Le 4-5 janvier. Pour Commencer  Dites-moi:  Quel est la date aujourd’hui?  Comment dit-on…  Biking  Ice Cream  To swim  Count by 10’s to 100 

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Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Transcription de la présentation:

Le 4-5 janvier

Pour Commencer  Dites-moi:  Quel est la date aujourd’hui?  Comment dit-on…  Biking  Ice Cream  To swim  Count by 10’s to 100  Ex: zéro, dix, vingt, etc…

 Quel est la date aujourd’hui?  Aujourd’hui c’est jeudi le cinq janvier, 2012  Comment dit-on…  Biking: le vélo  Ice cream: la glace  Swimming/to swim: nager  Count by 10’s to 100  Zéro, dix, vingt, trente, quarante, cinquante, soixante, soixante-dix, quatre-vingts, quatre-vingt-dix, cent

L’emploi du temps  Qui est présent?  FAIRE  Les dialogues

End of MP2  Notebook checks & QUIZ RETAKES (French speaking countries): Tues/Wed January 10-11in class  Dialogue “performances”: Thurs/Fri January  last assessment grade of the quarter  Make-up dialogue performances will be after your exam  ***All tests must be retaken by Tuesday, January 17  If you have not given me your study guide for chapter 3, you can still turn it in for partial credit

Faire: to do/make  Je fais  Tu fais  Il/elle/on fait  Nous faisons  Vous faites  Ils/elles font

Faire Expressions On fait du théatre. Je fais de la vidéo.

More Faire expressions Vous faites de l’athlétisme. Elle fait du vélo

Still More Faire Expressions Grégoire et Alice font du patin à glace. Tu fais de la natation?

Quel forme de FAIRE?  Tu ______ quels sports?  Moi, je _____ surtout du ski et du patin.  Et tes copains, qu’est-ce qu’ils _______ comme sport?  Michel______ de la natation et Hélène ______ du roller en ligne.  Hélène et toi, est-ce que vous ______ du sport ensemble?  Oui, nous _______ souvent du vélo.

Pratiquons! 

Les dialogues  You are talking to a friend about what s/he likes to do.  Your dialogue must include:  PARTNER A:  Asking your partner what he/she does in the winter.  Responding to your partners’ question.  Asking what your partner & his/her friends like to do on the weekends.  PARTNER B:  Asking your partner what he/she does in the summer.  Responding to your partners’ questions.  Use at least 3 different faire expressions.