Ça va? FR 101-003 Leçon 3, Unite 1 10.9.12. Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
3 façons de poser des questions
Objectif: to say where you live
Mes activités.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
C’est combien ? Les euros
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
MA VILLE: QUE FAISONS-NOUS? Français 7/8, 9/10. Objectif: Le 31 mars/le premier avril: Les étudiants emploieront du nouveau vocabulaire pour les endroits.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les Mots Interrogatifs
Greetings, formal and informal
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Dans la classe de français
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Ça va? FR Leçon 3, Unite
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
La mémoire(1): Comment bien travailler
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
6-7 Septembre.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
La Francophonie et le temps... Countries where French is spoken and the weather...
Français I Leçon 1A - vocabulaire
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Les noms et les articles
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Le Français: 5 e cours.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
Les endroits I can talk about places.
Les Mots Intérrogatifs
Transcription de la présentation:

ça va? FR Leçon 3, Unite

Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi? Je vais (aller) au dentiste. 3.Pourquoi? J’ai reçu (recevoir) un B sur l’examen 4.Pourquoi? C’est mon anniversaire! 5.Pourquoi? J’ai perdu (perdre) mon portefeuille.

Exercice 1 cont… 6.J’ai gagné (gagner) un voyage en France. 7.J’ai disputé (disputer) avec ma camarade de chambre. 8.Je sors (sortir) avec une fille/un mec (slang for un garçon)

Quels cours avez-vous? J’ai un cours de français, de chimie et de bio. Et toi? Moi, j’ai un cours de français, de psychologie et d’anglais. Take turns asking your partner what classes they are taking. Write down the classes they tell you.

à quelle heure est votre cours de… français? Mon cours de français est à deux heures et demie. After finding out what classes they have, ask them what time each one starts.

Le fableux destin d’amélie poulain

Vie Pratique 1 – au café

Vie Pratique – au café Vous désirez? Je voudrais… Et avec ça? Donnez-moi…s’il vous plaît. C’est tout, merci.

Vie pratique 1 – au café L’addition

Images du monde francophone

Language of prestige “I don’t speak french, I speak ballet.” arabesque attitude Cou-de-pied

Images du monde francophone New Orleans French Quarter, le vieux carré

What to know/study for exam Comprehension orale: Recognize questions I’ve asked on previous quizzes for listening Alphabet Numbers/time Recognize genders like comp orale p. 17 Vocabulaire Study and memorize all vocab words from the chapter (should be doing this anyway) False cognates the book points out Nouns and their articles – change with gender How to state your name, nationality, where you’re from, likes and dislikes, what you study Culture – various questions french cafes, i.e. if you were to order a coffee in france what would you get?, what other beverages can you order? what are some food items you could order? Countries where french spoken outside france Where the euro is used How do they greet people?