Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Près du soleil / loin du soleil
Advertisements

GCSE Speaking Exam.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
What is the time Mr. Wolf?.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Ce, Cette, Ces Ce/Cette/Ces means this, that or these. Ce is used for masculine nouns Cette is used for feminine nouns Cette is used for feminine nouns.
Au parc dattractions To name attractions at a theme park, ask the price of a ride and understand and say the price in Euros.
Une visite à un parc dattractions Describing a visit to a theme park.
Au parc dattractions (1b) Which rides can you go on? Do you have enough money?
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Le verbe “avoir” “to have” and “to own”.
Les Nombres 0 à 30.
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
Joanne Crease - Dane Court
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Le petit déjeuner.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Handy numbers practice With the Angry Toaster-Brow.
______________________ Quelle heure est-il?
KS2 Yr6 French – Lesson 82 That’s a date.
Combien ça coute? How much does that cost?.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Pour demander l’heure, je dois dire… What time is it? Have you got the time?
Voici une liste de mots FLASH! Lis les aussi vite que tu lis ton nom 
Transition Unit Personal Information Lesson 1
C’est combien ? Les euros
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la troisième année – un Power Point pour pratiquer et.
Unité 3-C. 61 soixante et un 71 soixante et onze.
What time is it?. TTelling the time in French is simple as long as you follow the basic rules. AAlways remember: Hours first, minutes last.
Greetings, formal and informal
Lequel manque? Lesquels manquent? Ecrivez dix vingt trente quarante cinquante soixante.
This, that and the other A few little words that cause problems!
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Qu’est-ce que vous voulez?. Context: You need to do some shopping according to your list Task: Have a conversation with the vendor Audience: the vendor.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Aujourd’hui, c’est lundi, le 20 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Use p. 191.
Unité 2 Révision La vie courante.
Warm up French teenagers have the opportunity to visit different châteaux; here in North Carolina, you have the opportunity to go to a theme park, the.
  huit six Il est heures  Il est quatre heures.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
En classe Mercredi 7 janvier Learning objectives: To be able to tell the time in French (hours and halves). Learning outcomes: To remember how to say these.
undeuxtroisquatrecinq six l b r r b b sept huit neuf dix onze l l r b b douze treize quatorze quinze r l l b seize dix-sept dix-huit dix-neuf b l r b.
IML - French Short Course Leçon 4. Au restaurant Vous désirez ? Qu’est-ce que vous désirez? Un café créme, s’il vous plaît. Je voudrais un thé. Un vin.

GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
Qu’est-ce qu’il y a dans ma valise?
À midi je…. À deux heures et demie je.. À quatre heures et quart je.. À six heures moins le quart je.. À neuf heures cinquante.
Au Collège Starter Activities.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Combien ça fait?
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Que fais-tu? Objectives: -to be able to say what sports you do in your free time -to be able to say how often you do them.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Repetez
Les adjectifs au pluriel
La Famille Cont’d.
Quelle heure est-il?.
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
SALUTATIONS!. TO GREET SOMEONE Bonjour! Salut!
Transcription de la présentation:

Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!

Les nombres – 10 à

Qu’est-ce que c’est? C’est l’entrée. Dites-moi le mot – l’entrée.

Qu’est-ce que c’est? C’est..... la grande roue. Dites-moi – la grande roue.

Qu’est-ce que c’est? C’est une fantôme. Dites-moi – une fantôme.

Qu’est-ce que c’est? C’est le grand huit Dites-moi – le grand huit.

Qu’est-ce que c’est? C’est.... le train fantôme. Dites-moi – le train fantôme.

Les nombres – 10 à

Qu’est-ce que c’est? C’est.... le carrousel. Dites moi – le carrousel.

Les attractions au parc – qu’est-ce que c’est?

Masculin ou féminin?

Les attractions au parc – qu’est-ce que c’est?

Masculin ou féminin?

L’attraction – c’est combien? € € €70 €90 €60 €40 €50 €30

What does this say? Une entrée, ça fait six euros cinquante. Il faut mesurer 1m 40 et il faut avoir neuf ans. (One ticket is 6 euros 50. You must be 1m 40 tall and must be nine years old.)