Décrire l’art. How could we describe this (in English)?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
C’est quelle description?
De qui s’agit-il?.
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
A1C B5D  Roger ____ suisse Il est suisse. Je m’…………………………………………………………… La date: C’…………………………………………………….. L12 Exer 6 page 177.
Les Adjectifs descriptifs
Do Nows & Notes Madame Monta 09 octobre Do Now: à faire maintenant Français I09/10/12  Take a French dictionary and define the following French.
10/8/2014.  Le mot du jour: mes amis  L’objectif: Falcons can describe themselves and understand how adjectives and nouns agree.  La question: Tu es.
La famille et les adjectifs
*What is an adjective? *Do we use different adjectives to describe males and females in English?
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?

Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
BONJOUR TOUT LE MONDE  L’activite: Quelle est ta couleur préférée?  Ask 2 people around you what their favorite color is. Use the question above. You.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Les adjectifs possessifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Le superlatif Comparing people and things within a group.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Description (2) Le travail de Miró
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Français Décrire un endroit. C’est it is Il /elle a it has Il y a there is / there are.
4B at the English lesson.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
J Kelsall 2011 La Mode. J Kelsall 2011 je porte / je mets… aussiet Un jean slim Une chemise Un tee-shirt Une robe Des chaussures Une veste Une jupe Un.
Un short noir Un t-shirt rouge Un polo vert.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Warm up Can you unscramble the following words: inache orésté/machber arimero/rauube/strope. Then, imagine that those items belongs to your friend; now,
Le système scolaire Learning Objective: Can I write about the school uniform? Learning outcomes: By the end we will Know how to describe a uniform (colours,opinions)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Leçon 19: Un choix difficle
Unité – Profil personnel Tu es comment?. To ask this question, we use the verb “es”. It is the verb to be. In French, être.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Mlle Abraham Français 1 Période 2
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Préfères-tu cette chemise bleue ou cette chemise verte? Unité 7 Leçon B.
Qu’est-ce que Que Qu’est-ce que is followed by a subject and verb (S & V) tu Qu’est-ce que tu regardes? What are you watching?
Il y a quelques adjectifs qui sont irréguliers.
DAY 21. Translate the following sentences: 1.Marie is funny and creative. 2.John is strong and nice. 3.Marc and John are timid but generous.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
Révision: p60-61 dans le cahier
Révision du Français I. How do we make this group of adjectives feminine? âgé américain amusant barbant bleu blond brun chaud compliqué court désolé épicé.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Vocabulaire électronique Chapter 4-2. What do you need? Tu as besoin de quoi?
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
FRENCH WORDS WE USE IN ENGLISH.
Objectifs: Titre: Une maison à vendre
Les formes et les couleurs
Jeu.
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Décrire l’art

How could we describe this (in English)?

Is it beautiful? Le tableau de Van Gogh est beau.

Is it creative? Le tableau de Van Gogh est créatif.

Is it realistic? Le tableau de Van Gogh est réaliste... Le tableau de Van Gogh n’est pas réaliste.

What are the lines like?

Curved? Les lignes sont arquées.

Colors?

Somber? Les couleurs sont sombres.

How much of the color blue?

How much of the color blue? Il y a beaucoup de la couleur bleue.

Words and phrases for art description Il y a – there is/there are Le tableau – the painting Les lignes (f) – the lines Les couleurs (f) – the colors Les formes (f) - Forms/shapes La texture - Texture L’équilibre- balance Le fond - Background Le mouvement – movement Réalisé par – made by Don’t forget your verb Être!

adjectives Abstract – abstrait(e) Detailed – détaillé(e) Symmetrical – Symétrique Asymmestrical –asymétrique Beautiful – beau/belle Ugly – moche Blurry – flou(e) clear – net/nette light – clair(e) Dark – foncé(e) Bright – éclairé(e) Elegant – élégant(e) Harsh – sévère Realistic - réaliste Surreal - surréaliste Complex - complèxe Simple – simple Dramatic - dramatique Understandable – compréhensible Modern – moderne Old –vieux/vieille New – nouveau/nouvelle