«Ma vie au soleil» Keen V. Journal d’échauffement  12. vendredi le 24 octobre  Objective: I can express activités that I do en français.  Give the.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Exercice / Warmup Translate: I have a brother and a sister.
As tu des freres et des soeurs
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
5 ?.
To ask/tell the age of family members and friends.
Verbe Avoir Et ses expressions.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Faire maintenant! Do Now!
Aujourd’hui, c’est lundi le dix septembre
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
8-9 Septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Using the verb “avoir” to say who we have in our family
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
La famille et les relations
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Les adjectifs possessifs
Français 1 lundi, le 19 novembre 2012 Objectifs Nous faisons: Grammaire:  Vocabulaire de la famille  « avoir »  Les adjectifs possessifs Activité.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
PREPOSITIONS IN FRENCH LES PRÉPOSITIONS. SO WHAT’S A PREPOSITION? IT’S A WORD THAT TELLS YOU WHERE A PERSON OR AN OBJECT IS or in other words IT TELLS.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Faire + une autre verbe Saying what you have someone else do for you.
Leçon 2: Famille et Copains
«Titanium» David Guetta feat. Sia. Journal d’échauffement mercredi le 3 décembre 0 Le but: le même qu’hier 0 Donnez le français: 0 What is your.
Le travail de cloche, niveau I, le 6/7 avril (#1)
Se Presenter en Anglais
Warm up Speaking French while you are in France might not be always easy…but with practice it gets better. How do to say your name? How do you say that.
«J’ai demandé à la lune» Indochine «J’ai demandé à la lune» Indochine.
«Get lucky» Daft Punk. Journal d’échauffement mardi le 9 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le français:(Leçon.
«Les especes et les sentiments» Vanessa Paradis. Le journal d’échauffement le 11 mars 0 Le but: Je peux décrire des quantités. 0 Donnez en français:
Que veut dire…? How are you? (inf.) Comment ça va?
«365 jours» Oxmo Puccino. Journal d’échauffement lundi le 27 octobre 0 Objective: I can express activités that I do en français. 0 Give the French.
Int 02 Des frères et des sœurs faux vrai faux vrai.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Français 9/26/11 Ouvrez vos livres á page 30. Faites Panorama Culturel. Where can you find an ocean but no water? Plein – plenty. Ragarde, j’en ai plein.
«Bleu» Lynda Lemay. Journal d’échauffement mardi le 13 janvier 0 Le but: Je peux identifier des objets. 0 (leçon 9): 0 What is your friend’s name?
«Un petit peu d’air» Felipecha. Le journal d’échauffement le 29 octobre 0 Le but: Je peux utiliser ETRE et les adjectifs avec l’accord. 0 Donnez.
5.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
«C’est la Fête» La Belle et le Bête. Le journal d’échauffement le 13 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 What is your name? 0 My name is Isabelle.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Now ask questions … Name ? Age ? Date of birth ? Job ? > What’ s his name ? > How old is he ? > When is his birthday ? > When was he born ? >
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
La personne spéciale Comment tu t’appelles? (Je m’appelle…)
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
Year 7 French Homework Mr MWAMBA Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
La Personne Spéciale Français 2017.
KEY LANGUAGE P5 / PLS2 / BLOCK 2.
INFORMATIONS PERSONELLES
Year 7 French Homework Mr Mwamba Autumn term 2
French Family and Friends Year One
La Famille Cont’d.
Transcription de la présentation:

«Ma vie au soleil» Keen V

Journal d’échauffement  12. vendredi le 24 octobre  Objective: I can express activités that I do en français.  Give the French for:  What is your brother’s name?  His name is Mathieu.  How old is your brother?  He is 17 years old.  Is he from Dover?  No, he is from Camden.

 Give the French for:  What is your brother’s name?  Comment s’appelle ton frère?  His name is Mathieu.  Il s’appelle Mathieu.  How old is your brother?  Quel âge a ton frère?  He is 17 years old.  Il a 17 ans.  Is he from Dover?  Il est de Dover?  No, he is from Camden.  Non, il est de Camden.