. Italie 3. Ecosse 4. Angleterre 5. Allemagne 6. Espagne 7. J’irai.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
Par: Thijs van de Zanden. Je suis allée a vancances on France côte, avec mon parents et mon soeur. En Le temps est chaud et froid. Le matin: Chaud.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
M.K.Klamer_2000_Revised 2002 CultureLes Objets La Chambre Les Activités Les personnes 100€100100€100100€100100€100€ €200200€200200€200200€200200€
Les adverbes. modify a verb. They often describe how, when or where an action takes place. ex. Most adverbs in French end with –ment. (ly)
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Jeopardy $100 VerbesExp FairePrepostions Verbes pronominaux Traduction $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300.
Tic Tac Toe! Revue Provence Tic Tac Toe.
Le passé composé. Race to the answer! Instructions In order for a student of Spanish to speak fluidly, matching the direct object to the correct pronoun.
Goals for today Consolidate your knowledge of the tenses with a range of exercises. This is to prepare for your assessment!
To be able to recognise and say the vocabulary of the weather in the past tense. To be able to talk about the weather on your last holiday. Our goals.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Les verbes au passé PASSÉ J’ai gagné J’ai voyagé Était (x2) Il y avait
Mes Vacances.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
Revue pour le test de la leçon 5. Likes and dislikes Réponds par une phrase complète en français.
Beauty, Age, Goodness, Size
Le Temps Expressions with Faire: Le Temps. Faire: To Do/Make Je fais Tu fais Il/elle fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? 2.At what time of the year does.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Le week-end. How to plan your weekend activities: Qu’est-ce que tu vas faire samedi matin? dimanche après-midi? demain soir? ce week-end? le week-end.
Module 1.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
Les Vacances lundi 27 juin Walt: recognising tenses (Step 3-5)
Learning Objectives You will be able to talk about:
Les vacances dernières
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Transcription de la présentation:

LES VACANCES Instruction: Regarde les images et fais une phrase en français. Speaking activity

ATTENTION!!!!!!! Voilà un exemple.

Je suis allé(e) en Espagne en train.

Numéro 1

Je suis allé(e) en Australie en avion.

Numéro 2

Je suis allé(e) à Paris en métro.

Numéro 3

Je suis allé(e) en France en bateau.

Numéro 4

Je suis allé(e) en Italie en voiture.

Writing activity Instruction: Regarde les images et écris une phrase en français. NB: To get 1 point your sentence must be accurate!

Numéro 1

Numéro 2

Numéro 3

Réponses

1.Je suis allé(e) en France en voiture. 2.Je suis allé(e) en Espagne en avion. 3. Je suis allé(e) à Paris en train.

Reading activity Comprehension Instruction: Lis les phrases en français et écris en anglais.

Write 4 headings in your jotter: whowhere how with whom

ATTENTION!!!!!!! Voilà un exemple.

Elle est allée au Québec en avion avec ses parents.

who where how with whom 1. she Quebecplane parents

Numéro 2

Il est allé au Canada en bateau avec sa famille.

Numéro 3

Je suis allé en Allemagne en voiture avec ma copine.

Numéro 4

Je suis allé en Russie à pied avec mon frère.

Numéro 5

Elle est allée aux Etats-Unis en avion avec sa classe.

Réponses

who where how with whom 1. she 2. he 3. I 4. I 5. She Quebec Canada Germany Russia States plane boat car by foot plane parents family friend (girl) brother class

Les vacances et la météo

il faisait beau.

il faisait chaud.

il faisait froid.

il faisait gris.

-> Les vacances étaient nullesparce quil faisait froid. parce quil faisait gris VOCABULAIRE -> Les vacances étaient extra parce quil faisait chaud. parce quil faisait beau. The holidays were great because the weather was hot. because the weather was nice. The holidays were rubbish because it was cold. because it was grey.

REVISION RAPIDE Tous les matins Tous les jours Tous les soirs …presque tous les jours …presque tous les matins …presque tous les soirs Every morning Every day Every evening presque = nearly

Listening activity A B CD every morning every day every evening nearly every morning nearly every evening nearly every day

MétéoMétéoOpinionDestinationtransport JEOPARDY