Indian School Al Wadi Al Kabir 11 th April 2015 Parents’ Orientation Department of French Class 7.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Advertisements

By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Qui est présent? Les posters du monde francophone Les feuilles de résumer La carte francophone.
Bienvenue au cours de Français III BI
Bienvenue au Cours de Français IV/V BI Prof: Madame Jefferson Coach Class : Wednesdays, 2:50-3:30 or by appointment md.us Rm. 328.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Quest-ce qui se passe? (read silently please) French 101: For beginners (if you have 2 or more years of recent High School French or are unsure of placement,
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Bonjour! Sortez votre cahier page ET votre fiche verte pour les devoirs!
Français 2, 8 septembre 2014 Ecrivez des phrases complets: Quand est- ce que vous avez les maths, l’anglais, le français, et l’histoire. Comment vous trouvez.
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
français 2 le 7-8 mai 2012 français 2 le 7-8 mai 2012 AgendaCahier I. Parlons français! 1. La Santé et la Médicine 2. en II. en : Corrigeons pp
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
French 1: être and adjectives 10/20/2014. lundi Le mot du jour: l’accord (agreement) L’objectif: Falcons will demonstrate an understanding.
Français 2, 2 septembre 2012 Dessinez le vocabulaire, page 51. What's the difference between a teacher and a train? Drôle – funny. Tu en fais une drôle.
French Level 1 La magie!.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Français 10/3/11 Ecrivez six phrases. Utilisez les six formes d’aimer. Regardez page 33. What did the hamburger name her daughter? Désolé(e) – sorry. Je.
Page 6: Écrivez en français:. Les poupées: > ou >
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Français 4/30/12 Ouvrez vos livres á page 158. Faites Panorama Culturel. What did the rug say to the floor? La chair de poule – goosebumps. J’en ai encore.
French 1R Mademoiselle Ward. Main Objective: Communication.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
French 1: Je me présente 2 10/29/2014. Mercredi Le mot du jour: une évaluation= an assessment L’objectif: Falcons will present themselves to.
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Tout le monde, il est beau!.
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Let’s enjoy songs Session 5.
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Let’s enjoy poems Session 3 Takeaway Notes. Let’s enjoy poems – Session 3 Clothes un T-shirt un pull un short un bermuda un polo une chemise une casquette.
La mode pour une cause La présentation de l’unité 5: Les vêtements et les opinions.
French 1: Au café 9/24/2014. jeudi Le mot du jour: le café L’objectif: Falcons will be able to identify common food items. La question: Quel.
C’est quand ton anniversaire?. Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information.
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Project- question words: Due- TUESDAY 11/22 1. write an essay, article, dialogue, etc 2. make a comic strip 3. make a poster 4. make a Powerpoint 5. write.
Parlons de nos week-ends. Objectifs Students will be able to construct a conversation between two friends using new vocabulary. Students will be able.
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Écrivez en français: Objectifs Today we will work on:  Numbers  Days of the week  Exchanging simple spoken and written.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Bonjour! C’est mercredi!
Français 30 septembre 2013 Ecrivez une phrase pour chacque exemple sur le “C.D.O” á la page 26. Sois honnête. What did the hamburger name her daughter?
Bon lundi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir: 1.p. 3 A votre avis 2.Faites le papier à coté de la porte.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Être (to be) Je suis (I am) Tu es (you are /informal) Il est/elle est (he/she is) Nous sommes (we are) Vous êtes (you are/formal and plural) Ils sont/elles.
Français 5 0ctobre 2015 Ouvrez vos livres á la page 29. Faites #23. What kind of jokes do vegetables like? La Porte – door. Ouvrez la porte. Open the door.
Mes Vacances Copy the table and put each word in the right column. en trainmes parentsvisité un muséeen France en avion dormi sur la plage mes amis en.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Faites-le maintenant BUT: En quelle classe es-tu?.
SOCIÉTÉ HONORAIRE DE FRANÇAIS October 3 rd,
TEB4 LA Culture.
Transcription de la présentation:

Indian School Al Wadi Al Kabir 11 th April 2015 Parents’ Orientation Department of French Class 7

Welcome Parents! Bonjour et Bienvenue ! Class 7 second language French students will be using two textbooks along with the workbooks.

The following Formative Assessment (FA) Activities will be conducted during the academic year :- FA 1 1.Jeu de numéros 1-20 (Feuille de travail) 2.Récitation du poème 3.Le mots croises (Feuille de travail / Cahier d’exercice) 4.Présentez-Vous (Orale) FA 2 1.L’arbre de famille (L’affiche : Poster Making – Devoir de vacances - Holiday HW ) 2.Décrivez votre camarade (Orale) 3.Nommez les Objets (Orale) 4. Trouvez les mots (Les jours de la semaine et les mois de l’année – Feuille de travail ) Curriculum Goals

FA 3 1.Nommez les parties du corps (Feuille de travail ) 2.Complétez le dialogue (Au restaurant Page 26 Livre) 3.La Carte : Map Pointing – La France (Feuille de travail ) 4.Les drapeaux et les nationalités (L’affiche : Poster Making – tout 5) FA 4 1.Nommez les professions (Feuille de travail avec les images) 2.La Carte d’identite 3.Décrivez les quatre saisons (L’affiche : Poster Making) 4.Décrivez 5 professions dans une phrase avec les images. 5.Quelques expressions avec « Faire » (dessinez les images)

RECITATION - Accuracy, Physical Presence, Voice and articulation, and Evidence of Understanding. DESCRIPTIVE WRITING - Focus / Organization, Elaboration / Support / Style, and Grammar / Usage / Mechanics. POSTER PRESENTATION – Layout / design / colour combination, self- explanation / coherent information / appropriate verbal communication, using time efficiently, and giving adequate responses to questions. ROLE PLAY – Understanding of Role, Believability, Continuity / Fluidity, and Interpretation of Role. Criteria of Evaluation

Evidence of Activities

MERCI AU REVOIR