Let’s enjoy making Session 4. Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Les prépositions.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
La chenille qui fait des trous.
Your Main Point Your Sub Points Use the word bank to complete your warm up!!! Sous Sur Derriere Devant Autour À gauche À droite.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Steps to Success: Be creative Be part of an experiment into spaced learning Pay close attention during the input sections -Do your best to learn from and.
Saying what is wrong with you and saying what you need.
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
La Routine Quotidien.
Greetings, formal and informal
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Warm up What type of public and private buildings and type of roads you might expect to see while traveling around a big city in France? How those structures.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Create a Voki for yourself that speaks French.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La mémoire(1): Comment bien travailler
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy songs Session 5.
Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.
Antoine le Paresseux Lazy Antoine. Il était une fois un petit garçon qui s’appelait Antoine.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 1 Let’s enjoy making: Session 1.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Let’s enjoy songs Session 3.
Let’s enjoy playground games Session 1. NC Purpose of study for KS2/3 Languages Learning a foreign language is a liberation from insularity and provides.
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
Let’s enjoy playground games Session 2. Les jeux de mains de-mains /
Let’s enjoy poems.
Let’s enjoy paintings Lets start with Henri Rousseau!
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Let’s enjoy poems Session 3 Takeaway Notes. Let’s enjoy poems – Session 3 Clothes un T-shirt un pull un short un bermuda un polo une chemise une casquette.
Let’s enjoy places Session 1 Bienvenue. L’ île de la Martinique une île.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Let’s enjoy playground games Session 5 and 6. Parachute games Installez-vous autour du parachute Levez-vous Tenez le parachute avec la main gauche Tenez.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
FURNITURE Stage 5 French. REVISION – Match the correct French to English in your books. You can write this as a list.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Quelle est la date aujourd’hui?
Les formes et les couleurs
Quelle est la date aujourd’hui?
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

Let’s enjoy making Session 4

Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel

What you will be able to do Use French to demonstrate the steps of a process

Vous allez fabriquer une chambre

(1) Le matériel une boîte de chaussures vide

des ciseaux

de la colle

un pinceau

des bandes de papier blanc

du papier peint avec un motif de briques

du papier peint que vous trouverez sur Internet

1.Étalez de la colle sur les 4 côtés extérieurs de la boîte – appliquez une couche généreuse !

2. Coupez des bandes de papier blanc. Appliquez les bandes sur les côtés collés de la boîte.

3. Choisissez un papier peint que vous aimez.

4. Étalez de la colle sur trois côtés intérieurs de la boîte:- les 3 murs, et appliquez le papier peint aux murs.

5. Étalez de la colle sur le couvercle, puis appliquez le papier brique sur le couvercle collé.

6. Tapissez le fond de la boîte avec un papier approprié pour faire le plancher.

7. Pour le couvercle, cherchez du papier à motif de briques. la boîte le couvercle

8. Vérifiez les joints !

9. Coupez la porte et deux fenêtres avec un cutter……mais, attention ! Demandez de l’aide au professeur! Peignez la porte et les fenêtres.

10. Voilà la chambre. Et maintenant, à vous ! Pause for thought

Maintenant, les meubles : des boîtes d’allumettes vides Il vous faut….

des allumettes (utilisées !)

des échantillons de tissu

des bandes de papier blanc

Voici des boîtes pour un fauteuil.

1. Prenez deux boîtes d’allumettes et des bandes de papier blanc. Pour fabriquer le fauteuil.

2. Tapissez les boîtes avec des bandes de papier et de la colle.

3. Tapissez les bouts des boîtes avec du papier marron.

Voici une boîte pour un grand lit.

Faites un duvet et un oreiller.

Et voilà ! Il y a un fauteuil, un grand lit et une commode. Derrière la commode il y a un lampadaire. C’est chic, n’est-ce pas ?

Do one thing! How you can practise the language Model a new description of a bedroom using the examples provided Use gestures and pictures to introduce passive vocabulary (which children respond to but don’t need to learn at this stage) Use some of the imperatives to practise giving instructions, e.g. Montrez-moi (show me); Vérifiez la réponse (check the answer) What you can do with your class Put together the materials they need in order to complete a design project Label the materials so that the children see the language before they embark on the project.

Ensemble Languages Project, for the Ensemble Languages Project, Ensemble_Let ’ s Enjoy Making Session 4 This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License: